Összesen 548 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2020 első öt hónapjában Magyarországon, ez 0,4 százalékos csökkenés tavalyhoz képest, míg 2018-al szemben 19 százalékos a zuhanás. Az előző hónapok végén az összesített adat még pluszt mutatott, de most már mínuszba fordult a piac. Ez azt jelenti, hogy május végén jelenthető ki először idén, hogy addig összesen kevesebb mezőgazdasági pótkocsi kelt el, mint 2019 hasonló időszakában.
A májusi 118 darab még így is a második legtöbb eladást hozó hónap volt eddig a szegmensben – derült ki a Datahouse adataiból. Áprilisban csupán kettővel több mezőgazdasági pótkocsit értékesítettek itthon. A múlt havi adat 14,5 százalékos éves és 40 százalékos kétéves alapú zuhanást jelent.
A májusi listán a Fliegl csaknem háromszor annyi pótkocsit adott el, mint a második Pronar. Előbbi 41, utóbbi 14 darabbal zárta az elmúlt hónapot. Harmadik az Agrogép lett 13, negyedik pedig a Metal-Fach lett 6 darabbal. Az ötödik helyen 5-5 darabbal a Labinprogres és a Bagodi Mezőgép végzett. Utánuk Cynkomet, Joskin, Ravenna és Oehler sorrend alakult ki.
Az öthavi összesített listán ezek után továbbra is a Fliegl vezet. A 137 darabbal pontosan 25 százalékos piaci részesedést ért el a cég. A Pronar 65 darabja 12 százalékot, a Metal-Fach 54 darab pótkocsija pedig 10 százalékot jelent. A Top 10-be az Agrogép, a Joskin, a Bagodi Mezőgép, az Oehler, a Labinprogres, a Cynkomet és a Farmtech került be. A TOP 10-ben csupán annyi változás történt az április végi állapothoz képest, hogy a Cynkomet feljött a kilencedik helyre, míg a Farmtech visszacsúszott a tizedikre.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 369 darabos a piac. Ez 67 százalékos részesedést jelent az év első öt hónapjában. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 106 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 57-et, a 30 tonna felettiből 10, a 0,75 tonna alattiból pedig csupán 6 darabot.