Augusztusban 105 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 27 százalékos csökkenés 2018 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest jobb a helyzet, csak 11 százalékos a visszaesés. Éves alapú összehasonlításban idén csak a májusi 29 százalékos és a júniusi 43 százalékos csökkenés volt ennél nagyobb. Idén eddig összesen 1059 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 19 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 2 százalékos a bővülés a nyolc teljes hónap adatit vizsgálva.
Augusztusban is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 22 darabbal és 21 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. Az Agrogép nyolc darabbal maradt le, az Oehler pedig további tízzel. Az első tízbe a Joskin, a Pronar, a Metal-Fach, a Farmtech, a Labinprogres, a Meprozet és a Brantner fért be.
A teljes idei eladásokat nézve az első két helyen a Fliegl és a Pronar áll, az előző hónaphoz hasonlóan. A Metal-Fach követi őket, majd az Agrogép következik a sorrendben. Az Oehler ötödik, utána Joskin, Meprozet, Zaslaw, Farmtech és Labinprogres sorrend alakult ki. A július végi összesített listához képest annyi a változás, hogy a Joskin és a Meprozet helyet cserélt.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 776 darabbal, ami 73 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 187 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 66, a 30 tonna felettiekből 25, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 5 darabot adtak el 2019-ben eddig.