Mit válasszanak az európai gazdák, ha a legerősebb traktorra vágynak? Ennek járt utána játékos listájával egy német mezőgazdasági szaklap.
A legerősebb traktorokról szóló listák általában a laikus közönségnek szólnak, hiszen aki a mezőgazdaságban dolgozik, az pontosan tudja, hogy a motorteljesítmény csupán egy tényező, amit figyelembe kell vennie erőgép vásárlásnál. Sokkal fontosabb, hogy a beszerzett gép igazodjon a gazdaság méretéhez, a napi munkavégzési igényekhez.
A közelmúltban a német Agrarheute szaklap mégis összeállította a maga Top10-ét, annak apropóján, hogy megjelent a Tractor című kiadvány 2024-es száma. Ebben nem kevesebb, mint 1200 erőgépmodell technikai adatait találják meg az érdeklődők, jogos volt tehát, hogy valami igazán figyelemfelkeltő listával hívják fel a figyelmet a lapra.
700 lóerő fölött
A németek katalógusában az első helyet a Case IH Quadtrac 715 AFS foglalja el a maga 717 LE-s motorteljesítményével. Nyilván már ezzel is lehetne vitatkozni, hiszen az Egyesült Államokban épített Big Bud 1100 LE-t tud, bár a német lista azokat a gépeket veszi figyelembe, amelyek nagy szériaszámban készített, nem egyedi traktorok.
A második helyet náluk a Vredo VT7138-3 modell foglalja el (710 LE, ez nem nagy lemaradás), bár ez nem klasszikus mezőgazdasági vontató, hanem egy háromtengelyes, igazán univerzális masina.
A dobogó harmadik fokát a Fendt 1167 Vario MT foglalja el (673 LE), a negyedik helyen pedig ismét egy „kakukktojás” található, hiszen a Holmer Terra Variant 650 valójában egy önjáró hígtrágyázó (653 LE).
Ugyancsak 653 LE-s a Claas új Xerion 12-es sorozata, míg a John Deere ezen a listán „csak” a hatodik helyre tudott felkapaszkodni. A 9640 RX nagytraktor 640 LE-s teljesítménye természetesen ettől függetlenül megsüvegelendő.
A hetedik pozícióba annak a Syn Trac nevű osztrák cégnek az egyetlen traktora (a 421 LE-s ST 420) került fel, amelyről éppen a napokban érkeztek rossz hírek. A vállalat csődöt jelentett, de „csökkentett üzemmódban” egyelőre folytatja a működést.
A nyolcadik helyre a Valtra üdvöskéje, az S6 széria került (420 LE), míg a kilencedikre és tizedikre két versenyen kívüli induló. A 435 LE-s Kirovets K743 monstrumból Németországban csupán egy darab található, a fentebb már említett amerikai Big Bud 16V-747 szörnyetegből pedig még ennyi sem, így nem lett volna fair a többiek ellen versenyeztetni őket.