12℃ 6℃
szeptember 30. Jeromos, Honória, Hunor
Gépinfo

Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája

Agrofórum Online

Bemutatkozott a s modellcsalád negyedik tagja. Ráadásul Észak-Amerikában nem Estate, hanem Signia lesz a neve – talán azért, hogy véletlenül se gondolják holmi mezei kombinak.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent.

A Toyota zászlóshajója, a Crown a kezdetektől fogva elérhető volt kombi karosszéria változattal, amely csak az 1995-ben bevezetett, tizedik generációs modellnél tűnt el a kínálatból (hogy aztán 1999 és 2003 között rövid időre visszatérjen.) Ma persze, amikor a szedánok iránt is csökken a kereslet, nem sok értelme volna nagy kombit gyártani, a Toyota ezért szabadidőjárműként értelmezte újra a sziluettet, amikor elkészítette a Crown Estate modellt. 

Hagyományos szabadidőjármű

Amerikában már nem voltak szentimentálisak a Toyota marketingesei. Ők annak látták a Crown család utolsó tagját, ami: egy átlagosnál kecsesebb vonalvezetésű, de alapvetően hagyományos szabadidő járműnek. Ezért elvetették a félrevezető japán elnevezést, és Crown Signia néven mutatták be a modellt.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent: ez dinamikusabb, elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Crown Signiának, amit a márka friss arculatához igazodó orr kialakítás is megerősít. 

Teljesen sík padló

A csomagtér kialakítása legalábbis szintén ezt a képzetet erősíti. A hátsó üléseket a hátsó ajtónyílásból egy mozdulattal előre döntve teljesen sík padlót kapunk, amelyen akár 198 centiméteres tárgyakat is elhelyezhetünk. Viszonylag alacsony tetővonalával is elhatárolódik a szabadidőjárművektől a Crown Signia, amely nyitható helyett a fejteret kevésé csorbító, fix panoráma-üvegtetőt kínál opcióként.

246 lóerős rendszerteljesítményt

A 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel szerelt óriás egyetlen hajtáslánccal elérhető – ezen a téren konzervatívabb családtagjainál. A 2,5 literes szívómotorra épülő, a hátsó tengelyt külön villanymotorral hajtó AWD rendszert alkalmazó öntöltő hibrid konfiguráció 246 lóerős rendszerteljesítményt biztosít.

Nem keményvonalas SUV

Az első tengely mindig hajtott, a vezérlés a teljes hajtóerő 0-80 százalékát tudja a hátsó tengelyre juttatni, ami nem csak kedvezőtlen időjárási körülmények között hasznos, hanem például vontatáskor is – ugyanakkor a Crown Signia 1,2 tonnás maximális vontató képessége megint csak arról tanúskodik, hogy nem keményvonalas SUV-ként, hanem az átlagosnál magasabb építésű, tágasabb személyautóként azonosítja magát.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Väderstad bemutatja a Tempo és a Proceed szemenkénti vetőgépek új generációs vetőegységét

2025. szeptember 30. 13:00

A Väderstad bemutatja a Tempo és Proceed új soregységét, amely a precíziós vetésben új mércét állít fel.

Mezőgazdasági vontató az úton: a traktorvezetés szabályai

2025. szeptember 3. 14:10

A mezőgazdasági vontató biztonságos és szabályos kezelése nélkülözhetetlen a hatékony munkavégzéshez és a balesetek megelőzéséhez.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

2023. március 13. 10:36

A Toyota Hilux hamarosan melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatban is elérhető lehet.

Itthon is bemutatkozott a gazdák egyik kedvenc pickup-ja, az új Toyota Hilux

2020. július 13. 07:48

A világ kedvenc pickupja, a hazánkban is elképesztően népszerű Toyota Hilux a koronavírus miatt elmaradt európai autószalonok okán most volt először élőben látható, így a hazai szaksajtó majd a vállalati flottaügyfelek is megismerkedhettek vele.

Sikerrel birkózott meg a namibiai sivataggal Fernando Alonso

2019. szeptember 4. 10:26

Miután korábban már hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a felkészülést a lehetséges indulásra a 2020-as Dakar Rallyn, Fernando Alonso néhány hete háromnapos, intenzív tereprally képzésen esett át a TOYOTA GAZOO Racing munkatársaival a Namíbiai sivatagban. A FIA Hosszútávú Világbajnoki címvédő közel 1000 kilométert vezetett a 2019-es Dakar-győztes Toyota Hilux kormánya mögött.