A használtpiacon jóval nagyobb a versengés, mint az új autók között, mivel sok különböző évjáratú kocsi keresi új gazdáját a legkülönbözőbb ársávokban. A 3008 azonban nemcsak a legkeresettebb modell jelenleg a szigetországban, hanem szinte külön ligában versenyez. A Peugeot 3008 modellt másfél évtizede dobta piacra a Peugeot, és eddig mindegyik változata népszerűnek bizonyult.
Az Auto Trader által gyűjtött használtpiaci adatokból világosan látszik, hogy az Egyesült Királyságban egy átlagos használt autó huszonhat napot áll a kereskedésben, mielőtt új tulajdonosa lesz. Viszont a 3008-at áruló dealereknek mindössze tizenkét napot kell várniuk a Peugeot kompakt SUV-jának új gazdájára.
Jellegzetes formaterv
A Peugeot 3008 egyrészt a legnagyobb értékesítési darabszámokat produkáló kompakt SUV-k kategóriájában szerepel, másrészt stílusos és jellegzetes a formaterve. A belső tér sem kevésbé egyedi, hiszen fő vonzereje a Peugeot i-Cockpit műszerfal és a gazdag felszereltség. A 3008 utastere négy felnőttnek is kellően tágas és kényelmes, az ülések mögött pedig 520 liternyi tér maradt a csomagoknak.
Motorpaletta
A Peugeot ráadásul arra is ügyelt, hogy a motorpaletta minden igényt kielégítsen. Az alapmotornak számító, 1,2 literes turbós erőforrás kis lökettérfogata révén nagyon takarékosan vezethető. A Peugeot 3008 legújabb verziójában az 1,2 literes, háromhengeres erőforrást egyébként frissítették a Peugeot mérnökei.
Az új változat a korábbi olajban futó vezérműszíj helyett sokkal tartósabb láncos megoldást kap. A Peugeot az áttervezett motorra alapozva új, 136 lóerős, öntöltő hibrid hajtásláncot is kínál a legújabb 3008-ashoz.
Plug-in hybrid
A Peugeot 3008 használtpiaci népszerűségének egyik fontos oka az volt, hogy már jó ideje plug-in hybrid hajtást is lehet hozzá kapni, amelyre nemcsak az új, hanem a használt autót vásárlók körében is egyre nagyobb az igény. Az Egyesült Királyságban ugyanis a Peugeot 3008 olyan, valamiféle elektrifikációt tartalmazó modelleknél bizonyult népszerűbbnek, mint a Mercedes GLS és CLA, a Seat Leon vagy a Hyundai Tucson.
Fotó: Peugeot