Szőlő-Bor

3,5 milliárd forintból népszerűsítik a magyar borokat külföldön

MTI

Egy 3,5 milliárdos program keretében indítják el a magyar borok külföldi népszerűsítését jövőre - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára az Év Pincészete díj átadóünnepségén szerdán Villányban.

Feldman Zsolt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége által kiírt verseny eredményhirdetése előtt újságíróknak nyilatkozva azt mondta, a „borpromóciós támogatási csomag” az európai és a kontinensen túli piacokon hivatott majd népszerűsíteni a magyar borokat.

Kifejtette: Magyarországon 65 ezer hektáron 22 borvidéken termelnek borszőlőt, a mintegy 20-30 százalékban exportra kerülő hazai borok pedig az „ország gasztronómiai nagyköveteinek” számítanak. Éppen ezért – tette hozzá – a magyar kormány az elmúlt időszakban sokat tett a magyar borászatok megújulása, technológiai fejlesztése érdekében is.

A díjra utalva kiemelte, fontos a borászatok, pincészetek között zajló egészséges verseny, hiszen ezzel fokozható a minőség mind a vendéglátás, mind a borkészítés területén.

A díj idei nyertese, Günzer Tamás úgy vélekedett, a kemény munka, a kitartás, a precizitás és a pincészetet működtető családtagok érdeme, hogy az általa irányított vállalkozás elnyerte a kitüntetést.

A pincészet 66 hektáron gazdálkodik, kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán, ami több mint 20 borfajtát és borcsaládot jelent.

A borász közölte: éves szinten félmillió palackozott bort értékesítenek, a 15-20 százalékuk exportra kerül.

„Az Év Pincészete Magyarországon” címet 2002-ben alapította meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége a magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére.

A szakmai körök szavazatai alapján a díj egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely tevékenységével, a szőlőtermesztés, a borkészítés és értékesítés, valamint a borturizmus teljes vertikumában a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítését tartósan, eredményesen és magas színvonalúan szolgálja.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság, Villány is érintett

2025. július 3. 12:10

Megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége Villány térségében – a Nébih védekezésre figyelmeztet a szőlőkabóca ellen.

Ez a borászat felborította a szabályokat: ilyen még nem volt!

2025. június 16. 14:10

Egy kaliforniai pincészet történelmet írt: elsőként palackozta fajtaborként a Châteauneuf-du-Pape-ban engedélyezett szőlőfajtákat.

Alacsony alkoholtartalmú borok: új irány a borászatban

2025. május 22. 14:10

Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok iránti kereslet növekszik, új technológiák és piaci stratégiák formálják a borászat jövőjét.

Borfogyasztás: ki iszik többet?

2025. május 16. 16:10

A globális borfogyasztás 2024-ben 1961 óta nem látott mélypontra süllyedt, de egyes országok továbbra is kiemelkednek a mennyiség és az egy főre jutó fogyasztás terén.

Nem lesz tokaji bora a Varga Pincészetnek

2018. október 25. 08:51

Mintegy 14,7 millió palack bort értékesít Magyarországon a Varga Pincészet Kft. az idén, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyival. Jövőre a palackozó kapacitását 40 százalékkal, óránként 10 ezerről 14 ezer palackra emeli - közölte a pincészet egyik tulajdonosa.

A kén-dioxid szerepe a borászati technológiában, különös tekintettel a kombinált alkalmazásra

2019. november 2. 14:12

A piaci árutermelés kereteiben történő borászati tevékenység során nem kerülhetők meg a termék minőségét meghatározó ismérvek.

Egyre versenyképesebbek a japán borok

2018. november 20. 04:36

A japán bor külföldi értékesítésének esélyei egyre nőnek. Amíg 2016-ban 164 millió jen értékű bort exportált a szigetország, tavaly már 493 millió jenre ugrott a bevétel.

Dunai Bernadett: a borfogyasztási trendek alapján a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek

2019. január 29. 09:09

Kiemelkedően jó évet zárt a Dubicz Borászat 2018-ban. A pince tavalyi eladási statisztikái összhangban vannak a magyar borászatot jelenleg befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket.