8℃ -1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája

Agrofórum Online

Bemutatkozott a s modellcsalád negyedik tagja. Ráadásul Észak-Amerikában nem Estate, hanem Signia lesz a neve – talán azért, hogy véletlenül se gondolják holmi mezei kombinak.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent.

A Toyota zászlóshajója, a Crown a kezdetektől fogva elérhető volt kombi karosszéria változattal, amely csak az 1995-ben bevezetett, tizedik generációs modellnél tűnt el a kínálatból (hogy aztán 1999 és 2003 között rövid időre visszatérjen.) Ma persze, amikor a szedánok iránt is csökken a kereslet, nem sok értelme volna nagy kombit gyártani, a Toyota ezért szabadidőjárműként értelmezte újra a sziluettet, amikor elkészítette a Crown Estate modellt. 

Hagyományos szabadidőjármű

Amerikában már nem voltak szentimentálisak a Toyota marketingesei. Ők annak látták a Crown család utolsó tagját, ami: egy átlagosnál kecsesebb vonalvezetésű, de alapvetően hagyományos szabadidő járműnek. Ezért elvetették a félrevezető japán elnevezést, és Crown Signia néven mutatták be a modellt.

Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent: ez dinamikusabb, elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Crown Signiának, amit a márka friss arculatához igazodó orr kialakítás is megerősít. 

Teljesen sík padló

A csomagtér kialakítása legalábbis szintén ezt a képzetet erősíti. A hátsó üléseket a hátsó ajtónyílásból egy mozdulattal előre döntve teljesen sík padlót kapunk, amelyen akár 198 centiméteres tárgyakat is elhelyezhetünk. Viszonylag alacsony tetővonalával is elhatárolódik a szabadidőjárművektől a Crown Signia, amely nyitható helyett a fejteret kevésé csorbító, fix panoráma-üvegtetőt kínál opcióként.

246 lóerős rendszerteljesítményt

A 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel szerelt óriás egyetlen hajtáslánccal elérhető – ezen a téren konzervatívabb családtagjainál. A 2,5 literes szívómotorra épülő, a hátsó tengelyt külön villanymotorral hajtó AWD rendszert alkalmazó öntöltő hibrid konfiguráció 246 lóerős rendszerteljesítményt biztosít.

Nem keményvonalas SUV

Az első tengely mindig hajtott, a vezérlés a teljes hajtóerő 0-80 százalékát tudja a hátsó tengelyre juttatni, ami nem csak kedvezőtlen időjárási körülmények között hasznos, hanem például vontatáskor is – ugyanakkor a Crown Signia 1,2 tonnás maximális vontató képessége megint csak arról tanúskodik, hogy nem keményvonalas SUV-ként, hanem az átlagosnál magasabb építésű, tágasabb személyautóként azonosítja magát.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Újabb limitált szériás Toyota Hilux érkezik

2018. április 24. 13:50

A Toyotának úgy látszik bejöttek a világ legnépszerűbb pickupja, a Hilux születésének 50. évfordulójáról megemlékező limitált szériás sorozatok.

Ennyi volt? Már nem a Suzuki Vitara a legnépszerűbb itthon

2020. február 4. 10:29

Összesen 11 891 járművet adtak el a két kategóriában egy hónap alatt. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 12,8 százalékos a bővülés.

Ford - Toyota - Nissan a sorrend a pickup eladásoknál

2019. október 7. 14:27

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 11,3 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.