Életmód, gasztronómia

Aggasztó jelek az amerikai kiskereskedelemből

Agrofórum Online

Az Egyesült Államok egyik nagy kiskereskedelmi élelmiszerbolt-hálózatának, a Targetnek a gyorsjelentése nem érte el a konszenzust.

Egy részvényre jutó nyeresége 1,69 dollár lett, mely 3 centtel meghaladta ugyan a konszenzust, de árbevétel soron 23,4 milliárd dollárt realizáltak, ami a bázisnál 1,8 százalékkal magasabb, azonban 50 millió dollárral van a konszenzus alatt. 1,5 százalékos organikus árbevétel növekedést értek el a negyedik negyedévben, szemben a 2,1 százalékos elemzői prognózissal – állapította meg az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat bruttó haszonkulcsa 60 bázisponttal emelkedett, ami tükrözi a költségek, árképzés, promóciók és választék optimalizálására irányuló törekvéseket. A haszonkulcs-mutató értéke 26,3 százalék lett, a konszenzus itt 26,6 százalék volt.

instagram.com/target

A működési árrés is 20 bázisponttal növekedett, 5,1 százalékra, ezen a soron 5,2 százalékot becsültek az elemzők. A 2020-as első negyedévre vonatkozó előrejelzésük az elemzői becslésekkel összhangban van, 2,6 százalékos árbevétel növekedés és 1,55-1,75 dollár egy részvényre jutó eredmény. Az árfolyam 2,95 százalékos csökkenéssel fejezte be a gyorsjelentés utáni kereskedést.

A Targetnek több mint 1800 üzlete van az Egyesült Államokban, ezek közül 1535 a saját tulajdonukban. A cég az áruházak mellett digitális csatornákon is értékesíti az általa forgalmazott termékeket. A kínálatban kiemelten fontosak az élelmiszerek, beleértve a romlandó termékeket, száraz élelmiszereket, a tej- és fagyasztott termékeket.

A Target 360 ezer embert foglalkoztat és kizárólag az Egyesült Államokban jelen üzletivel. A teljes árbevétel 20 százalékáét közvetlenül az élelmiszerek teszik ki. A háztartási és szépségápolási termékek részesedése 24 százalék, a ruházati és kiegészítő áruké 20 százalék, míg a fennmaradó részt a bútorok és dísztárgyak, illetve a elektronikai termékek, sportszerek és játékok, valamint az egyéb árucikkek teszik ki. A cég árfolyamának változása jó fokmérője az amerikai kiskereskedelmi várakozásoknak és ezeken keresztül az élelmiszerek és agrártermékek kilátásaira vonatkozóan is leszűrhetőek bizonyos következtetések.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Coca-Cola új ízzel rukkol elő

2025. január 29. 17:10

A Coca-Cola új üdítőszériája nosztalgikus ízen alapszik. A termék várhatóan egy évig lesz elérhető a polcokon.

A hét legjobb takarítási trükk

2025. január 27. 12:10

A #CleanTok-on takarítási tippeket osztanak meg az emberekkel. Vannak közöttük olyanok, amelyek mindannyiunk számára hasznosak lehetnek.

Sós borok, sós pálinkák a népi gyógyászatban

2025. január 26. 12:10

A „csodaszereket” jobbára gabonából, kukoricából, burgonyából, törkölyből készítették, majd sós vízzel dúsították.

Hogyan fogyasszuk a propoliszt?

2025. január 17. 07:10

A propolisz antibakteriális tulajdonságai csökkentik a szájüregi baktériumokat és segítenek megelőzni a fogínygyulladást, fogszuvasodást és fertőzéseket.

Koronavírus: bevételeik elvesztésétől tartanak a gazdálkodók

2020. március 17. 08:47

Legkomolyabb veszélyben azok a termelők vannak, akik közvetlenül a fogyasztói értékesítésekre támaszkodnak.

Ezek voltak az amerikai agrárium legnagyobb kihívásai 2020-ban

2020. december 31. 05:47

A 2020-as év egyedülálló kihívásokat hozott a mezőgazdaságban. A koronavírus-járvány érzékenyen érintette a gazdákat, de az időjárási események is problémákat okoztak a különböző régiókban.

Hogyan fejlődik a vertikális gazdálkodási modell?

2023. április 5. 12:18

Mostantól 2050-ig a világnak 10 milliárd embert kell majd táplálnia. Az élelmiszer-ellátás azonban nem növekszik hatékonyan szerte a világon, és ugyanez igaz az elosztásra is.

Áremelést szeretnének az amerikai paradicsomtermelők

2020. március 16. 08:17

Ha a termelők kérései teljesülnének, az Amerikai Egyesült Államok lenne az egyetlen fő feldolgozó ország, amely ebben a szezonban áremelésről állapodik meg, míg eddig a többi ország fő feldolgozói a 2019-es az árakon írtak alá szerződéseket.