Agrárközélet

A magyar ásványvíz „királyhoz” került a Pepsi

Agrofórum Online

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente üzletember közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

A Balogh Levente alapította Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) közölte, hogy a tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le. A felvásárlással a KMV csoport és Balogh Levente közös vállalata lesz a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplője. A KMV-csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik – írták.

A felvásárlást követően a KMV Csoporthoz kerül 900 alkalmazott, két gyártóbázis, és ennek köszönhetően a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik. A termékportfólió a Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, Slice Lemonades, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új vállalat kezében lesz.

Beérett a Pasquale családdal három évvel ezelőtt kötött szövetségünk. Az együttműködésünknek köszönhetően annyira megerősödtünk, hogy jelentős felvásárlásokat tudunk megvalósítani. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoportot irányítva

– mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Ennek az akvizíciónak köszönhetően a KMV Csoport csúcsminőségű termékek széles választékát kínálja ügyfeleinek és vásárlóinak Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és mostantól az eddig hiányzó kóla itallal egészül ki meglévő HORECA portfóliónk

– jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és Balogh Levente három évvel ezelőtt alapítottak közös vállalatot, a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW) annak érdekében, hogy erős regionális családi vállalatcsoportot hozzanak létre. Az együttműködés során a Balogh Levente vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd gyárfejlesztésbe kezdett.

A forbes.hu cikke szerint a tranzakció árazását a felek üzleti titokként kezelik, az önerő melletti bankhitelt két cseh pénzintézet biztosítja. Az amerikai cégnek Csehországban két gyára is van, Magyarországon gyártás nincs. A Forbes szerint az amerikai PepsiCo kivonulása a régióból nem előzmény nélküli, hiszen tavaly a KMV már megszerezte a PepsiCo bolgár érdekeltségeit tömörítő Quadrant Bevareges-t, és csak az volt a kérdés, hogy kikkel állapodik meg a többi piacon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

KÁN Egyetemi Napok: új irányok a növénytáplálásban

2025. szeptember 30. 11:00

A kaposvári KÁN Egyetemi Napok részeként idén is megrendezték a IV. Alkalmazott Növénytudományi Konferenciát, fókuszban a tápanyagutánpótlással.

Nemzetközi figyelem övezi a MATE új MSc szakját

2025. szeptember 15. 15:10

Elindult a MATE Haltenyésztő mérnöki MSc-je, amely a fenntartható akvakultúrában képez új generációt.

Von der Leyen terve: mi marad a gazdáknak?

2025. szeptember 11. 16:10

A Bizottság 300 milliárdos KAP-keretet ígér, védzáradékokkal. A termelők szerint a kockázat így is jelentős.

OMÉK 2025: agrárinnováció és hagyomány a Hungexpón

2025. szeptember 9. 09:10

Modern gépek, őshonos állatok, kézműves ételek és exportpiacokat nyitó üzleti találkozók – szeptemberben ismét megnyílik az OMÉK.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

2018. február 16. 11:00

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.

Élelmiszeripari cégek kerülnek a nagy tőzsdeindexekbe

2020. szeptember 14. 16:32

Jelentős változások lépnek életbe az ötven legnagyobb európai céget tömörítő Euro Stoxx 50 indexnél szeptember 21-én.

Nemzetközi díjakat zsebelt be a Hungrana és az SAP együttműködése

2022. december 7. 09:30

16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében Digitális Úttörő kategóriában fődíjat (grand winner) és kiemelt helyezést (winner) is kiérdemeltek a Hungrana Kft-nél végrehajtott SAP modulbevezetések.

Nagy István: cél a magyar élelmiszeripar modernizációja

2022. január 22. 12:36

Az Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése című felhívás kapcsán eddig 64 kérelem részesült több mint 46,2 milliárd forint támogatásban.