Életmód

Egyre több csokoládét vásárolnak a fogyasztók

Agrofórum Online

Sokan harcolnak csokoládéval otthon a kanapén a pandémia okozta frusztráció ellen: ez növelte tavaly a svájci csokoládégyártó Lindt & Sprüngli eladásait.

Az „otthoni fogyasztásra szánt termékek” iránti nagy kereslet volt a növekedés motorja 2021-ben – jelentette be a cég a Zürich melletti Kilchbergben. Fellendülés indult be az ajándékozási alkalmakra szánt termékek terén.

A tájékoztatásuk szerint az árbevétel 14,2 százalékkal 4,6 milliárd svájci frankra (körülbelül 1580 milliárd forint) nőtt a 2021-es pénzügyi évben. Ez nem csak a járvány első évétől való eltérést pótolta, az eredmény már meghaladta az amúgy is jó 2019-es eredményt.

A Lindt & Sprüngli beszámolója szerint több országban, így az egyik nagy piacnak számító Németországban is kétszámjegyű volt a növekedés. Az online üzlet mindenhol növekedett. Európán és Észak-Amerikán kívül különösen Brazília, Kína és Japán tűnt ki erőteljes árbevétel-növekedéssel.

A vámmentes területen – például a repülőtereken történő vásárlásnál – 2020-hoz képest helyreállt az értékesítés, de a koronavírussal összefüggő utazási korlátozások miatt még nem érte el a járvány előtti szintet.

A Lindt & Sprüngli tartja magát a 2022-es 5-7 százalékos árbevétel-növekedés hosszú távú céljához. A tervek között szerepel többek között a kínálat földrajzi bővítése, az online kereskedés bővítése és új termékek is – számolt be a német proplanta szakportál. A vegán és a csökkentett cukortartalmú csokoládé választékának tovább kell bővülnie a cég szerint.

A Lindt & Sprüngli AG egy svájci székhelyű, világszerte aktív holdingtársaság, amely csokoládétermékeket fejleszt, gyárt és értékesít. A társaság termékeit Lindt, Ghirardelli, Caffarel, Hofbauer és Kufferle márkanevek alatt értékesíti. A vállalatnak hat gyártóüzeme van Európában és kettő az Egyesült Államokban. A Társaság termékeit elsősorban Európán belüli országokban és az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) országaiban értékesíti.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ünnepi asztaldíszek – zöldségekből

2024. december 17. 13:10

Ha asztaldísznek „álcázzuk” a zöldségeket, biztos, hogy jól fogynak majd, egészségesebbé téve a sokszor kalóriadús karácsonyi étkezést.

Gyűjtsük össze a tobozokat, áldani fogjuk magunkat érte!

2024. december 15. 10:10

Tudja, mi az a life hack? Olyan ötletes megoldás, amely megkönnyíti az életet otthon és a ház körül. Mutatunk néhányat a karácsonyi szezonra.

Alternatív fűtési megoldások: mikor érdemes faaprítékkal fűteni?

2024. december 13. 09:40

Ha valaki alternatív fűtési rendszerre szavaz, már a fatüzelésen belül is többféle megoldást választhat. Kinek ajánlott faaprítékot használni?

Aki spórol, miért költ hatezer forintot egy dubaji csokira?

2024. december 11. 13:10

Egyszerűen emelni az árakat, de semmi újat nem kínálni kockázatos stratégia, amely jogosan büntetendő a vásárlók részéről.

Zablisztes csokoládé, az édes, de kevésbé bűnös élvezet

2024. április 3. 13:10

Egy új tanulmány szerint kevesebb hozzáadott cukorral is finom lesz a csokoládé, ha egy részét zabliszttel helyettesítik.

A svájci csokoládégyártók véget akartnak vetni a gyermekmunkának

2022. január 2. 09:36

Jó, hogy minden iparági szereplőnek fizetnie kell ennek leküzdése érdekében, mert így senkinek nincs versenyelőnye.

Felvásárlásokkal növekedne a Nestlé

2020. február 19. 12:33

Lassan vissza akarnak vonulni a feldolgozott húsok és a csokoládé piacáról, ehelyett a kávéra és a növényi alapú élelmiszerekre akarnak koncentrálni.

Negyvennégy éves csúcson a kakaó ára

2023. október 29. 11:10

A kakaó kurzusa az elmúlt 44 év legmagasabb szintjére emelkedett az árupiacokon, a globális hiány megnöveli a csokoládégyártók költségeit.