Gépinfo

Audi SQ8 TDI: a legerősebb dízel erőforrás az európai piacon

Agrofórum Online

Az Audi bemutatta a Q modellcsalád zászlóshajójának sportos változatát, az SQ8 TDI modellt. A két turbófeltöltővel szerelt nyolchengeres dízelmotornak köszönhetően a nagyméretű SUV átlagon felüli teljesítménye mellett nagyfokú hatékonyságot kínál. A hajtásrendszer és a futómű technológiája – amelynek része a sport-differenciálmű, az aktív kanyarstabilizátor és az összkerékkormányzás is – biztosítja a jármű dinamikus kezelhetőségét. Az Audi SQ8 TDI 2019. nyár végén már elérhető lesz számos európai kereskedésben. A modell ára Németországban 102 900 eurótól indul.

Az Audi SQ8 TDI modellben dolgozó biturbó V8-as erőforrás a legerősebb aggregát az európai piacon. Elképesztő ereje mellé nagyfokú gazdaságosság párosul, amelyet a legkorszerűbb megoldások egész sora tesz teljessé. A motor 320 kW (435 lóerő) teljesítményre képes, legnagyobb, 900 newtonméter forgatónyomatéka 1250 és 3250 fordulat/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Ez lehetővé teszi a 4.0 TDI számára, hogy sportautóként gyorsítsa a kupé SUV-t. Az SQ8 TDI álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás gondoskodik.

Audi-SQ8-TDI

Induláskor, illetve a fordulatszám-tartomány alsó részén a két turbófeltöltő munkáját egy elektromos meghajtású kompresszor (EPC) segíti, így a V8 TDI folyamatosan képes maga felépíteni az erejét. Az EPC energiaellátását egy 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat biztosítja, amely a jármű lágy hibrid rendszerének működtetését is garantálja. Szíjhajtású indítógenerátora a lassítások során visszanyert energiát egy lítiumion akkumulátor felé továbbítja. Valós menetkörülmények között a lágy hibrid technológia akár 0,5 literes megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elképesztően sok Toyota Hiluxot helyeztek forgalomba itthon

2024. november 16. 16:10

Az összevont listán októberben Ford, Toyota, Suzuki, Skoda, Volkswagen, Kia, Opel, BMW, Mercedes-Benz és Renault sorrend alakult ki az élen.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Van jövő a repcetermesztésben!

2023. június 1. 09:18

Bár a repce termesztése egyszerűbb nem lett, a megfelelő eszközökkel és odafigyeléssel jól jövedelmező növényünk maradhat.

Az őszi káposztarepce gyökérgolyvás betegsége

2018. május 20. 05:37

2017 őszén a csapadékos időjárás miatt az ország nyugati felében, leginkább Vas és Zala megyék savanyú, mély fekvésű talajain megjelent a repce gyökérgolyvás betegsége.

SAATEN-UNION: kukoricáink 2022-ben is bizonyították kiemelkedő termésstabilitásukat

2023. február 1. 06:34

Hogyan boldogulnak hazai körülmények között a SAATEN-UNION kukoricahibridjei?

Az évjáratot nem, a jó teljesítményt viszont garantálják a SAATEN-UNION kukoricái

2023. november 10. 16:40

Portfóliónk a megbízható, bevált hibridek mellett 2024-re is tartogat olyan újdonságokat, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni.