Gépinfo

Könnyebb lesz a munka: automata váltót kapott a Boxer

Agrofórum Online

Új automatikus váltójával továbbra is a könnyű haszonjárművek szegmensének fontos modellje maradhat a Peugeot Boxer. Az új egység nemcsak csöndesebbé teszi a Boxer kabinját, hanem csökkenti a sofőr terhelését is.

Bár a Boxer már régi szereplője a könnyű haszonjárművek piacának, a márka folyamatosan fejleszti a strapabíró munkagépet. A Boxer legfrissebb változatán például finom optikai változtatásokat hajtottak végre; átrajzolták a hűtőmaszkot, az első lökhárítót és a külső visszapillantó tükröket.

Kedvezőbb légellenállás

A módosítások célja a Boxer légellenállási együtthatójának javítása volt. Ennek áldásos hatása akkor érezhető igazán, amikor hosszabb távon, jellemzően autópályán dolgozik a Peugeot teherhordója, hiszen minden megtakarított liter üzemanyag ára a vállalkozás vagy a felhasználó kasszájában maradhat.

Gazdaságosabb váltó

Részben ugyanezt a célt szolgálja a Boxer jelentős műszaki újdonsága, az új, nyolcfokozatú automatikus váltó is. A jól megválasztott áttételeknek köszönhetően ugyanis a Boxer minden forgalmi helyzetben gazdaságosabban és kényelmesebben üzemeltethető.

Autópályán, nagy sebességgel való haladás közben a hosszú áttételeknek köszönhetően a motor alacsonyabb fordulatszámon dolgozik.

Kevésbé fáradnak el

Ez egyfelől mérsékli a fogyasztást, másfelől csöndesebb működést garantál. Az áruk, például élelmiszerek vagy agrártermékek terítésében havonta sok ezer kilométert vezető sofőrök pedig lelkesen igazolják, hogy a nap végére mennyivel kevésbé fáradnak el egy csöndesebb fülkében.

Városban az új váltó legnagyobb előnye, hogy felmenti a sofőrt a kuplungolás és a fokozatok kézi kapcsolása alól, ami sűrű forgalomban, nagyvárosi dugóban kifejezetten fárasztó, nehéz munka, főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a gyakran szűk belvárosi utcákban kell terelgetni egy testes áruszállítót.

Fittebb sofőr

A nyolcfokozatú automatikus váltó bevezetése tehát egyfajta pozitív spirált indított be a Boxer esetében; nagy tempójú haladáskor egyrészt mérsékli a fogyasztást és a vezető zajterhelését, másrészt fokozza a biztonságot, hiszen a kevésbé fáradt, fittebb sofőr biztonságosabban vezet.

Az új váltómű mindemellett a vezetési élményt is jelentős mértékben javítja. Az egység része egy hidraulikus nyomástároló, amely egyfelől simábbá és gyorsabbá teszi a fokozatok kapcsolását, másfelől finomabban működik általa a start-stop rendszer is.

Marad a kéziváltó

Az új, nyolcfokozatú automatikus váltó mellett a korábbi hatfokozatú manuális is a kínálatban marad. Az automata kivitelt a Peugeot 2,2 literes BlueHDI dízelmotorjának két erősebb és megújult verziójához lehet megrendelni.

A 140 és 180 lóerős változatok (hasonlóan a belépőmodellnek számító, csak kézi váltóval rendelhető 120 lóerős géphez) teljesítik az Euro 6-os emissziós norma követelményeit.

Akár 17 köbméter

A Boxer megőrizte azokat az erényeket, amelyek eddig is sikeressé tették. Az 5,4 és 6,4 méter közötti hosszúságú áruszállító rakterének kapacitása 10-től 17 köbméterig terjedhet, terhelhetősége pedig a szegmens élmezőnyében van.

(Kép: Peugeot)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

A vezetési élményre és a hatékonyságra koncentrál az új Iveco Daily

2019. április 23. 09:36

Az új Daily fejlett vezetői segédrendszerek teljes körű kínálatával készül, amelyek egyszerre teszik lehetővé, hogy a vezető a munkájára összpontosítson, illetve növeli biztonságát.

Terepre tervezve: újdonság érkezett a John Deere-től

2024. december 12. 16:10

Számos feladat végrehajtása hatékonyabbá válik az új Gator XUV 875M géppel, amely mostantól nagyobb rakodókapacitást, több kényelmet kínál.

Februárban érkezik az új Caddy és Caddy Cargo

2020. január 25. 04:36

Az új Caddy korai fejlesztésének első vázlatai azt jelzik, hogy a Volkswagen Haszonjárművek jövőbeli kisteherautója sok szempontból eltér az elődmodelltől.

Újdonság a piacon: Dacia Dokker Pickup

2018. november 15. 06:37

Ugyan a Dacia Dokker Pickup nem kifejezetten szépség, hasznosságban nincsen párja: terhelhetősége 675 kilogramm, az alumínium lemezekből összeillesztett, 179 centiméter hosszú platót kopásálló műanyag oldalfalak szegélyezik.