9℃ 1℃
március 1. Albin, Albina, Leonita, Lea
Agrárgazdaság

Új piacok bukkantak fel a magyar élelmiszeripari vállalkozások előtt

Agrármarketing Centrum

Az Agrármarketing Centrum kétszázötven négyzetméteren jelent meg a kölni ANUGA-n.

Szombaton reggel nyitott meg az ANUGA, amelyet a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításaként tartanak számon. Az Agrármarketing Centrum mintegy 250 négyzetméteres közösségi standján huszonhét hazai kiállító jelent meg a 2023. október 11-ig tartó, ötnapos kölni expón, ahol tíz tematikus kiállítás keretében találkozhattak az exportképes vállalkozások a lehetséges importőrökkel, beszállítókkal vagy kereskedelmi láncok képviselőivel szerte a világból.

Mintegy 50 futballpályányi területen, egészen pontosan 284 ezer négyzetméteren zajlott a kontinens legjelentősebb élelmiszer tematikájú kiállítása, amelyen az élelmiszeripari vállalkozások számára presztízsnek számít a részvétel.

A közel 170 ezer szakmai látogatót vonzó esemény a magyar exportképes vállalkozások számára is rangos megjelenési lehetőség volt. Idén huszonheten az Agrármarketing Centrum közösségi standján, 33 magyar cég pedig önállóan képviseltette magát

Az Agrármarketing Centrum szervezésében kiállító cégek az ital, hús, általános élelmiszer és bio tematikákban, négy pavilon közösségi standjain, összesen 243 négyzetméteren várták az érdeklődőket a legkülönfélébb, jellemzően prémium kategóriás termékekkel.

A résztvevő cégek többek között kacsa- és libatermékekkel, vadhúsokkal, mézekkel, különféle italokkal, az organikus szekcióban pedig homoktövis készítményekkel, magolajokkal, fűszerpaprikával várták az érdeklődő beszerzőket. 

Az Agrármarketing Centrum standján külön pultnál ismerhették meg a Társaság exportfejlesztési stratégiáját, a Hungarian Food Business Programot. A potenciális beszerzők akár azonnal regisztrálhattak abba az online katalógusba, amely hatékonyan köti össze az exportra lépni szándékozó magyar vállalkozásokat a potenciális beszerzőkkel. 

Már az induláskor jól látszott, hogy a kiállítási szektor túl van a Covid válságon, hiszen minden eddigit meghaladó számban voltak jelen kiállítók Kölnben, ahol várhatóan a látogatószám is meghaladja majd a valaha mért legmagasabb értéket.

A magyar élelmiszeripari vállalkozásoknak szükségük is van az új piacokra, hiszen a klasszikus európai piacaink megtorpanóban vannak, az ANUGA-n pedig a világ minden tájáról érkező beszerzőkkel nyílt lehetőség új kapcsolatok kiépítésére. 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

Az élelmiszeripar teszi ki a globális fosszilis tüzelőanyag-kibocsátás 15 százalékát

2023. november 9. 08:10

Egy friss tanulmány szerint az élelmiszertermelés a globális fosszilis tüzelőanyag-fogyasztás legalább 15 százalékáért felelős. Miközben a fosszilis tüzelőanyagok aránya a közlekedésben és az energiatermelésben csökken, az élelmiszergyártásban és -feldolgozásban növekszik. Ez a fogyasztók viselkedésével is összefügg.

Az élelmiszeripar képes a lakosság folyamatos ellátására

2020. március 18. 08:47

Hazánk mintegy 120%-os önellátásra képes az alapvető élelmiszerekből, de az ország termelési potenciálja akár 150%-ra is növelhető.

Az Unilever további áremelésekre figyelmeztet

2022. május 2. 12:17

Az élelmiszereket és fogyasztási cikkek gyártók világszerte emelik az árakat, hogy kiegyenlítsék a megugró energia-, nyersanyag-, munkaerő- és szállítási költségeket.

Az állati takarmányok az agrárexportunk meghatározó termékei

2021. április 3. 10:15

Az elkészített állati takarmány és hobbiállat-eledel a második legnagyobb kiviteli értékű termék volt, exportja 698,3 millió eurót tett ki tavaly, 3,2 százalékkal haladta meg a 2019. évit.