Gépinfo

Már plug-in hybrid változatban is: KIA XCeed és Ceed Sportswagon

Agrofórum Online

A Kia az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatainak bemutatásával újabb határozott lépést tett előre. A két új, alacsony károsanyag-kibocsátású modell 2020 elején esedékes európai piaci bevezetésével a Kia elektromos hajtásai a kompakt családi autók szegmensében is megjelennek.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “Ez a két modell fontos állomást jelent a Kia életében, hiszen továbbfejlesztett, új-generációs hajtásláncunk a korábbinál szélesebb közönség számára lesz általuk elérhető. 2019 első félévében az új Ceed-család eladásai éves összehasonlításban 40,1%-kal emelkedtek, s az új plug-in hibridek tovább növelik majd a modellpaletta vonzerejét. 2019 első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet,” tette hozzá Herrera.

“Míg más márkák csak az elektromos járművekkel kapcsolatos terveikről beszélnek, a Kia már cselekszik, hiszen elektromos autók egész sorát vezette be. Könnyűhibrid, hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos modelljeinkkel sok szegmensben kínálunk alacsony fenntartási költségű és tiszta üzemű autókat.”

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd – ezek lesznek a márka első Európában gyártott plug-in hibridjei. A Kia egyedülálló, hétéves, 150 000 km-es garanciája kiterjed az új hajtáslánc akkumulátor-csomagjára és villanymotorjára is. A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.

Plug-in hajtáslánc alacsony károsanyag-kibocsátással és hosszú tisztán elektromos hatótávval

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek vonzó alternatívát kínálnak a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek mellett. Az új hajtáslánc 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy hatékony, 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú négyhengeres GDI (közvetlen befecskendezéses, szívó) benzinmotorból áll. A hajtás összteljesítménye 141 LE, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik, amely kézzel is kapcsolgatható, így jóval élvezetesebb vezetést kínál, mint a fokozatmentes automaták. A hagyományos e-CVT-s hibridek a benzinmotor teljesítményének egy részét a villanymotoron keresztül küldik a hajtásba, ami hatásfokcsökkenést eredményez. A Kia duplakuplungos váltója hatékonyabban működik, a benzinmotor és az elektromos motor párhuzamosan hajt be rá, így minimális az energiaveszteség.

Regeneratív fékrendszerükkel a plug-in hibridek fékezéskor és motorfékben is töltik az akkumulátort, tovább javítva a hajtáslánc összhatásfokát és növelve a hatótávot.

A Kia nagyságrendileg 60 km-es tisztán elektromos hatótávot céloz meg mindkét modellnél, ez az európai szokásokat figyelembe véve az autósok többségének elég egy teljes napra. Az új plug-in hibridek CO2 kibocsátása még homologizáció alatt áll, a végleges adatokat az eladások megkezdése előtt hozza nyilvánosságra a Kia.

Mindkét modellben megjelenik a márka új, Virtual Engine Sound System nevű rendszere: ez jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is. A rendszer 59 dB-lel ad ki jeleket, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a közeledő autóra.

Új dizájn elemek és belső technológia a plug-in hibridekben

Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól.

Mindkét autó új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot hord, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16-colos könnyűfém keréktárcsák járnak, mindegyik saját, új dizájnnal, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Belül a sportos utastér ugyanazt a vezető-központú műszerfalat, alacsony üléspozíciót és ergonómiát kínálja, mint a jelenlegi Ceed modellek, de a plug-in hibridek új funkciókat is nyújtanak, amelyek segítenek, hogy a vezető a maximumot hozhassa ki az új hajtásláncból.

Mindkét modellben megjelenik a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött. A műszerfal tetején helyezkedik el, így a vezető azonnal meg tud győződni a töltöttségi szintről, akár az autón kívülről is (otthon, amikor az autó a kocsibeállón parkol, el sem kell hagyni a házat, elég kinézni).

