Gépinfo

Fernando Alonso Toyota Hiluxot tesztelt

Agrofórum Online

A Toyota Gazoo Racing versenypilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban csapatával egy 1000 lóerős hibrid elektromos versenygéppel élen álló Fernando Alonso egy kétnapos tesztet bonyolított le a Dakar-győztes Toyota Hilux versenygéppel március 27-28-án.

Fernando Alonso, aki jelenleg csapattársaival Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával vezeti a FIA Hosszútávú Világbajnokság ponttáblázatát, egy exkluzív teszt keretében két napot töltött a tereprally különleges igényeinek megismerésével a dél-afrikai Johannesburgtól mintegy 700 km-re nyugatra fekvő Goerapanban.

A TOYOTA GAZOO Racing South Africa szervezte a tesztet, hogy Fernando megszerezze első tereprallys tapasztalatait, amit lehetséges opciónak tekint a jövőre nézve. Fernando mentora a korábbi Dakar Rally győztese, Giniel de Villiers, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa versenyzője volt.

A Toyota Hiluxot, ami Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel vezetésével januárban megnyerte a 2019-es Dakar Rallyt, egy 5,0 literes V8-os motor hajtja, amely 385 LE teljesítményt és 620 Nm forgatónyomatékot biztosít. Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője, Glyn Hall közösen fogják kiértékelni a tesztet, és eldöntik, milyen további lépéseket tesznek, amennyiben arra szükség van.

 „Fantasztikus élmény volt a csapatnak egy Fernando kaliberű versenyzővel együttműködni. Könnyű meglátni, miért is élvezte annyira a pályaversenyzés világát; nagyon felkészült volt, és mindent megtett annak érdekében, hogy a legtöbbet tanulhasson a két nap alatt. A tereprally teljesen eltérő kihívás a pályaversenyzéshez képest, de Fernando lenyűgöző módon fejlődött, és úgy nézett ki, mintha nagyon szórakoztatta volna a folyamat. Büszke vagyok arra, hogy a TOYOTA Hilux tesztelésére Dél-Afrikát választotta, és remélem, hogy mindez maradandó élményt jelentett számára.”

– avat be Gylnn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője.

A kérdésre hogy miért teszteli Alonso a Dakar Hiluxot, a Toyota szűkszavúan csak annyit válaszot, hogy Fernando érdeklődik a motorsport különböző kihívásai iránt, és a TOYOTA Dakar Rallyn való sikeres részvétele megteremtette ezt a lehetőséget.

A Toyota elmondása szerint egyébiránt ez a teszt nem a teljesítményről szól: ez egy lépés Fernando számára, hogy megértse a tereprallyt és felmérje érdeklődési szintjét ezen kategória iránt. Fernando ugyanis szeretne többet megtudni a Dakarról, de a Toyota szerint nincsenek még konkrét tervek arról, hogy tervezi-e az indulás valamikor a legendás versenyen.

A kérdést, hogy a Toyota nyitott lenne-e egy ilyen együttműködésre, az autógyártó úgy kommentálta, hogy ez természetesen érdekes ötlet, amely erősítheti Fernando kötődését a TOYOTA GAZOO Racinghez, és több izgalmat hozhat a motorsport rajongóknak, de egyelőre nincsenek konkrétumok egy esetleges ilyen terv kapcsán. Azt viszont megerősítették, hogy Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa kielemzi majd ezt a tesztet, és együttesen döntenek, hogy helyénvaló-e további lépéseket tenni a tereprallyban.

A Dakar Hilux műszaki adatai

Motor:                       5,0 l V8

Szűkítő:                      37 mm

Teljesítmény:              320 LE @ 5000 fordulaton

Forgatónyomaték:      620 Nm max.

Motorvezérlés:            Motec M sorozat

Sebességváltó:           Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó

Differenciálmű:           Első, hátsó és központi részlegesen önzáró

Tengelykapcsoló:       215 mm-es ikertárcsás, kerámia-metál

Tengelytáv:                 2900 mm

Nyomtáv:                    2610 mm

Hosszúság:                 4810 mm

Szélesség:                  1995 mm

Szabad magasság:    270-350 mm

Magasság:                  1840 mm

Súly:                           1850 kg (szabály szerinti minimális súly)

Felfüggesztés:        kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, felcserélhető bal és jobb oldali lengőkarok

Kerekek:                     16 col

Kormányzás:              fogasléces szervokormány

Lengéscsillapítók:       Reiger, két lengéscsillapító / rugó kerekenként

Fékek:                         Hatdugattyús, fékfolyadék hűtéssel

Üzemanyagtartály:     FT3 biztonsági cella, 520 l űrtartalom

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

Durva terepkörülményekre tervezett akkumulátoros koncepcióautókat mutattak be 

2023. december 9. 15:10

A világ egyik ikonikus terepjáróra, a Land Cruiser akkumulátoros elektromos tanulmánya mellett egy akkumulátoros elektromos pickup koncepciót is bemutatott a Toyota.

Újabb limitált szériás Toyota Hilux érkezik

2018. április 24. 13:50

A Toyotának úgy látszik bejöttek a világ legnépszerűbb pickupja, a Hilux születésének 50. évfordulójáról megemlékező limitált szériás sorozatok.

10 millió darabot adtak el a legendás terepjáróból

2019. szeptember 25. 14:28

A Toyota Land Cruiserből a modell első generációjának bemutatása után közel hét évtizeddel gazdára talált a tízmilliomodik darab.

A Toyota Hilux lett az év pickupja

2021. november 24. 12:13

A Yarisnak márciusban odaítélt Év Autója 2021 díj után most a Hilux-ot érte nem mindennapi elismerés az Év Pickupja 2022/2023 díj odaítélésével. A neves szakújságírókból álló nemzetközi zsűri nagyra értékelte a Hilux új, erőteljes és kifinomult hajtásláncát, kiváló kezelhetőségét, illetve a legendás minőségét, tartósságát és megbízhatóságát.