Az olasz Lamborghini traktorok jövőjét a testvérmárka Deutz-Fahr egyfajta kiegészítőjeként képzeli el az anyacég SDF Group – röppent fel a hír az Agritechnica kiállításon.
A Lamborghini traktorok nemcsak névrokonai a híres olasz autómárkának, sőt Ferruccio Lamborghini előbb alapította meg a mezőgazdasági erőgépeket gyártó vállalatát (1948-ban), és csak később (1963-tól) vállalkozott luxus sportkocsik építésére is.
A Lamborghini Trattori ma már külön utakon jár, hiszen 1973-ban az olasz SDF Group jogelődjének tulajdonába került. A fehér traktorok fontos részét képezik a nagyvállalat kínálatának, de úgy tűnik, hogy most mégis részben átszervezik a legendás céget.
A német Agrarheute szaklap egyenesen úgy tette fel a kérdést a nemrég megjelent cikkében, hogy véget ér-e a Lamborghini traktormárka története, de szerencsére azonban erről szó sincs. Kétségtelen, hogy testvérmárkái, a – szintén az SDF Grouphoz tartozó – SAME és Deutz-Fahr jobban pozícionáltak a piacon, vagyis egy esetleges átszervezés nem árthat a Lambónak sem.
Az erről szóló hírek a nemrég befejeződött Agritechnica kiállításon erősödtek fel. A Deutz-Fahr Hannoverben a 6-os széria új modelljeivel hívta fel magára a figyelmet, míg a Lamborghini a reorganizálásról szóló pletykákkal.
Az SDF Group bejelentése szerint a Lamborghini immár nem lesz független traktormárka, hanem a Deutz-Fahr „speciális verziója”, bár ennek mögöttes tartalma egyelőre nem világos. Ezzel párhuzamosan megerősítették, hogy a SAME márka viszont továbbra is önálló marad.
Ha csak a szántóföldi traktorokat nézzük, akkor a 70–135 LE-s teljesítménytartományba eső Lamborghinik a Deutz-Fahr portfóliójának közepén helyezkednek el, ami nem tenné nehézzé az abba való integrálást.
„A legtöbb európai piacon a Lamborghini továbbra is 140 LE alatti brand marad. De azt kell mondanom, hogy a márka jövőjét egyre inkább a Deutz-Fahr egyfajta kiegészítőjeként képzeljük el” – fogalmazott sejtelmesen Alessandro Maritano, az SDF Group vezetőségi tagja is.