Az első két hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma éves szinten 0,8 százalékkal 24 758 darabra csökkent – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest már pluszt mutatnak a számok, ilyen összevetésben 12 százalékos a bővülés. Az összevont listán február végén Ford, Toyota, Volkswagen, Dacia, Škoda márkasorrend alakult ki. A múlt havi 12 866 darabos értékesítés 2,3 százalékos éves alapú mérséklődést jelent.
A tavalyihoz képest 17 százalékkal 864 darabosra csökkent pick-up-piacon a Ford Ranger az első 57 százalékos piaci részesedéssel a január-februári időszak adatai alapján. Második a jó háromszáz darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen a Mitsubishi L200 áll 7 százalékos piaci részesedéssel. A további helyeket a Nissan Navara, az Isuzu D-Max, a Mercedes-Benz X-osztály, a Volkswagen Amarok és a SsangYong Musso Grand foglalja el a listában.
A szegmensek közötti versenyt stabilan, 28 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 10,5 százalékkal 7005 darabosra csökkenő SUV-piacon a Suzuki Vitara vezet újra, 6,7 százalékos részesedéssel. Január végén az esztergomi modell csak a negyedik helyen állt a listán. Az egy hónappal ezelőttihez képest a Jeep Renegade feljött a második helyre, míg a Hyundai Kona lecsúszott a harmadikra. A Škoda Kodiaq, a Dacia Duster, a Ford Puma, a Toyota C-HR, a Kia Sportage, a Toyota RAV4 és a Nissan Qashqai fért még be az első tízbe.
Az éves alapon 10 százalékkal 1778 darabosra csökkenő furgonpiacon a Ford Transit vezet továbbra is a Fiat Ducato és a Renault Master előtt. Itt annyi változás történt egy hónap alatt az élmezőnyben, hogy az Opel Movano a nyolcadik helyről feljött a hetedikre és így a Mercedes-Benz Sprinter a hetedikről a nyolcadikra csúszott vissza. Igaz a két modell közt február végén csupán egy darab volt a különbség.
„A forgalomba helyezés 10%-kal felette van a piaci előrejelzésnek 2020-ra. A használtautó-behozatal továbbra is emelkedik, januárban 13 085 darab használt személygépkocsi (közel 20%-kal több mint új) és 1431 kishaszonjármű jött az országba, ennek a trendnek a megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást, amennyiben a környezet védelmét és a levegő tisztaságának javítását komolyan gondoljuk” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.