Két évtizede nem létezik már a Renault traktormárka, egy német dizájncég mégis eljátszadozott a gondolattal, hogyan nézne ki ma egy francia erőgép.
Bizonyára sokan emlékeznek még arra, hogy egészen az ezredfordulóig a francia Renault traktorokat is gyártott. A vállalat mezőgazdasági részlege (Renault Agriculture S.A.S.) az első világháború végén, 1918-ban jött létre, majd 2003 és 2008 között – több részletben – eladták a német Claasnak.
A Renault sárga traktoraiból jó néhány ma is dolgozik a földeken, és alighanem a Claas erőgépek tulajdonosai is tisztában vannak azzal, hogy a masináik továbbra is hordoznak magukban „Renault-géneket”. A négypontos fülkerugózás például a franciák „örökségének” egyike.
A közelmúltban a Baden-Württemberg tartományban, Stuttgart közelében élő és tevékenykedő Christopher Reim ipari formatervező eljátszott a gondolattal, vajon hogyan nézne ki ma egy Renault traktor, ha nem adták volna át a Claasnak a gyártást. A reimdesign cég alapítója így képzelt el egy mostani erőgépet:
Valljuk be, nincs benne semmi különleges, a sarkított élek, a „kocka” forma ismerősként köszönnek vissza a több évtizeddel ezelőtti Renault traktorokról. Nem véletlenül, a szakember ugyanis a hajdani 133.54-es modellt vette alapul, amelyet 1989 és 2000 között gyártottak, mégpedig 123 LE-s, hathengeres motorral szerelve.
Az egy évtizede létező reimdesign cég nem a Claas vagy a Renault megbízását teljesítette a koncepciótraktor elkészítésével, csupán a „maga örömére” játszadozott el a gondolattal. A kompakt motortér azt sugallja, hogy legfeljebb egy négyhengeres erőforrás férne el benne, míg a fülke több részletében is a Fendt erőgépekére emlékeztet.
(Fotó: Christopher Reim)