Agrárközélet

Kampány indul a hazai előállítású termékek népszerűsítésére

MTI

Válaszd a hazait! elnevezéssel kampányt indít a kormány a hazai előállítású termékek népszerűsítésére - mondta csütörtökön Dunaharasztiban az agrárminiszter.

Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra, a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is.

Hozzátette: a kormány célja, hogy a „hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák”.

Az agrárminiszter azt mondta, hogy tudatos fogyasztói döntésre van szükség a magyar mezőgazdaság erősítéséhez.

Szavai szerint a magyar termékek vásárlásával, nem csak egy értékteremtő munka végeredményét kapjuk, hanem támogatjuk a magyar családokat, hozzájárulunk a magyar gazdaság fejlődéséhez, erősítjük a város és a vidék kapcsolatát és óvjuk a környezetünket, mivel nem több ezer kilométerről érkeznek az áruk.

Nagy István elmondta, hogy a „lokális termékek előállítása és – értékesítése fontos szerepet játszik az adott térség fenntarthatóságának, kulturális szokásainak, identitásának megőrzésében, ezért a vidék fejlődésének egyik kiemelkedő tényezője”.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.

Gödöllőn kap új otthont a Mezőgazdasági Múzeum

2025. június 11. 13:10

Gödöllőre, a MATE területére költözik a Magyar Mezőgazdasági Múzeum. Az új létesítmény 2029-re készülhet el.

Akkumulátorok új élete: elindult a BASF új üzeme

2025. június 9. 13:10

A BASF új üzeme évente 40.000 EV-akkumulátor feldolgozására képes – kulcsszerepet kap az EU nyersanyagfüggetlenségi céljaiban.

Fügepálinka, aszú, libamáj – ilyen bonbont még nem evett!

2025. június 8. 13:10

Rekordszámú nevezéssel zárult a Brillante-2025 verseny, ahol a legjobb párlatok és pálinkás bonbonok is díjazásban részesültek.

Már letölthető a "Kapj rá!" mobil alkalmazás

2019. augusztus 29. 08:22

A kampány egyszerre hívja fel a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint megmutatja a fogyasztók számára a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát.

Élelmiszerek népszerűsítését finanszírozza az Európai Unió

2018. október 23. 14:37

Az Európai Bizottság 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte – közölte az uniós bizottság.

750 család karácsonyát teszi szebbé a Lidl Adventi Meglepetés kampánya

2019. december 21. 05:51

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást, ezért kiemelten fontos számára a magyar családok támogatása, a rászorulók segítése.

Együnk rendszeresen almát!

2018. december 6. 15:02

A rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet, mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását.