Gépinfo

Egyenletesebb működést ígér az új Hilux Hybrid 48V 

Agrofórum Online

A Toyota Hilux modellhez egy új, fejlett 48V-os hibrid rendszerrel ellátott verzió érkezik, mely nemcsak hatékonyabb teljesítményt, de városi és terepes környezetben egyenletesebb működést is ígér a modern technológia segítségével. Az új hibrid változat bevezetése nem vezet kompromisszumokhoz a Hilux eredeti terhelhetőségében és terepképességeiben.

A vontatási kapacitás, a hasznos terhelhetőség és a terepjáró képességek továbbra is megmaradnak. A Toyota növeli a Hilux biztonsági szintjét a legújabb Toyota Safety Sense funkciók bevezetésével, amelyek további védelmet nyújtanak az utasoknak és más közlekedőknek. Az újdonságot a Kenshiki fórumon mutatták be. 

Az új Hilux Hybrid 48V csatlakozik a Toyota Professional kibővített kínálatához, és várhatóan 2024 közepén jelenik meg Európában. A frissített modell új lehetőségeket kínál az üzleti vezetők és kalandvágyó sofőrök számára, akik egy modern, kifinomultabb Hilux élményre vágynak.

Elektrifikált hajtás

A Toyota új Hilux Hybrid 48V modellje első alkalommal teszi elérhetővé a pick-up modellcsalád számára az elektrifikált hajtást, amely nagyobb hatékonyságot, jobb vezetési élményt és fokozott kényelmet biztosít városi és terepes környezetben egyaránt.

A Hilux 1968-as japán bevezetése óta a Toyota egyik legismertebb munkagépévé és ikonikus, kettős felhasználású járművé vált, amely a városban és a világ legnehezebb terepein is használható. 

Karbonsemlegesség

A 48V-os hibrid rendszerrel való kiegészítéssel a Toyota megerősíti a karbonsemlegességhez vezető, több technológiát magában foglaló megközelítését. A Hilux külsővel rendelkező, kizárólag duplafülkés kivitelben kapható Hilux Hybrid 48V erőteljes benyomást kelt merész, háromdimenziós hűtőrácsával és első lökhárítójával, amely hangsúlyozza a pick-up erős, robusztus megjelenését.

Az új Hilux Hybrid 48V utasterében a kényelmes, tágas belső térben széleskörű funkciók állnak rendelkezésre, beleértve a modern infotainment rendszert és a legújabb Toyota Safety Sense technológiát.

Kettős felhasználás

A 2,8 literes Hilux dízelmotort egy olyan 48V hibrid rendszerrel erősítették meg, amelyet kifejezetten a Toyota kettős felhasználású pickupjának egyedi igényeihez terveztek.

A motor egy kompakt motorgenerátort hajt szíjrendszer segítségével, amely viszont feltölti az új 48V-os lítium akkumulátort, amely elég kicsi ahhoz, hogy a hátsó ülések alá építsék be, így minimálisra csökkentve az utastérre gyakorolt hatást – ráadásul mindössze 7,6 kilogrammot nyom. Ez a 48 V-os akkumulátor egy új DC/DC átalakítón keresztül a jármű 12 V-os rendszerét is ellátja. 

Lassítás közben töltődik

A Toyota öntöltő hibrid elektromos rendszereihez hasonlóan az új akkumulátor lassítás közben töltődik, hatékonyan visszatáplálva az egyébként elvesző fékenergiát, miközben a fékteljesítményt is növeli. Feltöltés után az akkumulátor akár 16 lóerős (12 kW) teljesítményt és 65 Nm nyomatékot ad hozzá a motorgenerátoron keresztül a motor képességeihez a gyorsulás és a hatékonyság növelése érdekében.

A strapabíró motorgenerátor kompakt, és úgy tervezték, hogy ellenálljon a haszongépjárművek által tapasztalt keményebb munkakörnyezetnek, míg a motort úgy alakították át, hogy alkalmazkodjon a hibrid rendszerhez. 

204 lóerő

Az új kétkarú szíjfeszítő és a szíj erősebb anyaga hozzájárul a jobb vezethetőséghez és a csendesebb működéshez, miközben megőrzi a Hilux tartósságát.

A motorgenerátorral kombinálva a nagy teljesítményű és bevált Euro 6d szabványnak megfelelő, DOHC, 16 szelepes, 2,8 literes dízelmotor dolgozik, amely 204 lóerőt (150 kW) termel 3400 fordulat/perc fordulatszámon és 500 Nm nyomatékot 1600 és 2800 fordulat/perc között. Az egység common rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel, változó geometriájú turbófeltöltővel és vízhűtéses intercoolerrel van felszerelve. 

Nem fosszilis üzemanyag

A kipufogógáz-kibocsátást szabályozó intézkedések közé tartozik a dízeloxidációs katalizátor, a dízel részecskeszűrő, a szelektív katalitikus redukció (SCR) és a karbamid kiegészítő befecskendezés. A Hilux Hybrid 48V a meglévő Hilux, Land Cruiser és PROACE járműcsaládhoz hasonlóan kompatibilis a HVO100 gázolajjal, amely 100 százalékban megújuló forrásokból előállított, nem fosszilis üzemanyag.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.

Megremeg a föld az új nagytraktor alatt, hihetetlen, mennyi lóerőt préseltek bele

2025. november 4. 16:10

Egyre-másra érkeznek a nagy bejelentések a november közepi Agritechnica kiállítás előtt, most a Case IH is elkápráztatta a gazdatársadalmat.

Ki lesz a következő?

2023. június 19. 06:34

A KWS Magyarország Kft. Szemes növények termékmenedzsereként a meteorológiai nyár első napjainak visszatérő momentuma, amikor a kukorica agroszerviz kisparcellás fejlesztési kísérletek, tőszámkísérletek, független kísérleti hálózatot, illetve saját DEMO kísérleteink alkotta rendszert járom be az országban. Jó néhány helyszínt láttam, és már közel 15 ezer adatpont gyűlt össze az idei évből.

Kecskejuh született a németországi Flensburgban

2024. szeptember 3. 16:10

Különleges, szinte hihetetlen hibrid látta meg a napvilágot, amelynek az apja kecske lehetett, az anyja juh.

A Laudis felhasználásának lehetőségei, tapasztalatai a csemegekukorica gyomirtásában

2019. április 28. 04:46

A Laudis azon kevés gyomirtó szerek egyike, amely engedélyeztetése, regisztrációja párhuzamosan folyt a különböző termesztési célú kukoricákban (hibrid-előállító vonalak, takarmánykukorica és csemegekukorica), és felhasználási engedélyét együtt is kapta meg a különböző termesztési célú kukoricákban.

Optimális technológia a maximális terméspotenciál kiaknázása érdekében

2022. október 6. 08:34

Többféle kísérletben is bizonyítást nyert, hogy a hibridek adaptációs képessége rendkívüli, ugyanakkor meghatározhatók és precíziós módszerekkel biztosíthatók azok a feltételek, amelyek között a legnagyobb teljesítményre képesek.