Egy antarktiszi norvég kutatóállomáson fog dolgozni egy Valtra T235 Active traktor, elképesztően mostoha körülmények között.
A Valtra traktorok nemcsak Finnországban születtek, de mind a mai napig a Suolahtiban lévő gyárban készülnek (van üzemük Brazíliában is, az ottani piac kiszolgálására). Szívesen demonstrálják, hogy az erőgépeik könnyedén megbirkóznak a legmostohább körülményekkel is, ebben a videóban például azt láthatjuk, milyen hatékonyak jeges, havas úton a Nokian Hakkapeliitta TRI abroncsokkal:
A közelmúltban pedig egy Valtra T235 Active traktor nagy útra indult, és végül 8 hónapba került, mire elérte végcélját: az Antarktiszon lévő Troll kutatóállomást. A norvégiai Tromsø volt a kiindulási állomása, a Silver Arctic nevű hajó fedélzetére rakodták be tavaly decemberben.
A norvégok nem véletlenül vállalkoztak a költséges szállításra, a kutatóközpont számára a Valtra gép nélkülözhetetlen a hómezőkön végzett munkák során. A térség biológiáját, atmoszféráját, szennyezettségét, szeizmológiáját és a jég állapotát mérik fel a szakemberek, és ebben a traktor homlokrakodójára szerelt jégtörő is segíti őket. Emellett az állomás környéki utakat tartják vele rendben, vagyis kemény mindennapos szolgálat vár rá.
A T235 Active modellt azért választották, mert számtalanszor bizonyította, hogy megbízhatóan működik jóval fagypont alatti körülmények között is. A robusztus, 235 LE-s traktort a Valtra legészakibb szervizállomásán a norvég Sørkjos Storbil AS készítette fel a kihívásra.
Természetesen a szolgáltatás része, hogy a finn gyártó technikai csapata folyamatosan ellenőrzi távolról az erőgép működését, mégpedig a Valtra Connect telemetriai megoldás révén. Nem ez az első sarkvidéki küldetésük, hiszen már 1988-ban is biztosítottak egy Valmet 505-ös traktort egy finn kutatóállomás számára, amely három évtizedig állt ott szolgálatban.
Juha Kankkunen négyszeres ralivilágbajnok is sebességrekordot állított fel egy Valtra traktorral: