5℃ -4℃
február 21. Eleonóra, Zelmira, Péter
Gépinfo

Különös pletyka röppent fel a Lamborghini traktorokról

Agrofórum Online

Az olasz Lamborghini traktorok jövőjét a testvérmárka Deutz-Fahr egyfajta kiegészítőjeként képzeli el az anyacég SDF Group – röppent fel a hír az Agritechnica kiállításon.

A Lamborghini traktorok nemcsak névrokonai a híres olasz autómárkának, sőt Ferruccio Lamborghini előbb alapította meg a mezőgazdasági erőgépeket gyártó vállalatát (1948-ban), és csak később (1963-tól) vállalkozott luxus sportkocsik építésére is.

A Lamborghini Trattori ma már külön utakon jár, hiszen 1973-ban az olasz SDF Group jogelődjének tulajdonába került. A fehér traktorok fontos részét képezik a nagyvállalat kínálatának, de úgy tűnik, hogy most mégis részben átszervezik a legendás céget.

A német Agrarheute szaklap egyenesen úgy tette fel a kérdést a nemrég megjelent cikkében, hogy véget ér-e a Lamborghini traktormárka története, de szerencsére azonban erről szó sincs. Kétségtelen, hogy testvérmárkái, a – szintén az SDF Grouphoz tartozó – SAME és Deutz-Fahr jobban pozícionáltak a piacon, vagyis egy esetleges átszervezés nem árthat a Lambónak sem.

Az erről szóló hírek a nemrég befejeződött Agritechnica kiállításon erősödtek fel. A Deutz-Fahr Hannoverben a 6-os széria új modelljeivel hívta fel magára a figyelmet, míg a Lamborghini a reorganizálásról szóló pletykákkal.

Az SDF Group bejelentése szerint a Lamborghini immár nem lesz független traktormárka, hanem a Deutz-Fahr „speciális verziója”, bár ennek mögöttes tartalma egyelőre nem világos. Ezzel párhuzamosan megerősítették, hogy a SAME márka viszont továbbra is önálló marad.

Ha csak a szántóföldi traktorokat nézzük, akkor a 70–135 LE-s teljesítménytartományba eső Lamborghinik a Deutz-Fahr portfóliójának közepén helyezkednek el, ami nem tenné nehézzé az abba való integrálást.

„A legtöbb európai piacon a Lamborghini továbbra is 140 LE alatti brand marad. De azt kell mondanom, hogy a márka jövőjét egyre inkább a Deutz-Fahr egyfajta kiegészítőjeként képzeljük el” – fogalmazott sejtelmesen Alessandro Maritano, az SDF Group vezetőségi tagja is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Kilátás kompromisszumok nélkül - Forgatható, emelhető vezetőfülke Deutz-Fahr traktorokhoz

2018. szeptember 7. 09:00

Különleges, felemelhető, és akár 200 fokos szögben elfordítható vezetőfülkét fejlesztettek ki a Paul Nutzfahrzeug GmbH mérnökei egy Deutz-Fahr traktorra.

Deutz-Fahr új 6-os széria – 160-230 LE – Tiszta erő, tiszta komfort

2022. december 5. 08:24

Új 6-os széria Powershift/RCshift sorozat: Totális hatékonyság.

Beelőzött a Fendt a hazai traktorpiacon, a John Deere most harmadik

2020. február 4. 10:33

Az év első hónapjában a Fendt nyerte a traktorpiacot, pedig tavaly egész évben a John Deere állt az élen. Az amerikai márka most csupán a harmadik helyre futott be, be ugyanis az ezüstérmet a New Holland szerezte meg.