Agrárgazdaság

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

Agrofórum Online

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány.

Folyamatosan és dinamikus fejlődik a KMÉ-védjegyrendszer. Mostanra három termékkörön belül tizenkilenc kategóriában pályázhatnak a védjegyre az élelmiszerelőállítók és forgalmazók. Elkészült a pályázást támogató informatikai rendszer, alapjaiban megújult a KMÉ weboldala, továbbá új kommunikációs csatornák is indultak.

Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte, a KMÉ-védjegyrendszer kiválóságát mindennél ékesebben bizonyítja, hogy kiérdemelte a nemzeti minőségrendszerként való elismerést. Ehhez az „átlagos” védjegyekkel szemben előírtnál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszernek kellett megfelelnie. Biztosak lehetünk benne, hogy ha KMÉ-védjegyes terméket választunk, a minőség mellett döntünk – hangsúlyozta az államtitkár.

Oravecz Márton, a Nébih elnöke a kampány indulása kapcsán elmondta, büszke rá, hogy a KMÉ mögött – a garancia garanciájaként – a Nébih szakértelme áll. Az elnök szerint egyedülálló az a szakmaközi összefogás is, amit a KMÉ-védjegyrendszer révén sikerült elérni: hatósági, szakmai és tudományos szereplő együtt határozzák meg a minőség fokmérőjét. Mindez pedig egyértelmű biztosíték arra, hogy valóban csak azok a termékek nyerhessék el a KMÉ-védjegyeket, amelyek méltók rá, bírnak valamilyen többlet értékkel piaci társaikhoz képest.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, a kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a tudatos vásárlás fontosságára. A KMÉ védjegyes áruk megvásárlásával nemcsak megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez is. Az AMC november elejéig tartó kampányában nyomtatott és elektronikus sajtómegjelenésekkel, országos televízió- és rádiócsatornákon és közösségi média felületeken népszerűsíti a védjeggyel ellátott termékeket.

A KMÉ célja a pályázható termékkörök folyamatos bővítése, ezzel lehetőséget adva a különböző élelmiszeripari területek gyártóinak és márkatulajdonosainak termékeik kiválóságainak tanúsítására. A tejtermékek után a húskészítményekre kerül a „KMÉ fókusza”, de további termékkörökben (például száraztészta, tyúktojás) is várható bővülés. A következő Termékmustrán pedig a virslik kapják a főszerepet.

A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

1300 embert küldenek el: nagy bajban a bajor agrárcég

2024. december 16. 12:40

A mezőgazdasági és építőanyagokkal foglalkozó BayWa mezőgazdasági csoport 1300 állás megszüntetését tervezi a következő három évben.

Rekordmagasra emelkedett egyes európai műtrágyák ára

2024. december 16. 11:10

A műtrágyagyártók a magas gázárak miatt kényszerülnek a pétisó árának emelésére. A karbamid és az UAN-oldat árai egyelőre nem változtak.

Emelkedhetnek a közeljövőben a sertéshúsárak az EU-ban

2024. december 9. 12:10

A termelési költségek nőnek, és betegségek is terhelik a sertéságazatot. Emiatt várhatóan csökken az állatlétszám és nő a hús ára.

Novemberben kilőtt a Deere & Company árfolyama

2024. december 6. 15:40

A három legjobban teljesítő papír közé került 10,1 százalékos drágulással a Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV.

Élő online valóságshow-t indít a Nébih

2019. március 28. 07:47

A „Túlélő tojások” az első olyan valóságshow, melynek főszereplői állatok, nevezetesen csirkék, vagyis kezdetben tojások.

Megszűntek a madárinfluenza miatt elrendelt területi korlátozó intézkedések

2022. július 16. 12:36

A madárinfluenza-járvány elleni sikeres védekezés eredményeként több mint egy hónapja nem mutatták ki a vizsgálatok a vírust a hazai baromfiállományban.

Gümőkórt mutattak ki két szarvasmarha telepen

2023. január 20. 09:17

2023 elején két Somogy vármegyei szarvasmarha telepen is gümőkór-fertőzöttség igazolt a Nébih laboratóriuma.

157 millió forint büntetést szabtak ki a NÉBIH erdészeti szakemberei

2020. február 11. 15:32

Az Európai Unió (EU) az illegális fakitermelések ellen akciótervet indított, az EUTR-szabályozás célja, hogy megakadályozza az illegális fakitermelésekből, erdőirtásokból származó faanyag értékesítését.