Az amerikai húsipari óriásvállalat, a Tyson Foods arra figyelmeztetett, hogy a növekvő költségek az idén elérhetik a profit mértékét. Mindez annak ellenére következhet be, hogy az amerikai húsipari cég egész éves bevételi előrejelzését megemelte a magasabb húsárak és az éttermek felőli kereslet várható javulása miatt.
A megnövekedett munkaerő-, szállítási- és nyersanyagköltségek, valamint a gabona és takarmányárak, számos vállalatnak gondot okozhatnak a húsiparban, köztük a Tyson Foodsnak is, az Egyesült Államok legnagyobb húsipari vállalatának.
A Tyson Foods takarmányköltségei 135 millió dollárral emelkedtek az egy évvel ezelőttihez képest a második negyedévben, mivel a kukorica és a szójabab ára emelkedett az ellátási aggályok miatt.
A vállalat 60 millió dollárral többet költött csirkék vásárlására más termelőktől az alapanyaghiány miatt – mondta Donnie King, a baromfiegység elnöke.
Világszerte az élelmiszerárak áprilisban voltak a legmagasabb szinten 2014 májusa óta. A további költségnövekedésre vonatkozó várakozások arra késztették a Tyson Foods vállalatot, hogy a tavalyi évhez képest alacsonyabbra várja az élelmiszerek értékesítésére vonatkozó előrejelzéseit.
„Jelentős inflációt tapasztalunk az ellátási lánc egészén belül, ami valószínűleg árrés-nyomást okoz az év utolsó felében” – mondta Dean Banks vezérigazgató. Ennek ellenére a Tyson arra számít, hogy a 2021-es pénzügyi bevételek 44–46 milliárd dollárt tehetnek ki, szemben a korábbi 42–44 milliárd dolláros tartományban előre jelzett bevételekkel.
Az április 3-án véget ért negyedév árbevétele körülbelül 4 százalékkal, 11,30 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest, meghaladva az elemzők 11,19 milliárd dolláros becslését – mutatták a Refinitiv adatai. A részvények árfolyama 2 százalékkal emelkedett.
A marhahús-szegmens, a Tyson legnagyobb üzletága, ahol az eladások 1,7 százalékkal nőttek az egy évvel ezelőttiről 4 milliárd dollárra, mivel az árak 7,5 százalékkal emelkedtek, a mennyiség pedig 5,8 százalékkal csökkent.
A Tyson Foods szerint a megnövekedett költségeket áthárítják az ügyfelekre, és most azt várják, hogy a marhahús-részleg jobb eredményeket fog elérni a tavalyihoz képest – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.