Agrárgazdaság

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Agrofórum Online

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket, és enyhítse ezeket az emeléseket 2023 második felében.

A londoni székhelyű vállalat, amely többek között a Marmite élesztőkivonat alapú, többnyire pirítósra kent krémet és a Ben & Jerry’s fagylaltot készíti, a költséginfláció folytatódására számít 2023-ban is, és az első félévi nettó anyaginflációt mintegy 1,5 milliárd euróra prognosztizálja.

A csomagolt árucikkek iparága az elmúlt évben megemelte az árakat, hogy megbirkózzon a kakaótól és a napraforgóolajtól a búzáig terjedő termékek árának növekedésével. Az iparág még küzdött a COVID-korszak ellátási láncának problémáival és a nyersanyag-kiadásokkal, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát, tovább emelve az energia és más nyersanyagok árait.

Ami az általunk tapasztalt infláció fedezetét illeti, jelenleg a teljes költséginfláció 75%-ánál tartunk – mondta Graeme Pitkethly pénzügyi igazgató. Ennek 100% fölé kell mennie ahhoz, hogy javítsuk a bruttó árrésünket.

Bertolli termékek (fotó: instagram.com/bertollinl/)

Az élelmiszeriparban jelentős pozíciókkal rendelkező vállalat szerint az áremelések a második félévben is folytatódnak, de ez alacsonyabb ütemű lesz. „Valószínűleg túl vagyunk az infláció csúcsán, de még nem a csúcsárazáson” – mondta Pitkethly. Az alapár-növekedés a negyedik negyedévben rekord 13,3%-os volt.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Közben egyébként egyes európai vállalatok azt közölték, hogy enyhítik az elmúlt években bevezetett áremeléseket, mivel az energia és egyéb nyersanyagok ugrásszerű költségei enyhültek, ami némi könnyítést jelenthet a fogyasztóknak.

Kiemelt kép: instagram.com/bertollinl/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Felrobbant a Black Friday, egy nap alatt annyit költöttek a románok, mint a magyarok egész évben

2025. november 14. 09:10

Itt a november, és elkezdődött a Black Friday szezon szerte a világban. Magyarországon takaréklángon költenek a fogyasztók, a szomszédos Romániában viszont minden rekordot megdöntöttek.

Fényévekre húzott el tőlünk a lengyel mezőgazdaság, sosem érjük utol őket

2025. november 11. 09:10

Más „pályán” játszik a lengyel agrárium a magyarhoz képest, háromszor akkora földterületet művelnek, és van, amiben éllovasok az Európai Unióban.

Óriási katasztrófa lesz, ha összekötik a Dunát és a Tiszát a félsivatagos Homokhátságon

2025. november 7. 13:10

Két évtizede nyilvánították félsivatagos övezetté a Homokhátságot, amelyet a politikusok folyton a Duna–Tisza-csatornával akarnak megmenteni.

Kína valami hatalmas építésébe fogott, a NASA műholdképe leplezte le

2025. november 2. 09:10

Az ázsiai szuperhatalom megint nagyot álmodott, és megpróbál csodát tenni egy mezőgazdasági szempontból értéktelen területen.

Több zöldség és kevesebb sertéshús fogy

2020. november 27. 07:02

Egy felmérés szerint az elmúlt években érdemben megváltozott a németek étrendje. Ezt mutatja a Német Táplálkozási Társaság (DGE) legutóbbi jelentése.

Élelmiszersegély-szervezet központja költözik Budapestre

2023. február 24. 09:34

A biztonságos élelmiszer-ellátás fenntartásához és az éhezés felszámolásához is hozzájárul a Világélelmezési Program globális pénzügyi központjának Budapestre költözése.

Élelmiszer bevásárlóközpont csak online

2020. szeptember 3. 04:36

Az új, csak online áruházi működés bevezetése a járvány alatt fellépő, élelmiszer-szállítás iránti fogyasztói igényt elégítik ki.

Költségcsökkentő programot jelenthet be a Kraft Heinz

2020. szeptember 17. 04:36

A tegnapi kereskedés során 0,3 százalékot emelkedett a Kraft Heinz részvények árfolyama.