Mindkét autó a Kia 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerével érkezik, extraként elérhető a 10,25 colos változat navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

Az új Plug-in Hybrid modellekben a rendszert olyan új funkciók is kiegészítik, amelyek segítségével a vezető láthatja a közelében vagy az úticéljához vezető útvonal mentén elérhető töltőállomásokat. Emellett a kijelzők információkat nyújtanak a hajtásláncról, mutatják az akkumulátor töltöttségét és grafikonokat az aktuális energiafelhasználásról. Mindemellett a vezetők arra is használhatják az érintőképernyős rendszert, hogy ütemezzék a töltést: az otthoni töltésre időzítve, például kihasználható a csúcsidőn kívüli olcsóbb energia. Mindkét infotainment rendszer része az Apple CarPlay és az Android Auto, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer Bluetooth multi-kapcsolódást is kínál, amelynek használatával két mobil készülék is összekapcsolható az autóval és egyszerre használható.

A műszeregység egyedi vizuális információkat is szolgáltat a hajtásláncról, megmutatva a töltöttségi a szintet, a várható tisztán elektromos hatótávot és az energia átadás folyamatát az akkumulátor, a benzin- és az elektromos motor között. Elérhető a Kia új, teljesen digitális 12,3 colos Supervision műszeregysége is: a magas felbontású 1920×720 pixeles Supervision kijelző, képernyővel helyettesíti a hagyományos műszereket.

A ‘Driver Only’ szellőző- és légkondicionáló rendszer – amely a műszerfalon egy új gombbal aktiválható – azonnal kikapcsolja az utastér minden szellőzőnyílását, kivéve a vezetőhöz legközelebbieket. Ezzel csökkenti a szellőző rendszer energiafelhasználását, mégis a kívánt hőmérsékletet biztosítja a vezető számára. A hagyományos szellőző rendszerek működésével szemben a Kia ‘Driver Only’ nem csak átirányítja a levegőt, hanem a szellőzőventillátort is lekapcsolja, így hatásosan csökkenti az energiafelhasználást.

Intelligens hajtáslánc elhelyezés és mindennapos használhatóság

A Ceed-családot a kezdetektől úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az új hibrid hajtásláncok befogadására is. Ez azt is jelenti, hogy az új plug-in hibrid hajtáslánc elhelyezése csak minimális hatással volt a külsőre.

A 8,9 kWh-s akkumulátorcsomag a 37 l-es benzintank mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, másképpen, mint sok más plug-in autóban, ahol a csomagtérből vesz el helyet. A Ceed Sportswagon plug-in-ként is 437 l-es csomagteret kínál, amely 1 506 l-ig növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 l-es, és ez 1 243 l-re növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek.

Mindkét modellhez elérhető lesz a “vontatás csomag”, ez igazi kuriózumnak számít a hibridek között.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Megvannak a 2025-ös év traktorai: 6 kategóriában díjaztak

2024. november 6. 16:10

Győzteseket 6 kategóriában hirdettek, igazodva a modern kor agráriumának követelményeihez. November 6-án értünk a hosszú kiválasztási folyamat végére.

Továbbra is a Ranger, a Vitara és a Ducato vezet

2018. május 8. 09:10

Harminc százalékkal bővült az első négy hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.

Genf előtt: képek az új Kia Sorentóról

2020. február 4. 15:11

A 2020-as Genfi Autószalonon láthatja majd először a nagyközönség a vadonatúj Kia Sorentót.

Mindenki autót vesz - dübörög a piac

2019. augusztus 9. 09:10

Huszonhat százalékkal ugrott meg júliusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.

Ki a szabadba! - Teszt: Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line

2019. szeptember 26. 13:40

A Sorento a Kia legnagyobb, hazánkban forgalmazott szabadidőautója. A Sorento meghódította Nyugat-Európát, Amerikát, és nálunk is egyre népszerűbb. Arra voltunk kíváncsiak, hogy miért?

Gépészet Képgaléria