Gépinfo

Fantasztikusan fest az olasz gyártó elektromos takarmánykeverő-kiosztó kocsija

Agrofórum Online

Öt évvel az elektromos teleszkópos rakodógépe bemutatása után most egy zéró emissziós takarmánykeverő-kiosztó kocsival rukkolt elő az olasz Faresin.

Az 1973-ban alapított (vagyis kereken félszáz éves) olasz Faresin elsősorban a rakodógépeiről és etetőkocsijairól ismert Magyarországon. 2018-ban hozta létre Full Electric termékcsaládját, akkor mutatták be az első teljesen elektromos teleszkópos rakodógépet.

Várható volt, hogy a koncepció előbb-utóbb más termékcsoportokban is megjelenik, és az állattenyésztés gépei kézenfekvőnek tűntek ebből a szempontból. A csaknem zajtalan működés és a zéró károsanyag-kibocsátás tökéletesen alkalmassá teszi az eszközöket a belső térben végzett munkákhoz.

Friss hír, hogy a Faresin előrukkolt a teljesen elektromos működtetésű takarmánykeverő-kiosztó kocsijával. A magyarországi forgalmazó Készenlét Zrt. honlapjának tanúsága szerint az olasz gyártónak eddig idehaza 8 szériája (95 különböző konfigurációja) volt elérhető az etetőkocsik között, 5-től 46 köbméterig terjedő kapacitással.

Ezek mellé sorakozik fel tehát az akkumulátorról hajtott újdonság, a Leader PF Full Electric. Ideális esetben azt az elektromos energiát tudja használni, ami a gazdaságokban képződik, és ekkor valóban minimális fenntartási költséggel üzemeltethető.

„Olyan gépet alkottunk, amely pontosan ugyanolyan élményt, teljesítményt kínál munka közben, mint a belsőégésű motorral ellátott modellek, de üvegházhatást okozó gázok kibocsátása nélkül” – emelte ki Sante Faresin elnök is.

A legelőször elkészült elektromos takarmánykeverő-kiosztó kocsijuk a Leader PF 1.14 Full Electric, ahol a szám a 14 köbméteres kapacitást jelöli. A függőleges (vertikális) csigás gép elsősorban azoknak a kisgazdaságoknak jelenthet megoldást, amelyek megújuló energiát képesek termelni.

A Leader PF 1.14 Full Electric működtetéséről 91 kW-os (210 Ah-s) lítium-vasfoszfát akkumulátor gondoskodik, ennek a technológiának az az előnye, hogy rendkívül stabil kémiai rendszerrel bír (nem áll fenn a gyulladásveszély), és az élettartama is hosszabb. A masina hajtását egy 51 kW teljesítményű elektromotor végzi, míg a keveréshez 45 kW-os elektromotort használnak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Dorker szántóföldi gépbemutató Tiszagyulaházán

2018. augusztus 22. 10:37

Szántóföldi gyakorlati gépbemutatóra gyűltek össze a termelők és a Dorker Kft. partnerei Tiszagyulaházán július 27-én. Az érdeklődőknek lehetőségük volt munka közben is megfigyelni többek között a Deutz-Fahr 9340 Warriort, valamint a Deutz-Fahr új kompakt négyhengeres modelljét, de találkozhattak még a Faresin, a Pronar és a Hardi legújabb fejlesztéseivel is.