11℃ 0℃
március 4. Kázmér, Lúciusz, Zorán
Gépinfo

Mit tud a teljesen elektromos Dacia Spring?

Agrofórum Online

A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.

2023 decemberében Németországban a szövetségi kormány egyik napról a másikra eltörölte az elektromos autókra vonatkozó kedvezményt. Ez azt jelenti, hogy a korábbi (már csökkentett összegű) 3000–4500 eurós (1 140 000–1 710 000 forint) állami támogatás teljesen megszűnt.

Ez súlyos csapást jelent mind a fogyasztókra, akik mostanában terveztek az elektromosautó-vásárlásba belevágni, mind a gyártókra, és nyilván a környezetvédelmi terveknek sem kedvez.

A Dacia autógyártó azonban, megelőzve a várható keresletcsökkenést, a Dacia Springet elektromos autókra vonatkozó kedvezménnyel kínálja. A mini-SUV alapfelszereltséggel így csupán 12 750 euróba (4 845 000 forint) kerül.

Ezen az áron akár a gazdálkodók számára is érdekes ajánlat lehet a kisautó, amelynek bár a teljesítménye nem túl acélos, olcsó megoldást kínál akár a saját földterület bejárására is. A lehetőség különösen akkor lehet igazán vonzó, ha saját napelemrendszerről tudják tölteni az autót.

A Dacia Spring az árának és az egyszerűségének, viszonylag magas felépítésének köszönhetően az egyik legkedveltebb elektromos autó. A fogyasztása 14 kWh körül van 100 km-en, miközben szén-dioxidot nem termel.

A maximális teljesítménye 33 kW (44 LE) vagy 48 kW (65 LE), az akkumulátor névleges kapacitása 26,8 kWh, ami 230 km-re elegendő töltöttséget biztosít a gyártó szerint. Kevesebb mint egy tonna a jármű összsúlya, és így is négy teljes értékű ülőhelyet biztosít az utasoknak.

Hosszabb utakra viszont nem ajánlják, mert a biztonsági teszteken csupán egy csillagot kapott a lehetséges ötből. Magyarországon a modellek ára 8,8 és 9,8 millió forint között van, de a készleten lévő kocsikra általában kedvezményt adnak a forgalmazók.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Most a Ford Ranger a pick-up-piac első helyezettje

2018. április 11. 10:24

A pick-up-piacon januárban még a Toyota Hilux vezetett, de februárban átvette a vezetést a Ford Ranger.

Elképesztően sok Toyota Hiluxot helyeztek forgalomba itthon

2024. november 16. 16:10

Az összevont listán októberben Ford, Toyota, Suzuki, Skoda, Volkswagen, Kia, Opel, BMW, Mercedes-Benz és Renault sorrend alakult ki az élen.

Megújult a Toyota C-HR

2019. október 27. 04:36

Még hibridebb, még kommunikatívabb és még ikonikusabb – így aposztrofálja a Toyota sikermodellje, az elmúlt években a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást igazi slágerré varázsló C-HR modellfrissítését.

Újautó-piac: márciusban Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki

2019. április 8. 11:33

Az éves alapú havi bővülés üteme februárban 13,9, míg januárban 11,2 százalékos volt – derült ki a Datahouse adatiból. Tehát míg februárban gyorsult a bővülési dinamika az előző hónaphoz képest, addig márciusban lassult.