11℃ 0℃
március 4. Kázmér, Lúciusz, Zorán
Életmód, gasztronómia

Új Touareg a Volkswagentől

Agrofórum Online

Ú formavilág, innovatív kezelési, kényelmi és biztonsági rendszer jellemzi a felsőkategóriás SUV-t.

A Touareg előző két generációjának globális eladásai csaknem az egymillió darabot is elérték, harmadik nemzedékének legjelentősebb piacai pedig Kína, Európa, illetve Oroszország. Az éppoly kényelmes, mint dinamikus Touareg a jelenkor műszakilag legfejlettebb Volkswagenjeként minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy meghódítsa a prémiumkategória legkülönfélébb modelljeinek a technika és a dizájn iránt fogékony vásárlóit, illetve új célcsoportokat is megszólítson.

Az Innovision Cockpit premierje

A Volkswagen új Touareg sorozatában mutatja be első ízben teljes egészében digitalizált Innovision Cockpit technikáját, amelyben a 12 colos kijelzőfelületű digitális műszeregység (Digital Cockpit) és a Discover Premium csúcs-infotainment-rendszer (15 col képátlójú monitorral) új, gombok és kapcsolók nélküli, digitális információs, kommunikációs és szórakoztató berendezéssé egyesül. Folyamatos internetkapcsolat (Always On) és a lehető legpontosabban személyre szabott működés – Innovision Cockpit technikájával az új Touareg már ma kínálja a holnap digitalizált utasterét.

Középpontban az ember

Az Innovision Cockpit révén a kényelmi, a menetdinamikai és a vezetői segédrendszerek pontosan a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – az autó így immár az „ő Touaregjévé” válhat. Ezzel új távlatok nyílnak, ahol már nem a vezetőnek és utasainak kell alkalmazkodniuk az autóhoz, hanem járművüknek hozzájuk. Akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen immár személyes igényekre szabható. Mindezt fejlett hálózati kapcsolatban álló rendszerek és programok új, még magasabb szintje teszi lehetővé, amelyek digitális interfészek segítségével, illetve a multifunkciós kormánykerékről vezérelhetők.

Kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerek új együttese

A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerek Volkswagen-modell által valaha is kínált legszélesebb palettájával érkezik, többek között olyan technikákkal, mint az Éjjellátó berendezés (Night Vision) (sötétben hőkamera segítségével érzékeli az embereket és az állatokat), az útépítés-sávtartó asszisztens (Roadwork Lane Assist) (60 kilométer/óráig félautomatikus kormányzás, sávtartás, gyorsítás és fékezés), az első keresztirányú forgalom asszisztens (Front Cross Traffic Assist) (a Touareg előtti keresztirányú forgalomra reagál), az összkerékkormányzás (a kompakt autók irányíthatósági tulajdonságait kölcsönzi a Touareg számára), az elektromechanikus szabályzású stabilizátorokkal működő, új aktív oldalirányú billenésstabilizálás, valamint az Intelligens világítás (IQ. Light) – LED-Matrix fényszórók (a tompított és távolsági fény interaktív kameraalapú szabályzásával) és az információit közvetlenül a szélvédőre vetítő szélvédő-kijelző (Head-up Display).

A vezető új központi szabályzóegység révén kapcsolatban álló, közös egységként találkozik mindezen rendszerekkel az új Touareg volánja mögött, amelyek szinte észrevétlenül dolgoznak a háttérben, minden eddiginél biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívebbé avatva az autózást.

Nagyobb méretek és mérsékelt saját tömeg

A Touareg új generációja kismértékben szélesebb és hosszabb elődjénél. Az új méretek egyaránt kedvezően hatnak a jármű arányaira és térkínálatára, a beltér nagyobb hosszúsága például a jóval tágasabb csomagtartóban mutatkozik meg, amelynek térfogata 697-ről 810 literre bővült (álló hátsó üléssel). Tartalmát extrafelszerelésként elektromos mozgatású csomagtérroló rejtheti el a kíváncsi tekintetek elől. Megnövekedett hosszúsága és szélessége ellenére a karosszériaszerkezet vegyes anyaghasználatú, alumínium-acél (48-52 százalék) konstrukciójának köszönhetően 106 kilogrammal könnyebb.

Piaci bevezetés V6-os motorokkal

A Volkswagen kezdetben két V6-os, 170 kW/231 LE és 210 kW/286 LE teljesítményű dízel erőforrással kínálja Európában új, 2018-as Touareg modelljét, amelyekhez bizonyos piacokon a későbbiekben egy V6-os benzines (250 kW/340 LE) és egy V8-as turbófeltöltésű dízel aggregát (310 kW/421 LE) is társul. Az új 270 kW/367 LE rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás csak Kínában szerepel a választékban, európai bevezetésének időpontja még nyitott.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A kovász „titkos” feladata: ettől válik egészségessé a kenyér a szervezetünk számára

2025. február 27. 16:10

A kovászban probiotikumok és prebiotikumok is megtalálhatók, amelyek az emésztőszervrendszerünkre fejtik ki előnyös hatásukat.

Miért fogyasszunk csírát?

2025. február 27. 08:10

A csíráztatott magvak olyan fogyasztásra szánt zöldségeket jelentenek, amelyeket a növekedés nagyon korai szakaszában takarítottak be.

Így készítsünk kovászt egy hét alatt!

2025. február 26. 13:10

Számos recepttel találkozhatunk, de a legfontosabb kiemelni, hogy a helyes arányok biztosítása elengedhetetlen.

Természetes otthon: illatosítás aromanövényekkel

2025. február 26. 05:40

Az aromanövények nemcsak kellemes illatot biztosítanak, hanem jótékony hatással lehetnek a közérzetünkre is. Nézzük meg, milyen növények segíthetnek természetes módon felfrissíteni otthonunk levegőjét!

Belehúzott a Toyota Hilux a hazai piacon

2023. április 7. 14:39

A tavalyihoz képest 3,9 százalékkal 1022 darabosra bővült pick-up-piacon mindössze öt típus verseng. A Toyota Hilux modellekből idén már 530 darab kelt el, ami 52 százalékos piaci részesedést jelent.

Mit tud a teljesen elektromos Dacia Spring?

2024. január 15. 10:10

A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.

Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája

2023. december 18. 15:40

Bemutatkozott a s modellcsalád negyedik tagja. Ráadásul Észak-Amerikában nem Estate, hanem Signia lesz a neve – talán azért, hogy véletlenül se gondolják holmi mezei kombinak.

Ennyi volt? Már nem a Suzuki Vitara a legnépszerűbb itthon

2020. február 4. 10:29

Összesen 11 891 járművet adtak el a két kategóriában egy hónap alatt. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 12,8 százalékos a bővülés.