Gépinfo

Nyugati hódítók érkeztek az indiai traktorpiacra, és egyre nagyobb szeletet hasítanak ki belőle

Agrofórum Online

Egyelőre a John Deere számít a legnagyobb nyugati traktorforgalmazónak az értékes indiai piacon, de most az AGCO is magasabb fokozatba kapcsol.

Az amerikai AGCO Csoport olyan traktormárkákat birtokol, mint a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra. Ezek mellett szerte a világban vannak különféle érdekeltségei, például az indiai TAFE traktorgyártóval 1960 óta kooperáltak.

Ennek a közelmúltban váratlanul vége lett, a szakítás pedig sokkolta az üzleti világot. A TAFE (Tractors and Farm Equipment Limited) India második legnagyobb traktorgyártója, amely saját márkanéven a 24–100 LE-s teljesítménytartományban kínál erőgépeket. Kérdés, hogy ezek után hogyan tudja megőrizni előkelő pozícióját a 2 milliárd eurós traktorpiacon.

Az AGCO természetesen nem azért döntött az együttműködés megszüntetése mellett, mert ott akarja hagyni Indiát. Éppen ellenkezőleg, immár „saját jogán” kíván nagyobb szeletet kihasítani az értékes piacból.

Jelenleg a Mahindra az éllovas, az évente értékesített traktorok bő harmada, mintegy 390 ezer darab az ő gyártmányuk. A TAFE tisztes távolból követi őket, bár a 170 ezer eladott erőgép miatt sem lehet szégyenkezni valójuk. A Sonalika és az Escorts a harmadik, illetve negyedik helyen áll, míg az első nagy nyugati márka, a John Deere csupán az ötödik, 83 ezer darab éves értékesítéssel.

Az amerikaiak alaposan belehúztak az utóbbi időben, júliusban például 10,6 százalékos forgalomnövekedést értek az előző év azonos időszakához képest. Ideje tehát felvennie a kesztyűt az AGCO Csoportnak, amely eddig a TAFE-licenc alatt futó Massey Ferguson márkával volt ismert a hatalmas dél-ázsiai országban.

India speciális terep abban az értelemben, hogy túlnyomó többségben vannak a kisméretű gazdaságok, így elsősorban a kistraktorokat keresik a termelők. És miközben nyugaton a koncentráció dívik, az egyre nagyobb gazdaságok kialakulásának trendjét éljük, Indiában a családi öröklődések miatt egyre csak aprózódnak a földek.

Lassan azért a nagyobb teljesítményű gépek is utat találnak az indiai gazdálkodókhoz, a John Deere például az 5M traktorait már ott is gyártja, bár a 75–130 LE-s tartományba tartozó masinák többségét még mindig exportálják.

(Fotó: TAFE Tractors)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Tizenhat centes osztalékot fizet a Fendt tulajdonosa

2019. október 29. 11:42

Az AGCO nettó árbevétele 9,35 milliárd dollár volt tavaly, ami megfelelt az elemzők előzetes várakozásának, idén enyhe csökkenés a várakozás, 9,31 milliárd dolláros bevételre számítanak a szakértők.

Elég rossz negyedévet zárt az AGCO

2020. február 9. 08:38

A 2019. december 31-én zárult három hónapos időszakban 89,6 millió dolláros veszteséget termelt az AGCO, amely termékeit öt márkanéven hozza forgalomba, ezek a Challenger, a Fendt, a GSI, a Massey Ferguson és a Valtra.

Autóipari formatervezők a traktorpiacon

2019. július 30. 13:33

A traktorgyártók közötti piaci verseny, hasonlóan az autóiparhoz, előtérbe hozza az új formai megoldások keresését. A színek, a formák hatásának elemzése eredményeként, egyes gyártók arra a következtetésre jutottak, hogy igazi, átütő sikert csak profi formatervezők bevonásával érhetnek el.

Meddig és hogyan növelhető a kukoricavetés sebessége? - Amerikai szakértők válaszolnak

2021. április 20. 04:36

Nagy sebességű vetésre alkalmas vetőgépet több társaság fejlesztett és ajánl.