A statisztikai adatokból kiderül, hogy az alkoholmentes sör drágább, mint a hagyományos, alkoholt tartalmazó sör.
Az alkoholmentes sör az elmúlt tíz évben a németországi sörfőzdék egyik sikerterméke lett. Tavaly összesen 75 vállalat 4,2 millió hektolitert étékesített, majdnem kétszer annyit, mint 2009-ben. A tendencia 2020 első negyedévében folytatódott, az értékesített mennyiség nyolc százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A sörfőzdék nyilvánvalóan az egyre növekvő keresletet felhasználják arra, hogy több pénzt keressenek. Reagálniuk kellett az alkoholmentes boomra. A német statisztikák azt mutatják, hogy az eladások értéke lényegesen jobban növekedett, mint a mennyiség. Az adatok szerint az alkoholmentes sör értékesítési ára 2009 óta átlagosan 33 százalékkal emelkedett – erősítette meg a Szövetségi Statisztikai Hivatal szóvivője az információt a német gazdasági napilap, a Handelsblatt kérésre.
A normál sör ára alig 13 százalékkal emelkedett az elmúlt tíz évben. 2019-ben egy liter átlagosan 74 centbe kerül a gyártónál. Az alkoholmentes sör lényegesen drágább, 86 cent volt. Bár a normál eladott sör mennyisége még mindig lényegesen nagyobb, a kereslet évek óta csökken. A Német Sörfőző Szövetség nem kommentálta a lap fenti számokkal kapcsolatos kérdéseit.