Spanyolország idén akár 3000 tonna csemegeszőlőt is exportálhat Kínába a spanyol gyümölcs- és zöldségtermelők és -exportálók egyesületének (APOEXPA) elnöke szerint.
Joaquín Gómez elmondta, hogy a kínai piac megnyitása vonzó – bár korlátozott – alternatívát biztosít a termelőknek a hagyományos piacokkal szemben, ugyanakkor a hangsúlyt inkább az árakra, mint a mennyiségre kell összpontosítani. Arra törekszenek ugyanis, hogy kihasználják a Kínába irányuló kaliforniai szőlőexport csökkenését, amit a kínai-amerikai kereskedelmi háború váltott ki.
„Kína soha nem lesz olyan fontos exportcél, mint Németország vagy az Egyesült Királyság, de érdekes piac lehet, amely felvesz néhány száz konténert” – jegyezte meg Joaquín Gómez.
Kína évente körülbelül 500 millió euró értékben vásárol csemegeszőlőt, csak éppen nem Európában. Az ázsiai országban ugyanakkor egyre népszerűbb ajándék a gyümölcs, és a fogyasztók a szőlő esetében a nagy bogyókból álló hatalmas fürtöket, a szép színeket és a magas cukorfokot részesítenek előnyben.