Közzétette harmadik negyedéves számait a svájci központi élelmiszeripari óriáscég, a Nestlé. Az év elsőkilenc hónapjában 68,37 milliárd svájci frank árbevételt értek el, ebből 15,73 milliárd svájci frankot az Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika alkotta úgynevezett EMENA régióban. Egész 2020-ra számolva 3 százalék körüli organikus értékesítés-növekedésre számít a Nestlé.
Az árbevétel organikus növekedése cégszinten 3,5 százalék, az EMENA régióban 2,9 százalék volt. A csoportszintű növekedés az amerikai kontinens tartós lendületére és az EMENA régió erőteljes értékesítési többletére alapult. A fejlett piacokon 3,9 százalékos volt a bővülés, míg a feltörekvő piacok 2,8 százalék. A teljes növekedés a legjobb negyedév az elmúlt hat évben a vállalatnál.
Termékkategóriák szerint a növekedés legnagyobb mértékben az állateledeleknél a Purina PetCare és prémium márkák, a Purina Pro Plan, a Purina ONE és a Felix volt megfigyelhető. A tejtermék magas egyszámjegyű ütemben nőtt, a dúsított tej és az otthoni sütési termékek iránt is megnövekedett az érdeklődés. A kávé piacán egyjegyű növekedés volt tapasztalható, amelyet a Starbucks termékek, a Nespresso és a Nescafé iránti erős fogyasztói kereslet táplált. A készételek és a főzési segédanyagok az egyszámjegyű tartomány közepén növekedett, azaz 4-6 százalék körüli mértékű lehetett a plusz. A vegetáriánus és növényi eredetű élelmiszerek erőteljes kétszámjegyű növekedést hoztak, amelyet az új termékbevezetések és a forgalmazás folyamatos bővítése támogatott. A Nestlé Health Science kétszámjegyű növekedést mutatott, ami az egészséget és az immunrendszert támogató termékek iránti megnövekedett keresletet tükrözi. A cukrásztermékek és a víz értékesítése viszont csökkent.
A koronavírus hatása az otthoni fogyasztási cikkek, a megbízható márkák és az egészségügyi előnyökkel járó termékek iránti továbbra is erős. A Purina PetCare, a tejipari, az otthoni kávé és a Nestlé Health Science erőteljes növekedésről számolt be. A kiskereskedelmi értékesítés jelentősen felgyorsult, tükrözve az otthoni fogyasztás iránti megnövekedett keresletet. A nem otthoni fogyasztási csatornák növekedése továbbra is jelentősen elmaradt a korábbi időszaktól.
A Nestlé árfolyama az elmúlt héten 1,2 százalékkal csökkent, idén azonban 1,7 százalékos pluszban van a kurzus.
A Nestlé SA a világ vezető agrár-élelmiszeripari csoportja. Árbevételük 33 százaléka porított és folyékony italok, 14 százaléka tejtermékek és fagylaltok, 13 százaléka készételek és ételízesítők, 9 százaléka csokoládék, édességek és kekszek, 15 százaléka állateledelek forgalmazásából származik.
A Nestlé Magyarországon 27 éve működik, jelenleg a legnagyobb svájci befektetőként és munkáltatóként. Hazánkban összesen több mint 2400 embert foglalkoztatnak három gyárukban, Bükön, Diósgyőrben és Szerencsen –, budapesti központi irodájukban és az értékesítési csapatukban. Szerencsi gyáruk a Nestlé európai italporgyártó és töltőüzeme, és itt működik Nestlé közép-kelet-európai régiójának érzékszervi vizsgáló központja is. Diósgyőri gyáruk a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége. Büki gyáruk pedig a Nestlé állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központja.