Agrárközélet

Kampány indul a hazai előállítású termékek népszerűsítésére

MTI

Válaszd a hazait! elnevezéssel kampányt indít a kormány a hazai előállítású termékek népszerűsítésére - mondta csütörtökön Dunaharasztiban az agrárminiszter.

Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra, a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is.

Hozzátette: a kormány célja, hogy a „hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák”.

Az agrárminiszter azt mondta, hogy tudatos fogyasztói döntésre van szükség a magyar mezőgazdaság erősítéséhez.

Szavai szerint a magyar termékek vásárlásával, nem csak egy értékteremtő munka végeredményét kapjuk, hanem támogatjuk a magyar családokat, hozzájárulunk a magyar gazdaság fejlődéséhez, erősítjük a város és a vidék kapcsolatát és óvjuk a környezetünket, mivel nem több ezer kilométerről érkeznek az áruk.

Nagy István elmondta, hogy a „lokális termékek előállítása és – értékesítése fontos szerepet játszik az adott térség fenntarthatóságának, kulturális szokásainak, identitásának megőrzésében, ezért a vidék fejlődésének egyik kiemelkedő tényezője”.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új szintre lép az agrárszakmai tudásátadás

2025. április 26. 16:10

A Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. az Agrárminisztérium támogatásával új, digitális alapú tananyagokat jelentetett meg az agrárszakoktatás korszerűsítésére.

Emlékmorzsák Farády Lászlóról: búcsú egy kivételes embertől

2025. március 24. 17:10

A megemlékezést március 23-án, vasárnap délelőtt tartották a Turisztikai Központban, ahol több tucatnyi résztvevő idézte fel közös emlékeit.

Géntechnológia: EU-megállapodás a küszöbön

2025. március 9. 08:10

Az Európai Unió egyre közelebb kerül ahhoz, hogy közös álláspontot alakítson ki az új növénynemesítési technológiák (NZT) szabályozásáról.

Különleges magyar megoldásokat díjaztak, amelyek versenyképesebbé tehetik a mezőgazdaságot

2025. február 18. 14:40

Kihirdették a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit. A pályázók az agráriumhoz köthető problémákra keresik a választ.

Kampány indult a kiváló magyar sertéshús népszerűsítésére

2020. december 5. 04:38

A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltüntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval.

750 család karácsonyát teszi szebbé a Lidl Adventi Meglepetés kampánya

2019. december 21. 05:51

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást, ezért kiemelten fontos számára a magyar családok támogatása, a rászorulók segítése.

Fontos a női termelők erősítése - a Trimble kampányt indít

2020. november 6. 04:36

A Trimble kampányt indít, hogy akár 100 000 dollárt adományozhasson a "(N)Ő táplálja a világot" programnak.

Együnk több baromfit és tojást!

2020. november 3. 06:47

A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, közel 2600 baromfitartó gazdaság állítja elő a friss, egészséges baromfihúst és tojást.