Gépinfo

Óriási változást jelentett be az MTZ, korszakváltás következik

Agrofórum Online

Az orosz-ukrán háború következményeit nyögő MTZ/Belarus fontos változtatásokra szánta el magát, új korszak nyílik a fehérorosz márka történetében.

A fehérorosz MTZ/Belarus az egyik legnépszerűbb traktormárka a világon, amely az 1946-os megalapítása óta több millió erőgépet állított elő és értékesített a gazdák számára. Most pedig egy fontos mérföldkőhöz érkezett a történetük.

Látszólag nem nagy változásról van szó, a gyártó azonban mégis kiemelt hírként kezelte, hogy – úgy tűnik – örökre eltűnnek a kékre festett MTZ traktorok, és mostantól már csak vörösben lesznek elérhetők a masináik.

Egészen pontosan eddig a piros mellett fekete szegélyeket és szürke keréktárcsákat alkalmaztak, illetve kék-fekete kombinációt fekete felnikkel. Mostantól a festés leegyszerűsödik, és marad dominánsként a vörös, de azért a burkolat egyes részein továbbra is feltűnik a fekete.

MTZ Design

Már régóta terveztük a sokszínűség megszüntetését. A szimpla vörös színnel azt kívánjuk kifejezni, hogy a traktoraink működtetése is hasonlóan egyszerű. Ráadásul az egyetlen színre való áttérés gazdaságosabb megoldás is. A vörös szín arra is utal, hogy a gyártási folyamatunk szervezése új szintre lépett

– adott magyarázatot a módosításokra Andrey Zabolotny a dizájnrészleg vezetője.

Szintén új hír az MTZ/Belarus háza tájáról, hogy a 3522-es modellek garanciaidejét 5 évre emelték, ám egyelőre csak Fehéroroszország területén. Ezzel nyilvánvalóan a hazai gazdák elkötelezettségét kívánják növelni, hiszen a márka is alaposan megsínylette az orosz-ukrán háborúból adódó nyugati szankciókat, nehezebbé vált a nyersanyagok és bizonyos alkatrészek beszerzése.

A gyártó tavaly emelte 3 évre a garanciát az összes modell esetében, így most viszonylag hamar érkezett az újabb kiterjesztés. Arra számítanak, hogy ezáltal még inkább kiütköznek a traktoraik gyenge pontjai, és azok javításával minőségibb termékeket tudnak a külföldi piacokra helyezni.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Új traktorok készülnek a Kioti boszorkánykonyhájában

2024. április 29. 08:10

Az RX40-es család a Kioti RX20-as szériájának egyfajta frissítése. Ebből is két modell létezik egyelőre, az RX6640 (66 LE) és RX7340 (73 LE).

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.

45 éve rozsdamentesen: Massey Ferguson 135

2024. szeptember 12. 16:10

A traktor eddig 14 ezer üzemórát dolgozott, de a kuplungja is eredeti még, jól összerakott, kiforrott konstrukcióról van tehát szó.

Giugiaro design és német minőség, kell ennél több?

2018. október 2. 10:36

Nem árulok el nagy titkot azzal, ha kijelentem, a mezőgazdasági technológiák fejlődése már régóta túlmutat a személyautókon.