Gépinfo

Egyenletesebb működést ígér az új Hilux Hybrid 48V 

Agrofórum Online

A Toyota Hilux modellhez egy új, fejlett 48V-os hibrid rendszerrel ellátott verzió érkezik, mely nemcsak hatékonyabb teljesítményt, de városi és terepes környezetben egyenletesebb működést is ígér a modern technológia segítségével. Az új hibrid változat bevezetése nem vezet kompromisszumokhoz a Hilux eredeti terhelhetőségében és terepképességeiben.

A vontatási kapacitás, a hasznos terhelhetőség és a terepjáró képességek továbbra is megmaradnak. A Toyota növeli a Hilux biztonsági szintjét a legújabb Toyota Safety Sense funkciók bevezetésével, amelyek további védelmet nyújtanak az utasoknak és más közlekedőknek. Az újdonságot a Kenshiki fórumon mutatták be. 

Az új Hilux Hybrid 48V csatlakozik a Toyota Professional kibővített kínálatához, és várhatóan 2024 közepén jelenik meg Európában. A frissített modell új lehetőségeket kínál az üzleti vezetők és kalandvágyó sofőrök számára, akik egy modern, kifinomultabb Hilux élményre vágynak.

Elektrifikált hajtás

A Toyota új Hilux Hybrid 48V modellje első alkalommal teszi elérhetővé a pick-up modellcsalád számára az elektrifikált hajtást, amely nagyobb hatékonyságot, jobb vezetési élményt és fokozott kényelmet biztosít városi és terepes környezetben egyaránt.

A Hilux 1968-as japán bevezetése óta a Toyota egyik legismertebb munkagépévé és ikonikus, kettős felhasználású járművé vált, amely a városban és a világ legnehezebb terepein is használható. 

Karbonsemlegesség

A 48V-os hibrid rendszerrel való kiegészítéssel a Toyota megerősíti a karbonsemlegességhez vezető, több technológiát magában foglaló megközelítését. A Hilux külsővel rendelkező, kizárólag duplafülkés kivitelben kapható Hilux Hybrid 48V erőteljes benyomást kelt merész, háromdimenziós hűtőrácsával és első lökhárítójával, amely hangsúlyozza a pick-up erős, robusztus megjelenését.

Az új Hilux Hybrid 48V utasterében a kényelmes, tágas belső térben széleskörű funkciók állnak rendelkezésre, beleértve a modern infotainment rendszert és a legújabb Toyota Safety Sense technológiát.

Kettős felhasználás

A 2,8 literes Hilux dízelmotort egy olyan 48V hibrid rendszerrel erősítették meg, amelyet kifejezetten a Toyota kettős felhasználású pickupjának egyedi igényeihez terveztek.

A motor egy kompakt motorgenerátort hajt szíjrendszer segítségével, amely viszont feltölti az új 48V-os lítium akkumulátort, amely elég kicsi ahhoz, hogy a hátsó ülések alá építsék be, így minimálisra csökkentve az utastérre gyakorolt hatást – ráadásul mindössze 7,6 kilogrammot nyom. Ez a 48 V-os akkumulátor egy új DC/DC átalakítón keresztül a jármű 12 V-os rendszerét is ellátja. 

Lassítás közben töltődik

A Toyota öntöltő hibrid elektromos rendszereihez hasonlóan az új akkumulátor lassítás közben töltődik, hatékonyan visszatáplálva az egyébként elvesző fékenergiát, miközben a fékteljesítményt is növeli. Feltöltés után az akkumulátor akár 16 lóerős (12 kW) teljesítményt és 65 Nm nyomatékot ad hozzá a motorgenerátoron keresztül a motor képességeihez a gyorsulás és a hatékonyság növelése érdekében.

A strapabíró motorgenerátor kompakt, és úgy tervezték, hogy ellenálljon a haszongépjárművek által tapasztalt keményebb munkakörnyezetnek, míg a motort úgy alakították át, hogy alkalmazkodjon a hibrid rendszerhez. 

204 lóerő

Az új kétkarú szíjfeszítő és a szíj erősebb anyaga hozzájárul a jobb vezethetőséghez és a csendesebb működéshez, miközben megőrzi a Hilux tartósságát.

A motorgenerátorral kombinálva a nagy teljesítményű és bevált Euro 6d szabványnak megfelelő, DOHC, 16 szelepes, 2,8 literes dízelmotor dolgozik, amely 204 lóerőt (150 kW) termel 3400 fordulat/perc fordulatszámon és 500 Nm nyomatékot 1600 és 2800 fordulat/perc között. Az egység common rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel, változó geometriájú turbófeltöltővel és vízhűtéses intercoolerrel van felszerelve. 

Nem fosszilis üzemanyag

A kipufogógáz-kibocsátást szabályozó intézkedések közé tartozik a dízeloxidációs katalizátor, a dízel részecskeszűrő, a szelektív katalitikus redukció (SCR) és a karbamid kiegészítő befecskendezés. A Hilux Hybrid 48V a meglévő Hilux, Land Cruiser és PROACE járműcsaládhoz hasonlóan kompatibilis a HVO100 gázolajjal, amely 100 százalékban megújuló forrásokból előállított, nem fosszilis üzemanyag.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

LG napraforgók a stabilitás jegyében

2023. december 20. 05:40

Az aszálytól sújtott területeken jobb alternatívának bizonyult a napraforgó, mint a kukorica és idén sem hagyta cserben a termelőket.

Optimális technológia a maximális terméspotenciál kiaknázása érdekében

2022. október 6. 08:34

Többféle kísérletben is bizonyítást nyert, hogy a hibridek adaptációs képessége rendkívüli, ugyanakkor meghatározhatók és precíziós módszerekkel biztosíthatók azok a feltételek, amelyek között a legnagyobb teljesítményre képesek.

Fókuszban az egészség

2024. július 2. 11:40

A RAPOOL új hibridjei genetikailag jobban ellenállnak a kórokozóknak és a környezeti stressznek.

SAATEN-UNION: kukoricáink 2022-ben is bizonyították kiemelkedő termésstabilitásukat

2023. február 1. 06:34

Hogyan boldogulnak hazai körülmények között a SAATEN-UNION kukoricahibridjei?