Gépinfo

A Valtra nagy kihívásra vállalkozott – bárki utána merné csinálni?

Agrofórum Online

Egy antarktiszi norvég kutatóállomáson fog dolgozni egy Valtra T235 Active traktor, elképesztően mostoha körülmények között.

A Valtra traktorok nemcsak Finnországban születtek, de mind a mai napig a Suolahtiban lévő gyárban készülnek (van üzemük Brazíliában is, az ottani piac kiszolgálására). Szívesen demonstrálják, hogy az erőgépeik könnyedén megbirkóznak a legmostohább körülményekkel is, ebben a videóban például azt láthatjuk, milyen hatékonyak jeges, havas úton a Nokian Hakkapeliitta TRI abroncsokkal:

A közelmúltban pedig egy Valtra T235 Active traktor nagy útra indult, és végül 8 hónapba került, mire elérte végcélját: az Antarktiszon lévő Troll kutatóállomást. A norvégiai Tromsø volt a kiindulási állomása, a Silver Arctic nevű hajó fedélzetére rakodták be tavaly decemberben.

A norvégok nem véletlenül vállalkoztak a költséges szállításra, a kutatóközpont számára a Valtra gép nélkülözhetetlen a hómezőkön végzett munkák során. A térség biológiáját, atmoszféráját, szennyezettségét, szeizmológiáját és a jég állapotát mérik fel a szakemberek, és ebben a traktor homlokrakodójára szerelt jégtörő is segíti őket. Emellett az állomás környéki utakat tartják vele rendben, vagyis kemény mindennapos szolgálat vár rá.

Jégtörővel felszerelt traktor
Jégtörővel felszerelt traktor

A T235 Active modellt azért választották, mert számtalanszor bizonyította, hogy megbízhatóan működik jóval fagypont alatti körülmények között is. A robusztus, 235 LE-s traktort a Valtra legészakibb szervizállomásán a norvég Sørkjos Storbil AS készítette fel a kihívásra.

Természetesen a szolgáltatás része, hogy a finn gyártó technikai csapata folyamatosan ellenőrzi távolról az erőgép működését, mégpedig a Valtra Connect telemetriai megoldás révén. Nem ez az első sarkvidéki küldetésük, hiszen már 1988-ban is biztosítottak egy Valmet 505-ös traktort egy finn kutatóállomás számára, amely három évtizedig állt ott szolgálatban.

Juha Kankkunen négyszeres ralivilágbajnok is sebességrekordot állított fel egy Valtra traktorral:

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Hihetetlenül olcsó a Valtra új traktorszériájának fenntartása, már csak tankolni kell

2025. december 1. 13:10

A fenntarthatóság és környezetvédelem fogalmait eddig talán nem kapcsoltuk a mezőgazdasági traktorokhoz, de a Valtra újdonsága ebben is változást hoz.

Őrült tesztet hajtottak végre Finnország havas-jeges útjain, döbbenetes eredménnyel

2025. november 29. 13:10

Érdemes kifejezetten téli abroncsokat beszerezni a traktorokhoz? Egy friss finnországi teszt után ez nem lehet kérdés.

Újra meglepték a világot a kínaiak, nem akármilyen gépújdonsággal rukkoltak elő

2025. november 28. 13:10

Hibrid betakarítógéppel jelentkezett a kínai Zoomlion az Agritechnica kiállításon, egészen érdekes műszaki megoldásokkal.

Kompakt, bikaerős motorral jelentkezett a Bosch, örülhetnek a traktorgyártók

2025. november 26. 13:10

Kifejezetten a mezőgazdaság igényeire szabta új elektromos motorját a Bosch – jöhetnek az elektromos traktorok!

Az AGCO nyolc 2021 AE50 Awards díjat nyert

2021. február 4. 06:36

Az AGCO győztes termékei reprezentálják a cég okos, innovatív és globális agronómiai fókuszú fejlesztési célkitűzéseit, amelyek lehetővé teszik a farmerek produktív és fenntartható gazdálkodását.

Harminc új traktorral vonultak végig Gyergyóditrón

2020. augusztus 24. 16:43

Mintegy harminc vadonatúj traktor felvonulása keltett feltűnést a székelyföldi Gyergyóditró utcáin múlt hétvégén.

Ismét bővült a hazai traktorpiac

2020. november 6. 14:36

Októberben 257, az első tíz hónapban összesen 2525 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon – derült ki a Datahouse adatiból.

Kilátás kompromisszumok nélkül - Forgatható, emelhető vezetőfülke Deutz-Fahr traktorokhoz

2018. szeptember 7. 09:00

Különleges, felemelhető, és akár 200 fokos szögben elfordítható vezetőfülkét fejlesztettek ki a Paul Nutzfahrzeug GmbH mérnökei egy Deutz-Fahr traktorra.