Gépinfo

Új csőfüggönyös kijuttatók a Joskin kínálatában

Szuperfarm

A Joskin két új csőfüggönyös kijuttatóval növeli kínálatát: a Penditwist Basic csőfüggönyös kijuttató normál szántóterületekre, a Pendislide Basic csúszótalpas csőfüggönyös kijuttató pedig a legelőkre alkalmas.

A hígtrágya kijuttatása során egy- és kétfázisú kijuttatási technológiákat alkalmazhatnak. Az egyfázisú technológia alkalmazása ott jöhet szóba, ahol a hígtrágyatároló a trágyakijuttatás helyszínéhez közel, azaz pár száz méteres távolságon belül helyezkedik el. Ilyen esetekben a hígtrágyaszállító-kijuttató tartálykocsik – felkapcsolt adaptereikkel – a trágya-kijuttatását is elvégzik.

A gyakorlatban inkább a kétfázisos kijuttatási technológiákat alkalmazzák. Ez azt jelenti, hogy a tárolóból a hígtrágyát szállító-áttöltő tartálykocsikkal, vagy szivattyús aggregátok, csővezetékek és hidránsok segítségével szállítják a kijuttatás helyszínére, ott a kijuttató tartálykocsikba áttöltik, és a kijuttatás módjától függően a talaj felszínére kiszórják, szétterítik, vagy a talajba injektálják. A kijuttatás helyszínére kiszállított hígtrágya talajfelszínre történő kijuttatása a tartálykocsik kiszóró fejével, ütközőlapos vagy csőkonzolos, kanalas terítőelemeivel, valamint szórókeretes ejtőcsövekkel ellátott csőfüggönyös és vonszolt csöves sávosan kijuttató szerkezetekkel lehetséges.

A csőfüggönyös (más néven csúszócsöves vagy lengőcsöves) berendezések esetében a mintegy 300-500 milliméter osztástávolságú (40-50 milliméter átmérőjű) műanyag ejtőcsövek végei közvetlenül a talaj felszínén csúsznak és közel egyenletesen adagolva sávosan terítik a hígtrágyát a talajra. A csőfüggönyös berendezések 12-36 méter közötti munkaszélességekben készülnek, szórókereteik szállításkor hidraulikusan behajthatók.

A Belgiumban alapított Joskin márka első tartálykocsija 1984-ben gördült le a gyártósorról. A Joskinnak több évtizedes tapasztalata van a hígtrágya kijuttatásában. Cél, hogy a hígtrágya minél kisebb mértékben érintkezzen a levegővel. Azzal, hogy a hígtrágyát minél közelebb juttatják ki a talajra, megakadályozzák annak a szétszóródását és jelentősen csökken a párolgás miatti ammónia veszteség. Így jelentősen megnő a nitrogénhatékonyság, ami a nitrogén műtrágyák beszerzési költségeinek csökkenésével jár.

A két új csőfüggönyös kijuttatónak teljesen horganyzott, nagy szakítószilárdságú acélból készül a könnyített vázszerkezete. Annak érdekében, hogy kompatibilisek legyenek a kis tartálykocsikkal, a csőfüggönyök munkaszélességét hozzájuk tervezték. Két méretben elérhető mindkét csőfüggöny: 6 méter (24 kijuttatóval) vagy 7,5 méter (30 kijuttatóval) 25 centiméteres sortávolsággal a minél homogénebb hígtrágya-kijuttatáshoz.

Egyik szórókeretes csőfüggöny sem igényel csatlakozó szerkezetet, sem hátsó előkészítést. A hátsó 600 milliméter átmérőjű búvónyílásra könnyen és egyszerűen felszerelhetők. Mindegyik kijuttatót felszerelték vízszintes Scalper darabolóval, amely lehetővé teszi a hígtrágya homogén eloszlását, függetlenül annak típusától. A Hardoxból készült pengetartóra szerelt önélező kör alakú pengék rendszerének köszönhetően ez a daraboló nem csak megnöveli a nagy rosttartalommal rendelkező hígtrágya áramlását, hanem összedarabolja azokat, és végül egyenletesen osztja szét a különböző csövekben.

A biztonsági hidraulikus rögzítő rendszer lehetővé teszi a gém kompaktságának megtartását összecsukott állapotban, valamit csökkenti a tartályon végzett módosítások számát. A Twist csepegésgátló elemeli a gémet, így megakadályozza, hogy a hígtrágya az útra csepegjen, vagy a táblavégi fordulóknál feleslegesen elfolyjon. A daraboló és a talaj között egyenes, toldások nélküli tömlőket találunk, ami biztosítja a folyamatos hígtrágya-kijuttatást. A független elektrohidraulikus irányítás az alapfelszereltség részét képezi és közvetlenül a traktorhoz csatlakozik.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Februári szinten a mezőgazdasági pótkocsi-piac

2019. november 7. 11:17

Októberben is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 23 darabbal és 24 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen.

Tíz százalékos idei mínuszban a mezőgazdasági pótkocsi-piac

2020. szeptember 8. 07:55

Az első nyolc hónapban 935 darab új mezőgazdasági pótkocsi kelt el, ez tíz százalékos mínuszt jelent az előző év azonos időszakához képest.

2021-ben is Fliegl győzött a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2022. január 25. 08:53

Decemberben 156 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 6 százalékos plusz 2020 utolsó hónapjához képest – derült ki a Datahouse adatiból. A két évvel ezelőttihez képest jobb a helyzet, 27 százalékos a bővülés. Az egész éves alapú értékesítéseket nézve 2021-ben 1588 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami a koronavírus jelentette nehézségek ellenére 5,9 százalékos plusz 2020-hoz képest, a 2019-es évvel összevetve szintén 5,9 százalékos csökkenést mutatnak a számok.

Ha terményt kell szállítani, a Joskin Trans-CAP pótkocsi az ideális választás! (videó)

2021. augusztus 19. 11:40

A Joskin belga cég által gyártott pótkocsik egyik legkedveltebb típusa a teknős felépítményű Joskin Trans-CAP család. A pótkocsi 4500-as típustól a 6500-as típusig érhető el, egy- és kéttengelyes kivitelben. Tekintse meg videón is a legújabb pótkocsit!

Gépészet Videó