Újra csökkent a víz szintje a németországi Rajna folyón az eheti kánikula után, és a teherszállító hajók jelentősen csökkentett méretű rakományokkal közlekednek csak – közölték a hajózási hatóságok.
A sekélyebb víz akadályozza a hajózást a folyó egész németországi szakaszán Duisburgtól és Kölntől délre. „A szállítás folytatódik, de néha erősen csökkentett rakományokkal” – mondta Florian Krekel, a WSA német belvízi hajózási ügynökség szóvivője, hangsúlyozva, hogy ez különösen igaz a Koblenz melletti Kaubra is, amely fontos szerepet játszik a hajózásban.
„Az alacsony vízállásban a hajózást hivatalosan nem állítják le, az ágazat saját magát szabályozza” – mondta. „Jelenleg a hajók még közlekedhetnek, de jelentős terheléscsökkenéssel. Hajótípustól függ, hogy rakományuk 50 százalékát vagy csak 30 százalékát tudják-e berakni.”
Az árukereskedők azt mondták, hogy Kaubnál a vízszint olyan alacsony, hogy a hajótulajdonosok szerződéseik értelmében lehetőséget kapnak a szállítmányok visszavonására, ha úgy gondolják, hogy hajóik nem működhetnek biztonságosan.
A folyami hajók továbbra is közlekednek, de Kaubnál gyakran 70 százalékuk üres, mondta egy kereskedő. A sekély víz azt jelenti, hogy a hajóüzemeltetők pótdíjakat vetnek ki a fuvardíjakra, ami növeli a rakománytulajdonosok költségeit. A Rajna fontos szállítási útvonal az áruk számára, beleértve a gabonákat, ásványokat, szenet és olajtermékeket, például a fűtőolajat.
A német vállalatok 2018-ban ellátási szűk keresztmetszetek és termelési problémákkal szembesültek, miután a szárazság és a hőhullám szokatlanul alacsony vízszinthez vezetett a Rajnán.
A német ipari szövetség, a BDI aggodalmát fejezte ki, hogy az alacsony vízállás hosszabb távon csökkentheti a folyami hajózási kapacitást, ha a zavarok miatt a hajótulajdonosok nem tudnak nyereségesen működni – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva. .
„A helyzet fokozódhat, még akkor is, ha az ipar vízi utakon keresztül történő ellátása továbbra is biztonságos” – áll a közleményben. „Idén nyáron először esett néhány helyen a vízszint a Rajnán a 2018-as szélsőséges időjárási év adatai alá.”
A szövetség felszólította a német kormányt, hogy nyújtson pénzügyi támogatást az ország belvízi flottájának modernizálásához olyan új hajókkal, amelyek jobban képesek sekély vizeken közlekedni.