Életmód, gasztronómia

Egyre több csokoládét vásárolnak a fogyasztók

Agrofórum Online

Sokan harcolnak csokoládéval otthon a kanapén a pandémia okozta frusztráció ellen: ez növelte tavaly a svájci csokoládégyártó Lindt & Sprüngli eladásait.

Az „otthoni fogyasztásra szánt termékek” iránti nagy kereslet volt a növekedés motorja 2021-ben – jelentette be a cég a Zürich melletti Kilchbergben. Fellendülés indult be az ajándékozási alkalmakra szánt termékek terén.

A tájékoztatásuk szerint az árbevétel 14,2 százalékkal 4,6 milliárd svájci frankra (körülbelül 1580 milliárd forint) nőtt a 2021-es pénzügyi évben. Ez nem csak a járvány első évétől való eltérést pótolta, az eredmény már meghaladta az amúgy is jó 2019-es eredményt.

A Lindt & Sprüngli beszámolója szerint több országban, így az egyik nagy piacnak számító Németországban is kétszámjegyű volt a növekedés. Az online üzlet mindenhol növekedett. Európán és Észak-Amerikán kívül különösen Brazília, Kína és Japán tűnt ki erőteljes árbevétel-növekedéssel.

A vámmentes területen – például a repülőtereken történő vásárlásnál – 2020-hoz képest helyreállt az értékesítés, de a koronavírussal összefüggő utazási korlátozások miatt még nem érte el a járvány előtti szintet.

A Lindt & Sprüngli tartja magát a 2022-es 5-7 százalékos árbevétel-növekedés hosszú távú céljához. A tervek között szerepel többek között a kínálat földrajzi bővítése, az online kereskedés bővítése és új termékek is – számolt be a német proplanta szakportál. A vegán és a csökkentett cukortartalmú csokoládé választékának tovább kell bővülnie a cég szerint.

A Lindt & Sprüngli AG egy svájci székhelyű, világszerte aktív holdingtársaság, amely csokoládétermékeket fejleszt, gyárt és értékesít. A társaság termékeit Lindt, Ghirardelli, Caffarel, Hofbauer és Kufferle márkanevek alatt értékesíti. A vállalatnak hat gyártóüzeme van Európában és kettő az Egyesült Államokban. A Társaság termékeit elsősorban Európán belüli országokban és az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) országaiban értékesíti.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Chia mag: a titok az egészséges szívért

2025. október 2. 07:10

A chia mag apró, mégis óriási erejű szuperélelmiszer, amely gazdag tápanyagaival támogathatja egészségünket.

4+1 gyógynövény, ami elűzi a téli depressziót

2025. szeptember 27. 11:10

A téli hónapok hosszú, sötét napjai gyakran rontják a hangulatot és csökkentik az energiaszintet, ezért érdemes természetes megoldásokhoz, például gyógynövényekhez nyúlni, amelyek segíthetnek a testi-lelki egyensúly fenntartásában.

Pálinkafesztivál Füzéren: ízek és hagyományok egy helyen

2025. szeptember 26. 13:10

A XVI. Füzéri Pálinkafesztivál nemcsak gasztronómiai élményt, hanem kulturális és közösségi ünnepet is kínál a látogatóknak.

Túró: az őszi fehérjebomba, ami formában tart

2025. szeptember 24. 13:10

A túró fehérjében gazdag, laktózmentes változatban is kapható – így ősszel mindenki élvezheti az egészséges finomságot!

Csokoládé színű paprika, rózsaszín alma a polcokra?

2024. január 14. 08:10

Bár feltűnő, nagy csinnadrattával történő beharangozás nincs, ahogy gigabefektetők vagy sztárvezérigazgatók sem, ennek ellenére egyes startupok elképesztően innovatívak az újabb és újabb élelmiszerek megalkotása terén.

Tejcsoki, étcsoki vagy fehér csoki? Ezt szeretik legjobban a magyarok

2023. október 28. 07:10

Nem kell a cukormentes, a hagyományos tejcsokoládét szeretik a legjobban a magyarok – többek között ezt bizonyítja a Debreceni Egyetem kutatójának átfogó felmérése. Az Appetite folyóiratban megjelent közleményért a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány Publikációs Díját is elnyerte Kiss Marietta, a Gazdaságtudományi Kar docense.

Jó hír a Milka gyártójáról

2020. június 17. 05:38

Március végi hír volt, hogy a Mondelez termékei iránti kereslet látványosan emelkedett. Ekkor a cég egyébként növelte a dolgozóinak fizetett órabért.

Felvásárlásokkal növekedne a Nestlé

2020. február 19. 12:33

Lassan vissza akarnak vonulni a feldolgozott húsok és a csokoládé piacáról, ehelyett a kávéra és a növényi alapú élelmiszerekre akarnak koncentrálni.