Életmód, gasztronómia

A Lidl csökkenti az állati termékek vegán alternatíváinak árait 

Agrofórum Online

Az élelmiszer-kereskedő bejelentette, a jövőben a saját márkás vegán termékek szinte teljes kínálata ugyanolyan alapáron lesz elérhető Németországban, mint a hasonló állati eredetű termékek. A vegán ételek jellemzően lényegesen drágábbak, mint az állati eredetűek.

Ezzel az intézkedéssel a cég nem csak a vegán étrendet követőket szeretné elérni, hanem az úgynevezett flexitáriánusokat is, ők azok, akik csak alkalmanként fogyasztanak állati eredetű termékeket. „Az árkorrekcióval egyre inkább arra szeretnénk ösztönözni vásárlóinkat, hogy próbálják ki a növényi alapú alternatívákat – anélkül, hogy az ár lenne a döntő kritérium” – magyarázta Christoph Graf, a német Lidl ügyvezető igazgatója.

A Lidl szerint a 2020-ban indult vegán márkájuk megkönnyíti a növényi alapú étrend felé való elmozdulást. A kínálatban már több mint 100 termék és – szezontól és akciós ajánlatoktól függően – akár 650 egyéb vegán termék is megtalálható. 

A diszkont azt is célul tűzte ki maga elé, hogy a 2023-as pénzügyi évtől közölje az állati fehérjeforrások arányát a növényi eredetű fehérjeforrásokhoz képest. A Lidl kínálatában a növényi és állati fehérjeforrások aránya Németországban 11-89 százalék volt 2022-ben; a tejtermékek esetében 6-94 százalék volt ez az adat.

A Lidl volt az első német élelmiszer-kiskereskedő, aki nyilvánosságra hozta a fehérjearány adatait. Az Albert Schweitzer Alapítvány elnöke, Mahi Klosterhalfen üdvözölte a lépést. Szerinte a növényi tartalomnak a Lidl tervei szerinti 2030-ra a fehérjéknél 20 százalékára, a tejtermékeknél 10 százalékára való emelése azonban csak óvatos lépés a helyes irányba.

Christine Singer, a Bajor Gazdák Szövetségének (BBV) regionális gazdálkodója ugyanakkor bírálta a Lidlt, amiért szándékosan megpróbálta a fogyasztói magatartást a piac megkerülésére felhasználni. Ez szerintük közvetve rossz fénybe helyezné az állati eredetű élelmiszereket, még akkor is, ha a Lidl 2030-as fehérjestratégiájának célja továbbra is 80 százalékban állati eredetű élelmiszereket tartalmaz – írt a német agrarheute mezőgazdasági szakportál. A BBV azt is bírálja, hogy a Lidl fehérjestratégiájában mind az élelmiszer eredete, mind a vegán helyettesítő termékek magas feldolgozottsága túl kevés figyelmet kap.

(Kép: Lidl Deutschland)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Az állati zsíroktól nem kell félni? Ezt mondják a kutatók

2025. szeptember 15. 14:10

Az állati zsírok évtizedekig száműzöttek voltak az egészséges táplálkozásból. Ma azonban újra terítéken vannak – szó szerint is.

4 zseniális nyers cukkini recept pillanatok alatt

2025. szeptember 11. 11:10

Egészséges nassolás és könnyű saláták – mutatjuk, hogyan készíthet nyers cukkiniből gyors, ízletes fogásokat.

A csipkebogyó így őrzi meg erejét: szüret és feldolgozás szabályai

2025. szeptember 6. 14:10

A csipkebogyó gazdag C-vitamin-tartalma miatt értékes gyógynövény. A megfelelő időben szedve és feldolgozva egész télen kincset ér.

Házias ízek, illatok, hagyományok – ilyen a Nyitott Porták varázsa

2025. szeptember 1. 08:10

Egy nap alatt bejárni Szatmár-Bereget? A Nyitott Porták rendezvényen szarvasmarhától a kötött tésztáig, lekvárfőzéstől a házi süteményekig mindent átéltem.

Fantasztikus magyar sikerek az év utolsó nagy nemzetközi borversenyén

2019. szeptember 6. 14:45

A legtöbb aranyat a magyar pincészetek közül ezúttal is a Varga szerezte, de mellettük több hazai pincészet is kiemelkedően szerepelt.

A dél-afrikai áfonyatermesztő a németországi szállítmányok jelentős növekedését tapasztalja

2022. március 4. 07:38

Dél-Afrika 33%-kal több áfonyát szállított Németországba az idei szezonban, mint az előzőekben.

A tésztagyártók egyre magasabb költségekkel küszködnek

2022. április 15. 10:39

Az ukrán háború érezhető következményekkel jár a németországi tésztagyártókra nézve. A nyersanyag-, energia- és logisztikai költségeik is nőnek.

Már közel sincs kolbászból a kerítés a németeknél

2023. november 2. 09:10

És akkor most nem az emelkedő energiaárakra, csökkenő szociális kiadásokra kell gondolnunk, hanem ténylegesen arra, hogy a német polgárok jelentős része tudatosan kevesebb húst fogyaszt napjainkban, mint tíz évvel ezelőtt.