Gépinfo

Itt a Deutz-Fahr új 6-os szériája: ezek már nem is traktorok!

Agrofórum Online

A modern mezőgazdaság kihívásaira választ adó csúcstechnológiás erőgépek a Deutz-Fahr új generációs 6-os szériájú traktorai, amelyeket a közelmúltban mutattak be az Agritechnicán.

Az idei Agritechnica mezőgazdasági kiállítás egyértelmű „sztárjai” közé tartoztak a Deutz-Fahr új 6-os szériájú traktorai. Az olasz SDF Grouphoz tartozó német márka összesen 19 modellt mutatott be Hannoverben, amelyek (a 3-astól a 9 TTV sorozatig) az 59–336 LE-s teljesítménytartományt ölelték át.

Közülük 5 tartozik az említett új generációs 6-os szériába, amelyeknél szinte már alap, hogy minőségi alkatrészekből összeszerelt, innovatív gépekről van szó, amelyek komfortos és ergonomikus munkakörnyezetet kínálnak a kezelők számára. Emellett azonban jóval meghaladják a hagyományos traktorokkal kapcsolatos elvárásainkat, és a modern agrárium új dimenzióira kínálnak választ.

A 161–192 LE-s tartományba tartozó erőgépek közül kettő négyhengeres, három pedig hathengeres motorral felszerelt. A kisebbek a 6160.4 (161 LE) és 6170.4 (171 LE) jelzést viselik, míg a nagyobbak – vagyis a hathengeresek – 6160 (161 LE), 6170 (170 LE) és 6180 (180 LE) néven futnak. Az utóbbi három boost segítségével még további bő 10 LE pluszteljesítményhez juthat hozzá.

Mindegyik felsorolt erőgép ZF Terramatic TTV fokozatmentes (CVT) váltóval szerelt, és opcióként 50 km/h is lehet a végsebességük (alapként 40 km/h), egyedül a 6180-asnál számít az 50 km/h sztenderdnek.

A hátsó emelési kapacitás 9,7 tonna, míg a front függesztőmű kétféle változatban érhető el (3800, illetve 4110 kg). A hidraulikaszivattyú teljesítménye 120 l/min, de opcióként 160 l/min verzió is kérhető, ami már minden igényt kielégít.

Az új traktorok nemcsak alacsonyabb fogyasztásúak, de a hathengeresek üzemanyagtartályait 350 literesre növelték (a négyhengeresekét 300 literre), ami az eddigieknél jóval nagyobb területteljesítményt biztosít számukra. A fülke MaxiVision+ és MaxiVisionPro változatokban érhető el, és mindegyiken ott vannak a 65 százalékkal megnövelt felületű XLarge Vision hátsó tükrök.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Komoly megtakarítást hozott, miközben nőtt a teljesítmény

2018. július 10. 12:17

Az interjú elkészítésének időpontjában május utolsó napjait írjuk, a hőmérséklet már hetek óta a nyári kánikulára emlékeztet, így nem csoda, hogy az árpatáblák is elkezdtek szőkülni, és várhatóan bő két hét múlva megkezdődik az aratás, legalább is az ország déli, délkeleti szegletében, ahova a Deutz-Fahr C7206 TS kombájnnal szerzett tapasztalatokról jöttünk érdeklődni.

Az SDF Group az Agritechnicán

2019. december 14. 07:39

A hannoveri kiállításon az SDF csoport tagjai (Deutz-Fahr, Lamborghini, Same) gazdag programmal jelentkeztek.

Helyreállt a rend a traktorpiacon

2020. március 6. 15:02

Az első két hónap összesen 12 százalékos éves növekedést mutat, a két éves összehasonlításban azonban már 45 százalék a plusz.