Agrárgazdaság

Új piacok bukkantak fel a magyar élelmiszeripari vállalkozások előtt

Agrármarketing Centrum

Az Agrármarketing Centrum kétszázötven négyzetméteren jelent meg a kölni ANUGA-n.

Szombaton reggel nyitott meg az ANUGA, amelyet a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításaként tartanak számon. Az Agrármarketing Centrum mintegy 250 négyzetméteres közösségi standján huszonhét hazai kiállító jelent meg a 2023. október 11-ig tartó, ötnapos kölni expón, ahol tíz tematikus kiállítás keretében találkozhattak az exportképes vállalkozások a lehetséges importőrökkel, beszállítókkal vagy kereskedelmi láncok képviselőivel szerte a világból.

Mintegy 50 futballpályányi területen, egészen pontosan 284 ezer négyzetméteren zajlott a kontinens legjelentősebb élelmiszer tematikájú kiállítása, amelyen az élelmiszeripari vállalkozások számára presztízsnek számít a részvétel.

A közel 170 ezer szakmai látogatót vonzó esemény a magyar exportképes vállalkozások számára is rangos megjelenési lehetőség volt. Idén huszonheten az Agrármarketing Centrum közösségi standján, 33 magyar cég pedig önállóan képviseltette magát

Az Agrármarketing Centrum szervezésében kiállító cégek az ital, hús, általános élelmiszer és bio tematikákban, négy pavilon közösségi standjain, összesen 243 négyzetméteren várták az érdeklődőket a legkülönfélébb, jellemzően prémium kategóriás termékekkel.

A résztvevő cégek többek között kacsa- és libatermékekkel, vadhúsokkal, mézekkel, különféle italokkal, az organikus szekcióban pedig homoktövis készítményekkel, magolajokkal, fűszerpaprikával várták az érdeklődő beszerzőket. 

Az Agrármarketing Centrum standján külön pultnál ismerhették meg a Társaság exportfejlesztési stratégiáját, a Hungarian Food Business Programot. A potenciális beszerzők akár azonnal regisztrálhattak abba az online katalógusba, amely hatékonyan köti össze az exportra lépni szándékozó magyar vállalkozásokat a potenciális beszerzőkkel. 

Már az induláskor jól látszott, hogy a kiállítási szektor túl van a Covid válságon, hiszen minden eddigit meghaladó számban voltak jelen kiállítók Kölnben, ahol várhatóan a látogatószám is meghaladja majd a valaha mért legmagasabb értéket.

A magyar élelmiszeripari vállalkozásoknak szükségük is van az új piacokra, hiszen a klasszikus európai piacaink megtorpanóban vannak, az ANUGA-n pedig a világ minden tájáról érkező beszerzőkkel nyílt lehetőség új kapcsolatok kiépítésére. 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

1300 embert küldenek el: nagy bajban a bajor agrárcég

2024. december 16. 12:40

A mezőgazdasági és építőanyagokkal foglalkozó BayWa mezőgazdasági csoport 1300 állás megszüntetését tervezi a következő három évben.

Rekordmagasra emelkedett egyes európai műtrágyák ára

2024. december 16. 11:10

A műtrágyagyártók a magas gázárak miatt kényszerülnek a pétisó árának emelésére. A karbamid és az UAN-oldat árai egyelőre nem változtak.

Emelkedhetnek a közeljövőben a sertéshúsárak az EU-ban

2024. december 9. 12:10

A termelési költségek nőnek, és betegségek is terhelik a sertéságazatot. Emiatt várhatóan csökken az állatlétszám és nő a hús ára.

Novemberben kilőtt a Deere & Company árfolyama

2024. december 6. 15:40

A három legjobban teljesítő papír közé került 10,1 százalékos drágulással a Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV.

Hazai élelmiszer megfizethető áron?

2023. március 3. 12:12

Kiemelt cél, hogy a hazai friss és magas minőségű élelmiszerek megfizethető áron legyenek elérhetők mindenki számára – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a Zsendülés VIII. Kertészeti Konferencián tartott előadásában Szegeden.

Új neve van az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének

2019. április 25. 07:46

A FÉSZ tagjai évi 1800 milliárd forint bruttó termelési értéket állítanak elő, a hazai mezőgazdasági árutermelés 50-55 százalékát vásárolják fel, az iparágban alkalmazott hazai munkaerő 75 százalékát foglalkoztatják.

A magyar ásványvíz „királyhoz” került a Pepsi

2018. január 23. 11:52

A csehországi Karlovarské Minerální Vody és Balogh Levente üzletember közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

360 milliárd forint támogatást kapott az élelmiszeripar 2014-2020 között

2020. február 4. 13:06

A jövő az élelmiszeriparban is a termelékenység és a hatékonyság növelése, amelyhez az Ipar 4.0 és a digitalizáció számos új lehetőséget kínál.