Szigorú hírzárlatot rendelt el az osztrák traktorgyártó, de néhány információ azért kiszivárgott a legújabb és eddigi legnagyobb teljesítményű erőgépéről.
Közeleg a hannoveri Agritechnica szakkiállítás, november 9. és 15. között rendezik meg az agrárium globálisan is az egyik legnagyobb gépes seregszemléjét. Eltelt tehát újabb két év, a gyártók egy része pedig kifejezetten a németországi eseményre időzítette újdonságait.
Közéjük tartozik az osztrák Lindner traktormárka is, amely a közelsége ellenére kevésbé ismert Magyarországon. Ennek megfejtése a speciális kínálatban rejlik, a Lindner agilis és strapabíró erőgépeit ugyanis elsősorban hegyi és gyepgazdálkodás céljára, valamint erdészeti és kommunális használatra fejlesztették.
Az osztrák márka modellkínálata eddig 76-tól egészen 136 LE-ig terjedt, a traktorok a Lintrac nevet viselik. Vannak egyéb termékeik is, a sokoldalú szállítójárműveik Unitrac néven találhatók meg a piacon.
A vállalatot a névadó Hermann Lindner alapította, aki a második világháború idején a Luftwaffe alkalmazásában állt, sőt kiváló mérnökként az ő nevéhez fűződött az ellentétesen forgó kettős légcsavar szabadalmaztatása. Békeidőben sem állt le a fejlesztésekkel, műszaki ötletei megvalósításával, és 1948-ban már elő is rukkolt az első traktorával. Ma a Lindner Ausztriában a legnépszerűbb márkák közé tartozik, 2024-ben 6,6 százalékos piaci részesedéssel (közben a listavezető Steyr bő 23 százalékot tudhat magáénak).
A kis osztrák cég az Agritechnica apropóján nagy dobásra szánta el magát. Felfelé bővíti ugyanis traktorkínálatát, így abban hamarosan elérhető lesz már egy 160 LE-s „szörnyeteg” is. Túl sok információt egyelőre nem tudhatunk róla, mert a Lindner valóban csak Hannoverben kívánja leleplezni a Lintrac 160 LDRive névre hallgató erőgépet.
Ez a mostani csúcsgép, a 136 LE-s Lintrac 130-as fölé lett tehát pozícionálva, amely négyhengeres Perkins motorral van felszerelve, így gyaníthatóan ilyen erőforrás szerepel majd a nagy testvérben is, csak immár 3,6 helyett 4,5 literes hengerűrtartalommal. Bizonyos híroldalak szerint a CVT váltó a ZF-től érkezik, és idővel négykerék-kormányzást is kap a traktor.
Egyelőre ennyi ízelítőt kaptunk a Lintrac 160 LDRive traktorról: