Agrárgazdaság

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Agrofórum Online

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket, és enyhítse ezeket az emeléseket 2023 második felében.

A londoni székhelyű vállalat, amely többek között a Marmite élesztőkivonat alapú, többnyire pirítósra kent krémet és a Ben & Jerry’s fagylaltot készíti, a költséginfláció folytatódására számít 2023-ban is, és az első félévi nettó anyaginflációt mintegy 1,5 milliárd euróra prognosztizálja.

A csomagolt árucikkek iparága az elmúlt évben megemelte az árakat, hogy megbirkózzon a kakaótól és a napraforgóolajtól a búzáig terjedő termékek árának növekedésével. Az iparág még küzdött a COVID-korszak ellátási láncának problémáival és a nyersanyag-kiadásokkal, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát, tovább emelve az energia és más nyersanyagok árait.

Ami az általunk tapasztalt infláció fedezetét illeti, jelenleg a teljes költséginfláció 75%-ánál tartunk – mondta Graeme Pitkethly pénzügyi igazgató. Ennek 100% fölé kell mennie ahhoz, hogy javítsuk a bruttó árrésünket.

Bertolli termékek (fotó: instagram.com/bertollinl/)

Az élelmiszeriparban jelentős pozíciókkal rendelkező vállalat szerint az áremelések a második félévben is folytatódnak, de ez alacsonyabb ütemű lesz. „Valószínűleg túl vagyunk az infláció csúcsán, de még nem a csúcsárazáson” – mondta Pitkethly. Az alapár-növekedés a negyedik negyedévben rekord 13,3%-os volt.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Közben egyébként egyes európai vállalatok azt közölték, hogy enyhítik az elmúlt években bevezetett áremeléseket, mivel az energia és egyéb nyersanyagok ugrásszerű költségei enyhültek, ami némi könnyítést jelenthet a fogyasztóknak.

Kiemelt kép: instagram.com/bertollinl/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

Ravasz trükkel kúsznak egyre feljebb az árak a magyar boltokban

2023. november 5. 07:10

Vajon az áremelésnek számít, ha bizonyos élelmiszertermékeket változatlan áron, de kisebb kiszerelésekben találhatunk meg a boltokban? Bizony az, és nem is a legelegánsabb módja a drágításnak.

Februárban 16 százalékkal drágult az uborka

2021. március 15. 07:32

Átlépte az ezer forintos kilogrammonkénti szintet az uborka ára februárban. Ez a drágulás ütem még az étolaj 7,6 százalékos két havi drágulását is meghaladja. Ennek a két élelmiszernek nőtt leginkább az ára a Központi Statisztikai Hivatal inflációs kosarában szereplő élelmiszerek közül.

35 milliárd forint értékű program indul az élelmiszeripariban

2020. december 16. 06:52

A beszállító mikro- és kisvállalkozások 50 és 500 millió forint közötti támogatási összegre pályázhatnak, a beszállító középvállalkozások és nagyvállalatok pedig 50 millió és 2 milliárd forint közötti támogatásra.

Pörög a félkész ételek piaca

2020. április 8. 08:17

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről.