Az élelmiszer- és italgyártó vállalat lapinformációk szerint 2 milliárd dolláros költségcsökkentési program bejelentését tervezi.
A Kraft Heinz azt is közölte, hogy sajtüzletágát 3,2 milliárd dollárért eladja a francia Groupe Lactalis tejipari vállalatnak. A cég növeli a marketing-költségvetését és átalakítja az ellátási láncát, remélve, hogy 2024-re 2 milliárd dollárt spórol meg, ezzel is ellensúlyozni akarják a gyengülő értékesítést és a piaci pozíciók romlását. A 2 milliárd dolláros költségcsökkentésből 1,2 milliárd dollár a beszerzésből származik, és 800 millió dollár a Kraft Heinz logisztikai hálózatának hatékonyabbá tételéből.
A vállalat, amelynek portfóliójában jelenleg nem sok édes élelmiszer szerepel, jelentős kiadásokat tervez a desszert-szegmens fejlesztésére és a gyermekitalok népszerűsítésére. A beruházások fókuszában a meglévő márkák fejlesztése áll és nem a termékportfólió bővítése. Egyre több vád éri mindeközben a céget, hogy egészségtelenek a termékeik – hívta fel a figyelmet a Thomson Reuters hírügynökség.
„A Kraft Heinz túl sokáig védekezett, de most támadásba lendülünk. Döntéseket hozunk a nagy győzelem érdekében”- mondta Miguel Patricio, vezérigazgató.
A tegnapi kereskedés során 0,3 százalékot emelkedett a Kraft Heinz részvények árfolyama – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat termékei egyébként jól fogytak világszerte a koronavírus-járvány miatti karantén idején. A vállalat a második negyedévben 80 centes egy részvényre jutó igazított eredményről számolt be, ami 20 centtel haladja meg az elemzők által előre jelzett profitot.
A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.