A kávézás és az exkluzív kávéfajták szerelmesei számára jó hírünk van: 2025. február 7-én megnyílt a japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, Hongkongban regisztrált % Arabica prémium kávézólánc első egysége Budapesten.
Az ünnepélyes megnyitón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Rosita Law, a Q Art Group alapító-igazgatója is megjelent.
„Mi itt Magyarországon a Kelet és Nyugat együttműködésére a Kelet és Nyugat közötti híd szerepére nem valamifajta veszélyként, kockázatként, kivédendő kellemetlenségként tekintünk, hanem egy olyan lehetőségként, amelyet meg kell ragadnia Magyarországnak ahhoz, hogy ki tudja használni azt a versenyelőnyét, amely egyrészt a történelméből, másrészt pedig a földrajzi elhelyezkedéséből származik” – mondta Szijjártó Péter.
Arra is rámutatott, hogy Sencsenből, Hongkongból és számos kínai nagyvárosból Budapestre jönni „ma már nem nagy kunszt”, tekintettel arra, hogy hét kínai nagyvárossal heti 21 járat köti össze a fővárosunkat. Ez több járat, mint amennyi Bécs vagy Prága esetében az utazni vagy beruházni kívánók rendelkezésére áll.
Kígyózó sorok
Kiotóban a % Arabica kávézók előtt évszaktól és naptól függetlenül mindig kígyózó sorok állnak. A bejutás olykor körülményesebb, mint a turistalátványosságok előtt. Minderről így ír egy neves japán blogger:
„A % Arabica kávézó csodás, mégis egyszerű, letisztult atmoszférája és a különleges itallapja rögtön elvarázsolt minket, elképesztő választék és csodás kávékülönlegességek vártak ránk. A kikért kávé (én forró tejeskávét választottam, a barátom pedig egy jeges Americanót) kiváló volt, a legjobb, amit valaha ittunk.
A kávézót modern, minimalista dizájn jellemzi, selymes fehér falakkal, természetes fa és letisztult fém elemekkel. Két kiotói helyszínt is meglátogattunk (Higashiyamát és Arashiyamát): mindkettő gyönyörű és zsúfolt volt.
Miután megkóstoltuk az itt kapott kávét, megértettük, miért. Mert ide nemcsak a kávézás miatt jönnek az emberek, hanem azért az élményért, amit ez a hely és az itt elfogyasztott kávé illata és íze ad, no és a társaság, hiszen mindenki ismerősökkel jön és aztán hosszasan itt is marad.
Az arabica története is rendkívül inspiráló: ez a kávéfajta Etiópia délnyugati erdeiből származik, ahonnan Jemenbe került, és onnan Egyiptomba, Törökországba, majd a nagyvilágba. Az arabica kávé ma a világ kávétermelésének mintegy 60%-át teszi ki. Népszerűségét annak is köszönheti, hogy az íze lágyabb, aromásabb, mint a többi kávéfajtáé, és alacsonyabb koffeintartalommal büszkélkedhet.
Mára a % Arabica már nem csak a kávéfogyasztásról, de a szenvedélyről és az utazásról is szól. A kávézólánc a 2014-es alapítása óta folyamatosan terjeszkedik, mi pedig már alig várjuk, hogy a következő helyszínen, Abu Dhabiban is kipróbáljuk.”
(Forrás: MTI, lattesandrunways.com)