A halloweeni sütőtök az Egyesült Királyságban régi hagyomány, majdnem annyira, mint az Egyesült Államokban. A brit háztartásokban legalább egy faragott tök büszkén díszeleg az ablakban vagy a ház tornácán az őszi ünnepségek alkalmából.
A tök, valamint az őszi „szedd magad” kezdeményezések általános népszerűsége az elmúlt években mind kulturális, mind kereskedelmi szempontból érezhetően megnőtt az Egyesült Királyságban. Becslések szerint a brit emberek idén több mint 600 millió fontot költenek a „kísérteties” ünnepségre, beleértve az élelmiszereket, jelmezeket és dekorációkat.
Már hagyománynak számít, hogy halloween előtt meglátogatják a tökfőzdéket. Az ünnepi dekoráció mellett a sütőtök és a tökmag fogyasztása rendkívül tápláló. Kiváló A-vitamin-forrás és potenciálisan csökkenti a rák kockázatát.
Halloween idején milliók élvezik a tökök kivájását és ijesztő arcok faragását. Büszkén pózolnak a kiválasztott tökkel, majd feltöltik a közösségi médiaplatformokra, az Instagramra, a Facebookra és a Pinterestre. Csak az Instagramon több mint 100 millió posztban használták a „#halloween” szót, 17 millióban a „#pumpkin” szót, és valamivel több mint 4,3 millióban a „#pumpkinpatch” szót.
A kedvezőtlen időjárási körülmények miatt a gazdáknak idén nehézséget okoz, hogy a keresletnek megfelelő mennyiséget termeljenek. A különösen hűvös brit nyár miatt a termés nagy része vagy elpusztult, vagy nagyon-nagyon megkésett.
A britek idén azzal a rémisztő kilátással néznek szembe, hogy hiányozni fognak a faragható tökök a kereskedők polcairól.