A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.
2023 decemberében Németországban a szövetségi kormány egyik napról a másikra eltörölte az elektromos autókra vonatkozó kedvezményt. Ez azt jelenti, hogy a korábbi (már csökkentett összegű) 3000–4500 eurós (1 140 000–1 710 000 forint) állami támogatás teljesen megszűnt.
Ez súlyos csapást jelent mind a fogyasztókra, akik mostanában terveztek az elektromosautó-vásárlásba belevágni, mind a gyártókra, és nyilván a környezetvédelmi terveknek sem kedvez.
A Dacia autógyártó azonban, megelőzve a várható keresletcsökkenést, a Dacia Springet elektromos autókra vonatkozó kedvezménnyel kínálja. A mini-SUV alapfelszereltséggel így csupán 12 750 euróba (4 845 000 forint) kerül.
Ezen az áron akár a gazdálkodók számára is érdekes ajánlat lehet a kisautó, amelynek bár a teljesítménye nem túl acélos, olcsó megoldást kínál akár a saját földterület bejárására is. A lehetőség különösen akkor lehet igazán vonzó, ha saját napelemrendszerről tudják tölteni az autót.
A Dacia Spring az árának és az egyszerűségének, viszonylag magas felépítésének köszönhetően az egyik legkedveltebb elektromos autó. A fogyasztása 14 kWh körül van 100 km-en, miközben szén-dioxidot nem termel.
A maximális teljesítménye 33 kW (44 LE) vagy 48 kW (65 LE), az akkumulátor névleges kapacitása 26,8 kWh, ami 230 km-re elegendő töltöttséget biztosít a gyártó szerint. Kevesebb mint egy tonna a jármű összsúlya, és így is négy teljes értékű ülőhelyet biztosít az utasoknak.
Hosszabb utakra viszont nem ajánlják, mert a biztonsági teszteken csupán egy csillagot kapott a lehetséges ötből. Magyarországon a modellek ára 8,8 és 9,8 millió forint között van, de a készleten lévő kocsikra általában kedvezményt adnak a forgalmazók.