Agrárgazdaság
Agrárgazdaság

Az élelmiszerek kiskereskedelme enyhén csökkent

Az élelmiszerek kiskereskedelme enyhén csökkent

Agrofórum Online

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 0,3 százalékkal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 1,1 százalékkal csökkent, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,5 százalékkal emelkedett.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom 645,4 milliárd forintot tett ki 2022. júniusában. Az élelmiszer jellegű vegyes kategória forgalma 482,67 milliárd forint, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 162,73 milliárd forint volt – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Kiskereskedelemről szóló gyorstájékoztatójából.

2022. júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. Júniusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 0,3 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 2,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 23,6 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2022. január–júniusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 10,3 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

2022. júniusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1429 milliárd forintot ért el. Az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 19 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

2022. január–júniusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelem forgalmának volumene 10,3 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 12,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 30,0 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Az idénymunkásokat elsősorban a fizetés érdekli, a munkaminőségre általában keveset adnak

2024. július 4. 08:40

Nemcsak a szakképzett munkaerő hiánya jelent egyre nagyobb problémát a mezőgazdaságban (is), de az idénymunkásoké úgyszintén.

Ez várhat a magyar gazdákra is: a dánok hatalmas adóval sújtják a szén-dioxid-kibocsátást

2024. július 2. 13:10

A termelőknek 2030-tól 120 dán korona (16 euró, vagyis 6000 forint) adót kell fizetniük minden egyes tonna kibocsátott szén-dioxidért.

Zuhannak az élelmiszerárak Magyarországon, de még mindig „fájdalmas” a bolti bevásárlás

2024. július 2. 08:40

A KSH konkrét termékek átlagárát tartalmazó adatsorában több olyan élelmiszer is van, amelyek ára májusban kétszámjegyű mértékben csökkent.

Regeneratív szemléletű üzleti modell a mezőgazdaságban?

2024. június 23. 10:10

A Bayer igazgatója a regeneratív mezőgazdaságot támogatja. Ehhez szerinte új, eredményközpontú üzleti szemléletre és digitalizációra van szükség.

Látványosan megugrott az élelmiszerek kiskereskedelme

2021. február 9. 06:36

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 1,9 százalékkal bővült decemberben éves alapon.

Az élelmiszerek kiskereskedelme 2,6 százalékkal nőtt

2021. július 11. 09:29

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom 531,29 milliárd forintot tett ki 2021 májusában.

Egyre több élelmiszert vesznek interneten

2020. május 26. 04:36

Jó negyedévet zárt a Target, az Egyesült Államok egyik jelentős, élelmiszereket is árusító, kiskereskedelmi lánca.

Az élelmiszerboltokra koncentrál a Beyond Meat

2020. május 12. 06:49

Az éttermek bezárása és az Egyesült Államokban bevezetett kijárási korlátozások következtében súlyosan lecsökkent az értékesítés a partnereinknél, amelyek főleg éttermek voltak. Ez ahhoz vezetett, hogy a Beyond Meat-nek gyorsan újra kellett gondolni a stratégiáját.