Életmód, gasztronómia

A Lidl csökkenti az állati termékek vegán alternatíváinak árait 

Agrofórum Online

Az élelmiszer-kereskedő bejelentette, a jövőben a saját márkás vegán termékek szinte teljes kínálata ugyanolyan alapáron lesz elérhető Németországban, mint a hasonló állati eredetű termékek. A vegán ételek jellemzően lényegesen drágábbak, mint az állati eredetűek.

Ezzel az intézkedéssel a cég nem csak a vegán étrendet követőket szeretné elérni, hanem az úgynevezett flexitáriánusokat is, ők azok, akik csak alkalmanként fogyasztanak állati eredetű termékeket. „Az árkorrekcióval egyre inkább arra szeretnénk ösztönözni vásárlóinkat, hogy próbálják ki a növényi alapú alternatívákat – anélkül, hogy az ár lenne a döntő kritérium” – magyarázta Christoph Graf, a német Lidl ügyvezető igazgatója.

A Lidl szerint a 2020-ban indult vegán márkájuk megkönnyíti a növényi alapú étrend felé való elmozdulást. A kínálatban már több mint 100 termék és – szezontól és akciós ajánlatoktól függően – akár 650 egyéb vegán termék is megtalálható. 

A diszkont azt is célul tűzte ki maga elé, hogy a 2023-as pénzügyi évtől közölje az állati fehérjeforrások arányát a növényi eredetű fehérjeforrásokhoz képest. A Lidl kínálatában a növényi és állati fehérjeforrások aránya Németországban 11-89 százalék volt 2022-ben; a tejtermékek esetében 6-94 százalék volt ez az adat.

A Lidl volt az első német élelmiszer-kiskereskedő, aki nyilvánosságra hozta a fehérjearány adatait. Az Albert Schweitzer Alapítvány elnöke, Mahi Klosterhalfen üdvözölte a lépést. Szerinte a növényi tartalomnak a Lidl tervei szerinti 2030-ra a fehérjéknél 20 százalékára, a tejtermékeknél 10 százalékára való emelése azonban csak óvatos lépés a helyes irányba.

Christine Singer, a Bajor Gazdák Szövetségének (BBV) regionális gazdálkodója ugyanakkor bírálta a Lidlt, amiért szándékosan megpróbálta a fogyasztói magatartást a piac megkerülésére felhasználni. Ez szerintük közvetve rossz fénybe helyezné az állati eredetű élelmiszereket, még akkor is, ha a Lidl 2030-as fehérjestratégiájának célja továbbra is 80 százalékban állati eredetű élelmiszereket tartalmaz – írt a német agrarheute mezőgazdasági szakportál. A BBV azt is bírálja, hogy a Lidl fehérjestratégiájában mind az élelmiszer eredete, mind a vegán helyettesítő termékek magas feldolgozottsága túl kevés figyelmet kap.

(Kép: Lidl Deutschland)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gyömbér szárítása otthon – gyorsan, egyszerűen, illatosan

2025. október 23. 15:10

Három otthoni gyömbérszárítási módszer, amivel fillérekből készíthetünk tartós, aromás fűszert.

Eldőlt a nagy kérdés, hogy mossuk vagy ne mossuk a diót

2025. október 22. 09:10

A héjas és a hántolt dió tárolás, felhasználás előtt nagyjából hasonlóan kezelendő, a tisztítás, mosás terén is szinte ugyanaz javallott az esetükben.

Óránként megevett egy tojást, ez történt a szervezetével egy hónap alatt

2025. október 19. 13:10

Milyen hatással van a testünkre, ha 30 nap alatt megeszünk 720 darab tojást? Kipróbálták, és az eredmény több mint meglepő.

Tökéletes birsalmasajt házilag – lépésről lépésre

2025. október 19. 07:10

Bemutatjuk, hogyan készíthető autentikus birsalmasajt – a legjobb arányokkal, praktikákkal és tárolási tippekkel.

Hatalmas károkat okoztak a jégesők Németországban

2023. június 19. 12:37

Az előző hetek során több mint 22 ezer hektárról jelentettek jégkárt az északnémet területeken, de további jégesők várhatók.

Szenvedéllyel az Amazone-ért - 90 éves Prof. h.c. Heinz Dreyer

2022. február 23. 05:36

Prof. h.c. Heinz Dreyer, az Amazonen-Werke hosszú évekig aktív ügyvezető igazgatója február 19-én ünnepelte 90. születésnapját.

Új piacokat keresnek a német búzának

2019. augusztus 17. 08:10

Szaúd-Arábia az utóbbi években a német búza legnagyobb vásárlója volt, de a német cégekre sokkal keményebb versenyfeltételek várnak, miután a szaudiak enyhítik a búza behozatalára vonatkozó minőségi előírásokat.

A Krombacher a legnépszerűbb német sör

2020. július 12. 14:02

A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként.