Agrárközélet

A magyar ásványvíz „királyhoz” került a Pepsi

Agrofórum Online

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente üzletember közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

A Balogh Levente alapította Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) közölte, hogy a tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le. A felvásárlással a KMV csoport és Balogh Levente közös vállalata lesz a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplője. A KMV-csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik – írták.

A felvásárlást követően a KMV Csoporthoz kerül 900 alkalmazott, két gyártóbázis, és ennek köszönhetően a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik. A termékportfólió a Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, Slice Lemonades, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új vállalat kezében lesz.

Beérett a Pasquale családdal három évvel ezelőtt kötött szövetségünk. Az együttműködésünknek köszönhetően annyira megerősödtünk, hogy jelentős felvásárlásokat tudunk megvalósítani. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoportot irányítva

– mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Ennek az akvizíciónak köszönhetően a KMV Csoport csúcsminőségű termékek széles választékát kínálja ügyfeleinek és vásárlóinak Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és mostantól az eddig hiányzó kóla itallal egészül ki meglévő HORECA portfóliónk

– jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és Balogh Levente három évvel ezelőtt alapítottak közös vállalatot, a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW) annak érdekében, hogy erős regionális családi vállalatcsoportot hozzanak létre. Az együttműködés során a Balogh Levente vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd gyárfejlesztésbe kezdett.

A forbes.hu cikke szerint a tranzakció árazását a felek üzleti titokként kezelik, az önerő melletti bankhitelt két cseh pénzintézet biztosítja. Az amerikai cégnek Csehországban két gyára is van, Magyarországon gyártás nincs. A Forbes szerint az amerikai PepsiCo kivonulása a régióból nem előzmény nélküli, hiszen tavaly a KMV már megszerezte a PepsiCo bolgár érdekeltségeit tömörítő Quadrant Bevareges-t, és csak az volt a kérdés, hogy kikkel állapodik meg a többi piacon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

EU-s agrárpolitikai konfliktust okozhat a lengyel elnökség

2025. január 28. 16:10

Lengyelország az olcsó brazil hústól és cukortól félti az uniós gazdákat. További agrártémák a vetőmag-szabályozás és az állatszállítás.

Több ezer állami ösztöndíjas hely vár a MATE-n!

2025. január 22. 15:10

A MATE minden hallgatónak magas szintű tudást biztosít. Az egyik legjobb agráregyetemen ösztöndíjas helyek várják a jelentkezőket.

Változás az AXIÁL Kft. vezetőségében

2025. január 16. 12:33

Az újonnan létesített részleg a vállalat vezetőségének munkáját segíti tanácsadással, döntéstámogatással a digitalizációs projektekre fókuszálva.

Sajnálatos, de ez az élelmiszeripar jövője

2024. december 28. 14:10

Az ipari mezőgazdaság jövője lehetőségeket és egyben komoly kihívásokat teremt az élelmiszer-termelés és a klímavédelem metszéspontjában.

Mely élelmiszeripari beruházásokra költöttek a legtöbbet?

2023. május 29. 06:46

Az élelmiszeripari beruházások értéke folyó áron a kijelölt vállalkozások körében 9 százalékkal magasabb volt 2022-ben, mint 2021-ben.

Az Unilever menedzsmentjének a fele már hölgyekből áll

2020. március 5. 09:17

Az Unilever a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, amely csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban.

Nagy István: cél a magyar élelmiszeripar modernizációja

2022. január 22. 12:36

Az Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése című felhívás kapcsán eddig 64 kérelem részesült több mint 46,2 milliárd forint támogatásban.

A hús iránti igény globális növekedéséből a kereskedőcégek is profitálnak

2020. január 15. 07:42

A Cargill, más globális gabonakereskedőkhöz hasonlóan, a rosszul teljesítő eszközök leépítését tervezik és olyan üzletágakba akarnak fektetni, amelyek nagyobb haszonkulccsal kecsegtetnek. Ide tartozhat a húsipar területe.