Áprilisban összesen 12 791 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ez 68 százalékos növekedés a tavalyi adathoz képest. A két évvel ezelőtti adathoz képest azonban 12 százalékos a csökkenés – derült ki a Datahouse adataiból.
A január még 10 százalékos mínuszt mutatott, a február 0,1 százalékos minimális csökkenést, a március már 7 százalékos pluszt hozott, de az áprilisi 68 százalék igazán nagynak mondható. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy tavaly a koronavírus járvány miatti lezárások miatt pont márciusban és áprilisban csökkentek igazán az értékesítések. A január és a február viszont még koronavírus előtti, magasabb bázist hozott 2020-ban. Az idén márciusi 14 521 darabos forgalomba helyezéshez képest az április 1730 darabos mínuszt hozott.
A márkák sorrendjét áprilisban a Ford vezette a Suzuki és a Toyota előtt. A négy havi összesített listán is Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki.
2021 első négy hónapjában összesen 50 803 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez 11 százalékos növekedés 2020-hoz képest, azonban 8 százalékos csökkenés 2019. hasonló időszakával összevetve.
A pick-up-piacon 1767 jármű kelt el eddig idén, ez 13 százalékos plusz a tavalyi év hasonló időszakához képest, amikor 1564 pick-up-ot helyeztek forgalomba. A nyolc féle modellt tartalmazó listán az első négy sorrendjében nem történt változás a március végi állapothoz képest. A Ford Rangerekből négy hónap alatt 997 darab kelt el, ami 56 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 30 százalékkal a második, a dobogóra még a Mitsubishi L200 állhatott fel 5 százalékos piaci részesedéssel. Őket a Nissan Navara követi 2,5 százalékkal. Az egy hónapja még a rangsorban nyolcadik Isuzu D-Max azonban feljött az ötödik helyre, a Ssangyong Musso Grand maradt a hatodik. A Volkswagen Amarok két helyet visszacsúszva a hetedik, míg a Jeep Galdiator egy helyet rontva áll a nyolcadik helyen.
A szegmensek besorolása átalakult, a korábbi 13 helyett már 21 kategóriát különböztet meg a Datahouse. A korábbi SUV-kategóriát négyfelé szedték. Az új felosztásban a kisebb méretű SUV-ok a B-SUV-ba tartoznak, ez az első a szegmensek listáján 9350 darabbal és 18,4 százalékos piacrésszel.
A közepes, az alsó-közép kategóriájú C-SUV a harmadik 7044 darabbal és 13,9 százalékos piacrésszel. A felső-közép kategóriás SUV-okat a D-SUV, a még nagyobbakat az E-SUV kategóriába sorolták. Mi a két népszerű, a B-SUV és a C-SUV szegmenst néztük meg. Előzőben Suzuki Vitara, Dacia Duster és Jeep Renegade sorrend, míg a másikban Hyundai Tucson, Kia Sportage és Toyota RAV-4 sorrend alakult ki az élen. Az Esztergomban gyártott Suzuki Vitarából 2959, a Hyundai Tucsonból pedig 955 darab kelt el eddig 2021-ben.
A kishaszonjárművek piacán továbbra is a Ford Transit vezet a Fiat Ducato előtt, a harmadik helyen a Renault Master áll.
„A 2021. év nehezen indult és némi visszaesést hozott a 2020. év eleji még járvány mentes időszakhoz képest a személyautók piacán. A forgalomba helyezés összességében mintegy 6 százalékkal alatta van a 2020-as évnek, az elmaradás hónapról hónapra csökken” – szögezte le a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke (MGE).
– A kishaszonjármű területen 2021 eddig jelentős növekedést hozott, meglátjuk, hogy a következő időszakban ez milyen trendet mutat és ezt követően tudunk részletesebb elemzésbe bocsátkozni. Mivel a városi rövidtávú szállítási feladatok a járvány következtében növekednek, ez indokolja a kishaszonjárművek megnövekedett értékesítését – közölte Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.