Gépinfo

Fernando Alonso Toyota Hiluxot tesztelt

Agrofórum Online

A Toyota Gazoo Racing versenypilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban csapatával egy 1000 lóerős hibrid elektromos versenygéppel élen álló Fernando Alonso egy kétnapos tesztet bonyolított le a Dakar-győztes Toyota Hilux versenygéppel március 27-28-án.

Fernando Alonso, aki jelenleg csapattársaival Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával vezeti a FIA Hosszútávú Világbajnokság ponttáblázatát, egy exkluzív teszt keretében két napot töltött a tereprally különleges igényeinek megismerésével a dél-afrikai Johannesburgtól mintegy 700 km-re nyugatra fekvő Goerapanban.

A TOYOTA GAZOO Racing South Africa szervezte a tesztet, hogy Fernando megszerezze első tereprallys tapasztalatait, amit lehetséges opciónak tekint a jövőre nézve. Fernando mentora a korábbi Dakar Rally győztese, Giniel de Villiers, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa versenyzője volt.

A Toyota Hiluxot, ami Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel vezetésével januárban megnyerte a 2019-es Dakar Rallyt, egy 5,0 literes V8-os motor hajtja, amely 385 LE teljesítményt és 620 Nm forgatónyomatékot biztosít. Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője, Glyn Hall közösen fogják kiértékelni a tesztet, és eldöntik, milyen további lépéseket tesznek, amennyiben arra szükség van.

 „Fantasztikus élmény volt a csapatnak egy Fernando kaliberű versenyzővel együttműködni. Könnyű meglátni, miért is élvezte annyira a pályaversenyzés világát; nagyon felkészült volt, és mindent megtett annak érdekében, hogy a legtöbbet tanulhasson a két nap alatt. A tereprally teljesen eltérő kihívás a pályaversenyzéshez képest, de Fernando lenyűgöző módon fejlődött, és úgy nézett ki, mintha nagyon szórakoztatta volna a folyamat. Büszke vagyok arra, hogy a TOYOTA Hilux tesztelésére Dél-Afrikát választotta, és remélem, hogy mindez maradandó élményt jelentett számára.”

– avat be Gylnn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője.

A kérdésre hogy miért teszteli Alonso a Dakar Hiluxot, a Toyota szűkszavúan csak annyit válaszot, hogy Fernando érdeklődik a motorsport különböző kihívásai iránt, és a TOYOTA Dakar Rallyn való sikeres részvétele megteremtette ezt a lehetőséget.

A Toyota elmondása szerint egyébiránt ez a teszt nem a teljesítményről szól: ez egy lépés Fernando számára, hogy megértse a tereprallyt és felmérje érdeklődési szintjét ezen kategória iránt. Fernando ugyanis szeretne többet megtudni a Dakarról, de a Toyota szerint nincsenek még konkrét tervek arról, hogy tervezi-e az indulás valamikor a legendás versenyen.

A kérdést, hogy a Toyota nyitott lenne-e egy ilyen együttműködésre, az autógyártó úgy kommentálta, hogy ez természetesen érdekes ötlet, amely erősítheti Fernando kötődését a TOYOTA GAZOO Racinghez, és több izgalmat hozhat a motorsport rajongóknak, de egyelőre nincsenek konkrétumok egy esetleges ilyen terv kapcsán. Azt viszont megerősítették, hogy Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa kielemzi majd ezt a tesztet, és együttesen döntenek, hogy helyénvaló-e további lépéseket tenni a tereprallyban.

A Dakar Hilux műszaki adatai

Motor:                       5,0 l V8

Szűkítő:                      37 mm

Teljesítmény:              320 LE @ 5000 fordulaton

Forgatónyomaték:      620 Nm max.

Motorvezérlés:            Motec M sorozat

Sebességváltó:           Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó

Differenciálmű:           Első, hátsó és központi részlegesen önzáró

Tengelykapcsoló:       215 mm-es ikertárcsás, kerámia-metál

Tengelytáv:                 2900 mm

Nyomtáv:                    2610 mm

Hosszúság:                 4810 mm

Szélesség:                  1995 mm

Szabad magasság:    270-350 mm

Magasság:                  1840 mm

Súly:                           1850 kg (szabály szerinti minimális súly)

Felfüggesztés:        kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, felcserélhető bal és jobb oldali lengőkarok

Kerekek:                     16 col

Kormányzás:              fogasléces szervokormány

Lengéscsillapítók:       Reiger, két lengéscsillapító / rugó kerekenként

Fékek:                         Hatdugattyús, fékfolyadék hűtéssel

Üzemanyagtartály:     FT3 biztonsági cella, 520 l űrtartalom

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A leromlott állapotú, tömörödött talajba is életet lehel egy új gép

2025. október 20. 13:10

Különleges művelési módhoz speciális gép jár: ez a Delfino eke, amely milliók életét változtatja meg.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Már 600 kilométer hatótávolságú a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota pickup

2024. április 2. 10:10

A brit gépészmérnöki intézet az év legfontosabb autóipari fejlesztésének járó kitüntetésben részesítette a Toyota egyik projektjét.

Megújul a Toyota Land Cruiser

2020. szeptember 4. 12:55

A modell a jövőben egy erősebb 2,8 literes dízelmotorral is elérhető lesz: a 204 LE/150 kW-os teljesítményt és 500 Nm-es forgatónyomatékót kínáló új erőforrással az autó 3 másodperccel hamarabb, 9,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Őrzi vezető helyét a Toyota Hilux a pick-up-piacon

2023. március 5. 05:38

A tavalyihoz képest 1,9 százalékkal 635 darabosra fogyó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 52 százalékos piaci részesedéssel eddig 2023-ban.

A Toyota hosszú távon biztosítja a Land Cruiser 70 túlélését

2024. január 29. 11:40

A márka globális haszonjármű-kínálatának egyik sarokkövét, a 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotort építette be kiforrott sikermodelljébe a Toyota. A Land Cruiser 70-es széria ezzel a régi-új hajtáslánccal tér vissza szülőföldjére, Japánba.