Gépinfo

Fernando Alonso Toyota Hiluxot tesztelt

Agrofórum Online

A Toyota Gazoo Racing versenypilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban csapatával egy 1000 lóerős hibrid elektromos versenygéppel élen álló Fernando Alonso egy kétnapos tesztet bonyolított le a Dakar-győztes Toyota Hilux versenygéppel március 27-28-án.

Fernando Alonso, aki jelenleg csapattársaival Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával vezeti a FIA Hosszútávú Világbajnokság ponttáblázatát, egy exkluzív teszt keretében két napot töltött a tereprally különleges igényeinek megismerésével a dél-afrikai Johannesburgtól mintegy 700 km-re nyugatra fekvő Goerapanban.

A TOYOTA GAZOO Racing South Africa szervezte a tesztet, hogy Fernando megszerezze első tereprallys tapasztalatait, amit lehetséges opciónak tekint a jövőre nézve. Fernando mentora a korábbi Dakar Rally győztese, Giniel de Villiers, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa versenyzője volt.

A Toyota Hiluxot, ami Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel vezetésével januárban megnyerte a 2019-es Dakar Rallyt, egy 5,0 literes V8-os motor hajtja, amely 385 LE teljesítményt és 620 Nm forgatónyomatékot biztosít. Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője, Glyn Hall közösen fogják kiértékelni a tesztet, és eldöntik, milyen további lépéseket tesznek, amennyiben arra szükség van.

 „Fantasztikus élmény volt a csapatnak egy Fernando kaliberű versenyzővel együttműködni. Könnyű meglátni, miért is élvezte annyira a pályaversenyzés világát; nagyon felkészült volt, és mindent megtett annak érdekében, hogy a legtöbbet tanulhasson a két nap alatt. A tereprally teljesen eltérő kihívás a pályaversenyzéshez képest, de Fernando lenyűgöző módon fejlődött, és úgy nézett ki, mintha nagyon szórakoztatta volna a folyamat. Büszke vagyok arra, hogy a TOYOTA Hilux tesztelésére Dél-Afrikát választotta, és remélem, hogy mindez maradandó élményt jelentett számára.”

– avat be Gylnn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője.

A kérdésre hogy miért teszteli Alonso a Dakar Hiluxot, a Toyota szűkszavúan csak annyit válaszot, hogy Fernando érdeklődik a motorsport különböző kihívásai iránt, és a TOYOTA Dakar Rallyn való sikeres részvétele megteremtette ezt a lehetőséget.

A Toyota elmondása szerint egyébiránt ez a teszt nem a teljesítményről szól: ez egy lépés Fernando számára, hogy megértse a tereprallyt és felmérje érdeklődési szintjét ezen kategória iránt. Fernando ugyanis szeretne többet megtudni a Dakarról, de a Toyota szerint nincsenek még konkrét tervek arról, hogy tervezi-e az indulás valamikor a legendás versenyen.

A kérdést, hogy a Toyota nyitott lenne-e egy ilyen együttműködésre, az autógyártó úgy kommentálta, hogy ez természetesen érdekes ötlet, amely erősítheti Fernando kötődését a TOYOTA GAZOO Racinghez, és több izgalmat hozhat a motorsport rajongóknak, de egyelőre nincsenek konkrétumok egy esetleges ilyen terv kapcsán. Azt viszont megerősítették, hogy Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa kielemzi majd ezt a tesztet, és együttesen döntenek, hogy helyénvaló-e további lépéseket tenni a tereprallyban.

A Dakar Hilux műszaki adatai

Motor:                       5,0 l V8

Szűkítő:                      37 mm

Teljesítmény:              320 LE @ 5000 fordulaton

Forgatónyomaték:      620 Nm max.

Motorvezérlés:            Motec M sorozat

Sebességváltó:           Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó

Differenciálmű:           Első, hátsó és központi részlegesen önzáró

Tengelykapcsoló:       215 mm-es ikertárcsás, kerámia-metál

Tengelytáv:                 2900 mm

Nyomtáv:                    2610 mm

Hosszúság:                 4810 mm

Szélesség:                  1995 mm

Szabad magasság:    270-350 mm

Magasság:                  1840 mm

Súly:                           1850 kg (szabály szerinti minimális súly)

Felfüggesztés:        kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, felcserélhető bal és jobb oldali lengőkarok

Kerekek:                     16 col

Kormányzás:              fogasléces szervokormány

Lengéscsillapítók:       Reiger, két lengéscsillapító / rugó kerekenként

Fékek:                         Hatdugattyús, fékfolyadék hűtéssel

Üzemanyagtartály:     FT3 biztonsági cella, 520 l űrtartalom

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.

Megremeg a föld az új nagytraktor alatt, hihetetlen, mennyi lóerőt préseltek bele

2025. november 4. 16:10

Egyre-másra érkeznek a nagy bejelentések a november közepi Agritechnica kiállítás előtt, most a Case IH is elkápráztatta a gazdatársadalmat.

Itt a Toyota Land Cruiser legújabb generációja

2018. április 9. 11:40

Több mint 65 évnyi off-road hagyománnyal a háta mögött a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a legendás Toyota Land Cruiser továbbra is egyedinek számít saját szegmensében.

Kukoricáért is lehet venni Toyota Hilux pick-up-ot Brazíliában

2021. augusztus 20. 11:36

A Toyota Brazil a szója- és kukoricatermesztőknek engedi, hogy gabonát cseréljenek be egy Hiluxra.

Ennyi volt? Már nem a Suzuki Vitara a legnépszerűbb itthon

2020. február 4. 10:29

Összesen 11 891 járművet adtak el a két kategóriában egy hónap alatt. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 12,8 százalékos a bővülés.

Sikerrel birkózott meg a namibiai sivataggal Fernando Alonso

2019. szeptember 4. 10:26

Miután korábban már hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a felkészülést a lehetséges indulásra a 2020-as Dakar Rallyn, Fernando Alonso néhány hete háromnapos, intenzív tereprally képzésen esett át a TOYOTA GAZOO Racing munkatársaival a Namíbiai sivatagban. A FIA Hosszútávú Világbajnoki címvédő közel 1000 kilométert vezetett a 2019-es Dakar-győztes Toyota Hilux kormánya mögött.