Gépinfo
Gépinfo

Új csőfüggönyös kijuttatók a Joskin kínálatában

Új csőfüggönyös kijuttatók a Joskin kínálatában

Szuperfarm

A Joskin két új csőfüggönyös kijuttatóval növeli kínálatát: a Penditwist Basic csőfüggönyös kijuttató normál szántóterületekre, a Pendislide Basic csúszótalpas csőfüggönyös kijuttató pedig a legelőkre alkalmas.

A hígtrágya kijuttatása során egy- és kétfázisú kijuttatási technológiákat alkalmazhatnak. Az egyfázisú technológia alkalmazása ott jöhet szóba, ahol a hígtrágyatároló a trágyakijuttatás helyszínéhez közel, azaz pár száz méteres távolságon belül helyezkedik el. Ilyen esetekben a hígtrágyaszállító-kijuttató tartálykocsik – felkapcsolt adaptereikkel – a trágya-kijuttatását is elvégzik.

A gyakorlatban inkább a kétfázisos kijuttatási technológiákat alkalmazzák. Ez azt jelenti, hogy a tárolóból a hígtrágyát szállító-áttöltő tartálykocsikkal, vagy szivattyús aggregátok, csővezetékek és hidránsok segítségével szállítják a kijuttatás helyszínére, ott a kijuttató tartálykocsikba áttöltik, és a kijuttatás módjától függően a talaj felszínére kiszórják, szétterítik, vagy a talajba injektálják. A kijuttatás helyszínére kiszállított hígtrágya talajfelszínre történő kijuttatása a tartálykocsik kiszóró fejével, ütközőlapos vagy csőkonzolos, kanalas terítőelemeivel, valamint szórókeretes ejtőcsövekkel ellátott csőfüggönyös és vonszolt csöves sávosan kijuttató szerkezetekkel lehetséges.

A csőfüggönyös (más néven csúszócsöves vagy lengőcsöves) berendezések esetében a mintegy 300-500 milliméter osztástávolságú (40-50 milliméter átmérőjű) műanyag ejtőcsövek végei közvetlenül a talaj felszínén csúsznak és közel egyenletesen adagolva sávosan terítik a hígtrágyát a talajra. A csőfüggönyös berendezések 12-36 méter közötti munkaszélességekben készülnek, szórókereteik szállításkor hidraulikusan behajthatók.

A Belgiumban alapított Joskin márka első tartálykocsija 1984-ben gördült le a gyártósorról. A Joskinnak több évtizedes tapasztalata van a hígtrágya kijuttatásában. Cél, hogy a hígtrágya minél kisebb mértékben érintkezzen a levegővel. Azzal, hogy a hígtrágyát minél közelebb juttatják ki a talajra, megakadályozzák annak a szétszóródását és jelentősen csökken a párolgás miatti ammónia veszteség. Így jelentősen megnő a nitrogénhatékonyság, ami a nitrogén műtrágyák beszerzési költségeinek csökkenésével jár.

A két új csőfüggönyös kijuttatónak teljesen horganyzott, nagy szakítószilárdságú acélból készül a könnyített vázszerkezete. Annak érdekében, hogy kompatibilisek legyenek a kis tartálykocsikkal, a csőfüggönyök munkaszélességét hozzájuk tervezték. Két méretben elérhető mindkét csőfüggöny: 6 méter (24 kijuttatóval) vagy 7,5 méter (30 kijuttatóval) 25 centiméteres sortávolsággal a minél homogénebb hígtrágya-kijuttatáshoz.

Egyik szórókeretes csőfüggöny sem igényel csatlakozó szerkezetet, sem hátsó előkészítést. A hátsó 600 milliméter átmérőjű búvónyílásra könnyen és egyszerűen felszerelhetők. Mindegyik kijuttatót felszerelték vízszintes Scalper darabolóval, amely lehetővé teszi a hígtrágya homogén eloszlását, függetlenül annak típusától. A Hardoxból készült pengetartóra szerelt önélező kör alakú pengék rendszerének köszönhetően ez a daraboló nem csak megnöveli a nagy rosttartalommal rendelkező hígtrágya áramlását, hanem összedarabolja azokat, és végül egyenletesen osztja szét a különböző csövekben.

A biztonsági hidraulikus rögzítő rendszer lehetővé teszi a gém kompaktságának megtartását összecsukott állapotban, valamit csökkenti a tartályon végzett módosítások számát. A Twist csepegésgátló elemeli a gémet, így megakadályozza, hogy a hígtrágya az útra csepegjen, vagy a táblavégi fordulóknál feleslegesen elfolyjon. A daraboló és a talaj között egyenes, toldások nélküli tömlőket találunk, ami biztosítja a folyamatos hígtrágya-kijuttatást. A független elektrohidraulikus irányítás az alapfelszereltség részét képezi és közvetlenül a traktorhoz csatlakozik.

Az "okos" eszközök gyorsan átalakítják a mezőgazdaságot

2019. május 24. 06:37

A gazdaságok ma már olyan kifinomult eszközöket is használhatnak, mint a műholdak és a drónok, amelyek nagy felbontású fotói azonnal megjelennek a farmerek okostelefonján vagy táblagépén. A képek feldolgozása pedig segíti a gazdálkodókat abban, hogy megfelelő döntéseket hozzanak.

Hibridhajtással jön az Opel új SUV-csúcsmodellje

2019. május 24. 03:36

Az Opel Grandland X Hybrid4-et 1,6 literes benzines turbómotor és két villanymotor összesen 300 lóereje hajtja. Fogyasztása a WLTP1/NEFZ2 ciklus szerint 2,2 l/100 km, szén-dioxid-emissziója 49 g/km. Mindkettő súlyozott, kombinált, ideiglenes adat. Az Opel első konnektoros hibridjének értékesítése még az első félévben megkezdődik; az első vevők 2020 elején vehetik át az autót.

Úton a mezőgazdaság megújulása felé

2019. május 23. 06:53

A mezőgazdaság sürgős megújulásának egyik záloga, ahogy látható, a dróntechnológia lehet, amelyben további komoly potenciál rejlik.

Az Opelé lesz a legfiatalabb kishaszonjármű portfólió

2019. május 22. 06:36

Sok új asszisztensrendszer és technika teszi még kellemesebbé és egyszerűbbé használójának munkáját a modernebb és még használhatóbb az Opel Movanóban.

Gépinfo Képgaléria

Őrzi vezető helyét a Pronar a pótkocsipiacon

2018. március 7. 07:40

Az év második hónapjában 119 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon.

Pótkocsipiac: jól kezdte az évet a Pronar

2018. február 8. 09:05

Összesen 90 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2018 első hónapjában Magyarországon, ez 43 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest.

Idén már 10. alkalommal rendezték meg a Hódmezővásárhelyi KITE Napokat

2019. május 10. 07:36

A rendezvényen a KITE Zrt. piaci jelenlétének mintázataként átadták a JOHN DEERE 6M traktor sorozat 600. gépét Dr. Csikai Miklós, az Árpád Agrár Zrt. vezérigazgatója részére.

Lengyel pótkocsi a legnépszerűbb a gazdák körében

2018. június 6. 10:38

Az év első öt hónapjában összesen 687 mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, derült ki a Datahouse adatiból.