Sokan harcolnak csokoládéval otthon a kanapén a pandémia okozta frusztráció ellen: ez növelte tavaly a svájci csokoládégyártó Lindt & Sprüngli eladásait.
Az „otthoni fogyasztásra szánt termékek” iránti nagy kereslet volt a növekedés motorja 2021-ben – jelentette be a cég a Zürich melletti Kilchbergben. Fellendülés indult be az ajándékozási alkalmakra szánt termékek terén.
A tájékoztatásuk szerint az árbevétel 14,2 százalékkal 4,6 milliárd svájci frankra (körülbelül 1580 milliárd forint) nőtt a 2021-es pénzügyi évben. Ez nem csak a járvány első évétől való eltérést pótolta, az eredmény már meghaladta az amúgy is jó 2019-es eredményt.
A Lindt & Sprüngli beszámolója szerint több országban, így az egyik nagy piacnak számító Németországban is kétszámjegyű volt a növekedés. Az online üzlet mindenhol növekedett. Európán és Észak-Amerikán kívül különösen Brazília, Kína és Japán tűnt ki erőteljes árbevétel-növekedéssel.
A vámmentes területen – például a repülőtereken történő vásárlásnál – 2020-hoz képest helyreállt az értékesítés, de a koronavírussal összefüggő utazási korlátozások miatt még nem érte el a járvány előtti szintet.
A Lindt & Sprüngli tartja magát a 2022-es 5-7 százalékos árbevétel-növekedés hosszú távú céljához. A tervek között szerepel többek között a kínálat földrajzi bővítése, az online kereskedés bővítése és új termékek is – számolt be a német proplanta szakportál. A vegán és a csökkentett cukortartalmú csokoládé választékának tovább kell bővülnie a cég szerint.
A Lindt & Sprüngli AG egy svájci székhelyű, világszerte aktív holdingtársaság, amely csokoládétermékeket fejleszt, gyárt és értékesít. A társaság termékeit Lindt, Ghirardelli, Caffarel, Hofbauer és Kufferle márkanevek alatt értékesíti. A vállalatnak hat gyártóüzeme van Európában és kettő az Egyesült Államokban. A Társaság termékeit elsősorban Európán belüli országokban és az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) országaiban értékesíti.