Nem minden boltban akciózták le a meghirdetett termékeket, és ezzel megtévesztették a vásárlókat. Most a Gazdasági Versenyhivatal becsukta a kiskaput.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2023. július 1-jén indította el az online Árfigyelőt. A cél az volt, hogy összehasonlíthatóvá válhassanak a hipermarketláncok élelmiszerárai, ami közvetetten az élelmiszerár-infláció csökkenéséhez is vezethet.
A Portfolio.hu is felfigyelt azonban arra, hogy néhány boltlánc rendszeresen csak egy-két üzletében csökkentette bizonyos alapvető élelmiszereknek az árát, hogy az Árfigyelő rendszerben az összehasonlító oldalon a legolcsóbb legyen.
A GVH akkor úgy nyilatkozott, hogy a gyakorlat önmagában nem tiltott, mégis teljes erővel dolgozni kezdtek a hasonló trükközések megakadályozásán. A Portfolio.hu szerint a nagyságrendileg 60 összehasonlítható termék esetében torz képet kaphattak a vásárlók.
Mindezek után már nem meglepő, hogy az élelmiszerek esetében az éves alapú dezinfláció lassabb, mint ahogy a közgazdászok várták, illetve a havi (előző hónapokhoz képesti mért) csökkenés sem érte el a makroelemzők prognózisait
– írta a híroldal. Most pedig a GVH már arról adott tájékoztatást, hogy bezártak egy kiskaput az Árfigyelőben. Mostantól ugyanis az egyes termékkártyákon a legalacsonyabb ár megjelenítésénél az adott üzletlánc boltjainak 80%-ában alkalmazott árakat veszi figyelembe a rendszer a legalacsonyabb ár meghatározásához.
További újítás, hogy mostantól az egyes termékkártyákon az is olvasható, hogy az adott termék az azt forgalmazó kiskereskedő pontosan hány boltjában érhető el az adott napon, az akciós termékeket pedig a vásárlókat tájékoztató „%” jel mutatja meg a termékkártyákon.
A GVH tervei közt szerepel az Árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése. Mindemellett ősszel várható a termékkategóriák bővítése is.