Összesen 86 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2021 második hónapjában Magyarországon, ez 21 százalékos csökkenés tavaly februárhoz képest.
A második hónapban 24 márka adott el legalább egy pótkocsit – derült ki a Datahouse adataiból. A februári adat a két évvel ezelőtti értékesítéshez képest is gyengülést hozott, hiszen 2019-ben 96 pótkocsi kelt el, ahhoz képest az idei havi adat 10 százalékos visszaesés.
Csak a februárt nézve a Pronar összesen 19 darabos forgalomba helyezése 22 százalékos piaci részesedésnek felel meg és piacvezető helyet biztosít. A februári statisztikákban a második helyen a Fliegl végzett 15 darabbal a 12 darabos Agrogép előtt. Ezek az adatok 17 százalékos, illetve 14 százalékos piacrészt jelentettek. Az elmúlt havi TOP10-ben a Metal-Fach lett a negyedik 8 darabbal, majd a Zaslaw következik a rangsorban 5 darabbal. A Joskin hatodik a 3 darabos értékesítésével. A hetedik helyen hat márka holtversenye alakult ki, ezek a Bagodi Mezőgép, a Farmtech, a Pezzaioli, a Palazoglu, a Palms és a Pomot.
A 27 tonna össztömegű, háromtengelyes Farmtech DDK-2400-as modell már több, mint 3 éve piacvezető kategóriájában. Nem véletlenül. FARMTECH – MI TUDJUK MI HOZZA A SIKERT. A képre kattintva megtekintheti kiemelt típus kínálatunkat!
Az első két hónap összesített statisztáját nézve a Pronar áll továbbra is az élen 29 százalékos piacrésszel, megelőzve a 15 százalékos részesedéssel rendelkező Fliegl márkát és a 13 százalékos Metal-Fach márkát. A Pronar 49, a Fliegl 26, a Metal-Fach pedig 16 új mezőgazdasági pótkocsit helyezett forgalomba az első két hónapban. Az Agrogép 15 darabbal és 9 százalékos piacrésszel negyedik. Az ötödik helyen holtverseny alakult ki a Zaslaw és a Brantner közt, mindkét márka 6-6 darabot értékesített. Hetedik a Bagodi Mezőgép 5 darabos értékesítéssel. A nyolcadik helyen hármas holtverseny alakult ki a Cynkomet, a Farmtech és a Palazoglu közt, mindegyik márka négy darabos eladásánál tartott február végén.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közötti kategóriában volt a legnagyobb, 127 darabos a piac. Ez 74 százalékot jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 18 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 14 darabot, a 30 tonna felettiből 11 pótkocsit, a 0,75 tonna alattiból pedig csupán 1 darabot.