A testvérmárka New Holland után ikerrotoros kombájnnal jelentkezett a Case IH is a napokban, szakítva a korábbi hagyományokkal. 775 LE-s motor, 20 ezer literes magtartály – kell-e több?
A kombájnok terén dobott nagyot az olasz-amerikai CNH Industrial a közelmúltban. A hozzájuk tartozó márkák közül a január végi, budapesti AGROmashEXPO–AgrárgépShow kiállításon is láthattuk a New Holland ultramodern CR11-es kombájnját, most pedig a Case IH új AF11-es betakarító-cséplő gépéről érkeztek hírek.
Ez az amerikai Louisville-ben debütált, 5 évnyi fejlesztést követően. Természetesen a Case IH legerősebb kombájnjáról van szó a maga 775 LE-s motorjával, de a 20 ezer literes magtartály is impozáns méretű. Az ürítési sebessége 210 l/mp.
Az AF11-es nagyban hasonlít a „testvér” New Holland CR11-eshez, például abban, hogy már ez is ikerrotoros technológiát alkalmaz. Ez a márka legelső ikerrotorja, amely az AFXL2 nevet viseli, és a hosszabb (3,6 méteres) kialakításával 50 százalékkal nagyobb a magleválasztása a korábbi megoldásoknál.
Az üzemanyagtartályt 25 százalékkal növelték meg (1500 literre), ami nagyobb területteljesítményt tesz lehetővé. A gyártó szerint a kombájn a szecskázott maradványokat akár 18 méteres távolságra is szét tudja teríteni.
Innovatív megoldásai közé tartozik az AFS Harvest Command automatizálás, amely a veszteség- és rostanyomás-érzékelők, valamint a kombájn gabonakamerájának segítségével figyeli a legfontosabb működési paramétereket, továbbá érzékeli a munkasebességet és motorterhelést is. Mindez a nagyobb területteljesítmény, illetve a lehető legalacsonyabb szemveszteség elérését célozza.
A hosszirányhoz képest 90 fokkal elforgatva beépített motorhoz felülről juthat be a tiszta levegő, közvetlenül a gabonatartály mögött, ami előnyös megoldás a hűtőrendszer és a motor számára egyaránt.