Gépinfo

Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája

Agrofórum Online

Bemutatkozott a s modellcsalád negyedik tagja. Ráadásul Észak-Amerikában nem Estate, hanem Signia lesz a neve – talán azért, hogy véletlenül se gondolják holmi mezei kombinak.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent.

A Toyota zászlóshajója, a Crown a kezdetektől fogva elérhető volt kombi karosszéria változattal, amely csak az 1995-ben bevezetett, tizedik generációs modellnél tűnt el a kínálatból (hogy aztán 1999 és 2003 között rövid időre visszatérjen.) Ma persze, amikor a szedánok iránt is csökken a kereslet, nem sok értelme volna nagy kombit gyártani, a Toyota ezért szabadidőjárműként értelmezte újra a sziluettet, amikor elkészítette a Crown Estate modellt. 

Hagyományos szabadidőjármű

Amerikában már nem voltak szentimentálisak a Toyota marketingesei. Ők annak látták a Crown család utolsó tagját, ami: egy átlagosnál kecsesebb vonalvezetésű, de alapvetően hagyományos szabadidő járműnek. Ezért elvetették a félrevezető japán elnevezést, és Crown Signia néven mutatták be a modellt.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent: ez dinamikusabb, elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Crown Signiának, amit a márka friss arculatához igazodó orr kialakítás is megerősít. 

Teljesen sík padló

A csomagtér kialakítása legalábbis szintén ezt a képzetet erősíti. A hátsó üléseket a hátsó ajtónyílásból egy mozdulattal előre döntve teljesen sík padlót kapunk, amelyen akár 198 centiméteres tárgyakat is elhelyezhetünk. Viszonylag alacsony tetővonalával is elhatárolódik a szabadidőjárművektől a Crown Signia, amely nyitható helyett a fejteret kevésé csorbító, fix panoráma-üvegtetőt kínál opcióként.

246 lóerős rendszerteljesítményt

A 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel szerelt óriás egyetlen hajtáslánccal elérhető – ezen a téren konzervatívabb családtagjainál. A 2,5 literes szívómotorra épülő, a hátsó tengelyt külön villanymotorral hajtó AWD rendszert alkalmazó öntöltő hibrid konfiguráció 246 lóerős rendszerteljesítményt biztosít.

Nem keményvonalas SUV

Az első tengely mindig hajtott, a vezérlés a teljes hajtóerő 0-80 százalékát tudja a hátsó tengelyre juttatni, ami nem csak kedvezőtlen időjárási körülmények között hasznos, hanem például vontatáskor is – ugyanakkor a Crown Signia 1,2 tonnás maximális vontató képessége megint csak arról tanúskodik, hogy nem keményvonalas SUV-ként, hanem az átlagosnál magasabb építésű, tágasabb személyautóként azonosítja magát.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

Ennyi volt? Már nem a Suzuki Vitara a legnépszerűbb itthon

2020. február 4. 10:29

Összesen 11 891 járművet adtak el a két kategóriában egy hónap alatt. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 12,8 százalékos a bővülés.

Egyenletesebb működést ígér az új Hilux Hybrid 48V 

2024. január 7. 17:10

A Toyota Hilux modellhez egy új, fejlett 48V-os hibrid rendszerrel ellátott verzió érkezik, mely nemcsak hatékonyabb teljesítményt, de városi és terepes környezetben egyenletesebb működést is ígér a modern technológia segítségével. Az új hibrid változat bevezetése nem vezet kompromisszumokhoz a Hilux eredeti terhelhetőségében és terepképességeiben.

Megvan a következő generációs akkumulátor-technológia?

2023. december 27. 14:40

A Toyota FT-3e koncepció forradalmi áttörést ígér a következő generációs akkumulátoros elektromos technológiában. Az autóban alkalmazott innovatív technológiák egyesítik az energia- és adatátviteli rendszereket, átalakítva ezzel az autót egy teljesen integrált rendszerré.

Nincs meglepetés: a Suzuki Vitara és a Ford Ranger a legnépszerűbb

2018. június 6. 09:30

Májusban összesen 14 620 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ami éves alapon 42,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszakot – derült ki a Datahouse közleményéből.