Gépinfo

Nyugati hódítók érkeztek az indiai traktorpiacra, és egyre nagyobb szeletet hasítanak ki belőle

Agrofórum Online

Egyelőre a John Deere számít a legnagyobb nyugati traktorforgalmazónak az értékes indiai piacon, de most az AGCO is magasabb fokozatba kapcsol.

Az amerikai AGCO Csoport olyan traktormárkákat birtokol, mint a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra. Ezek mellett szerte a világban vannak különféle érdekeltségei, például az indiai TAFE traktorgyártóval 1960 óta kooperáltak.

Ennek a közelmúltban váratlanul vége lett, a szakítás pedig sokkolta az üzleti világot. A TAFE (Tractors and Farm Equipment Limited) India második legnagyobb traktorgyártója, amely saját márkanéven a 24–100 LE-s teljesítménytartományban kínál erőgépeket. Kérdés, hogy ezek után hogyan tudja megőrizni előkelő pozícióját a 2 milliárd eurós traktorpiacon.

Az AGCO természetesen nem azért döntött az együttműködés megszüntetése mellett, mert ott akarja hagyni Indiát. Éppen ellenkezőleg, immár „saját jogán” kíván nagyobb szeletet kihasítani az értékes piacból.

Jelenleg a Mahindra az éllovas, az évente értékesített traktorok bő harmada, mintegy 390 ezer darab az ő gyártmányuk. A TAFE tisztes távolból követi őket, bár a 170 ezer eladott erőgép miatt sem lehet szégyenkezni valójuk. A Sonalika és az Escorts a harmadik, illetve negyedik helyen áll, míg az első nagy nyugati márka, a John Deere csupán az ötödik, 83 ezer darab éves értékesítéssel.

Az amerikaiak alaposan belehúztak az utóbbi időben, júliusban például 10,6 százalékos forgalomnövekedést értek az előző év azonos időszakához képest. Ideje tehát felvennie a kesztyűt az AGCO Csoportnak, amely eddig a TAFE-licenc alatt futó Massey Ferguson márkával volt ismert a hatalmas dél-ázsiai országban.

India speciális terep abban az értelemben, hogy túlnyomó többségben vannak a kisméretű gazdaságok, így elsősorban a kistraktorokat keresik a termelők. És miközben nyugaton a koncentráció dívik, az egyre nagyobb gazdaságok kialakulásának trendjét éljük, Indiában a családi öröklődések miatt egyre csak aprózódnak a földek.

Lassan azért a nagyobb teljesítményű gépek is utat találnak az indiai gazdálkodókhoz, a John Deere például az 5M traktorait már ott is gyártja, bár a 75–130 LE-s tartományba tartozó masinák többségét még mindig exportálják.

(Fotó: TAFE Tractors)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

A vártnál jobb negyedévet zárt a Fendt és a Valtra tulajdonosa

2019. november 5. 09:33

A mezőgazdasági gépeket gyártó vállalat 2,11 milliárd dolláros árbevétele enyhén elmarad a 2,21 milliárd dolláros várakozástól.

Önjáró fűkasza és gyomirtó gép az 50 legjobb mezőgazdasági gépinnováció között

2018. március 5. 10:46

Permetezőgép, traktorok, salátabetakarító- és gyomirtó gép, öntözőrendszer, sőt, üvegházakba fejlesztett fotoperiodikus lámpa is a díjazott innovációk között.

Elég rossz negyedévet zárt az AGCO

2020. február 9. 08:38

A 2019. december 31-én zárult három hónapos időszakban 89,6 millió dolláros veszteséget termelt az AGCO, amely termékeit öt márkanéven hozza forgalomba, ezek a Challenger, a Fendt, a GSI, a Massey Ferguson és a Valtra.

Szintet lépett a Fendt Xaver robotprojekt

2020. szeptember 17. 05:37

A Fendt Xaver program célja elsősorban az, hogy a szakemberek olyan intelligens rendszerekkel kísérletezhessenek, amelyeket később a nagyobb gépekben is alkalmazhatnak majd.