8℃ -1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

Újjáélesztették a Renault traktort, modern formatervvel álltak elő

Agrofórum Online

Két évtizede nem létezik már a Renault traktormárka, egy német dizájncég mégis eljátszadozott a gondolattal, hogyan nézne ki ma egy francia erőgép.

Bizonyára sokan emlékeznek még arra, hogy egészen az ezredfordulóig a francia Renault traktorokat is gyártott. A vállalat mezőgazdasági részlege (Renault Agriculture S.A.S.) az első világháború végén, 1918-ban jött létre, majd 2003 és 2008 között – több részletben – eladták a német Claasnak.

A Renault sárga traktoraiból jó néhány ma is dolgozik a földeken, és alighanem a Claas erőgépek tulajdonosai is tisztában vannak azzal, hogy a masináik továbbra is hordoznak magukban „Renault-géneket”. A négypontos fülkerugózás például a franciák „örökségének” egyike.

A közelmúltban a Baden-Württemberg tartományban, Stuttgart közelében élő és tevékenykedő Christopher Reim ipari formatervező eljátszott a gondolattal, vajon hogyan nézne ki ma egy Renault traktor, ha nem adták volna át a Claasnak a gyártást. A reimdesign cég alapítója így képzelt el egy mostani erőgépet:

Renault traktor

Valljuk be, nincs benne semmi különleges, a sarkított élek, a „kocka” forma ismerősként köszönnek vissza a több évtizeddel ezelőtti Renault traktorokról. Nem véletlenül, a szakember ugyanis a hajdani 133.54-es modellt vette alapul, amelyet 1989 és 2000 között gyártottak, mégpedig 123 LE-s, hathengeres motorral szerelve.

Az egy évtizede létező reimdesign cég nem a Claas vagy a Renault megbízását teljesítette a koncepciótraktor elkészítésével, csupán a „maga örömére” játszadozott el a gondolattal. A kompakt motortér azt sugallja, hogy legfeljebb egy négyhengeres erőforrás férne el benne, míg a fülke több részletében is a Fendt erőgépekére emlékeztet.

(Fotó: Christopher Reim)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

Tavaszi akció az Agrolandnál!

2020. március 13. 08:27

McCormick X7.670 VT Drive Traktor ára: 29,5 M Ft + Áfa. 192 LE teljesítmény, fokozatmentes váltóval, rugózott mellső híd és rugózott kabinnal. 2 ÉV GARANCIA!

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

Pesszimista a John Deere vezetősége

2019. november 28. 12:17

Régiós tekintetben az Egyesült Államokban és Kanadában számít a mezőgazdasági üzletágban 5 százalékos mínuszra a vállalat a 2020-as pénzügyi évben, míg a világ többi részén, így Európában is stagnálásra számítanak.