Szőlő-Bor

3,5 milliárd forintból népszerűsítik a magyar borokat külföldön

MTI

Egy 3,5 milliárdos program keretében indítják el a magyar borok külföldi népszerűsítését jövőre - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára az Év Pincészete díj átadóünnepségén szerdán Villányban.

Feldman Zsolt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége által kiírt verseny eredményhirdetése előtt újságíróknak nyilatkozva azt mondta, a „borpromóciós támogatási csomag” az európai és a kontinensen túli piacokon hivatott majd népszerűsíteni a magyar borokat.

Kifejtette: Magyarországon 65 ezer hektáron 22 borvidéken termelnek borszőlőt, a mintegy 20-30 százalékban exportra kerülő hazai borok pedig az „ország gasztronómiai nagyköveteinek” számítanak. Éppen ezért – tette hozzá – a magyar kormány az elmúlt időszakban sokat tett a magyar borászatok megújulása, technológiai fejlesztése érdekében is.

A díjra utalva kiemelte, fontos a borászatok, pincészetek között zajló egészséges verseny, hiszen ezzel fokozható a minőség mind a vendéglátás, mind a borkészítés területén.

A díj idei nyertese, Günzer Tamás úgy vélekedett, a kemény munka, a kitartás, a precizitás és a pincészetet működtető családtagok érdeme, hogy az általa irányított vállalkozás elnyerte a kitüntetést.

A pincészet 66 hektáron gazdálkodik, kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán, ami több mint 20 borfajtát és borcsaládot jelent.

A borász közölte: éves szinten félmillió palackozott bort értékesítenek, a 15-20 százalékuk exportra kerül.

„Az Év Pincészete Magyarországon” címet 2002-ben alapította meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége a magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére.

A szakmai körök szavazatai alapján a díj egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely tevékenységével, a szőlőtermesztés, a borkészítés és értékesítés, valamint a borturizmus teljes vertikumában a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítését tartósan, eredményesen és magas színvonalúan szolgálja.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: két új borvidéken is kimutatták

2025. október 7. 10:50

Újabb két borvidéket ért el a szőlő aranyszínű sárgaság: a hatóság fokozott felderítést és szigorú védekezést rendelt el.

Fenntartható szőlővédelem: ragadozó madarak bevetésen

2025. szeptember 27. 14:10

Madárháló helyett ragadozó madarak védik a prémium szőlőt Sussexben – a brit borászat úttörő megoldása fenntarthatósági mintát ad.

Fenntarthatóság a pohárban: miért tér vissza a piquette?

2025. szeptember 10. 16:10

A piquette könnyű, alacsony alkoholtartalmú ital, amely a bortermelés melléktermékéből készül. Fenntartható és egyre népszerűbb.

Régi magyar szőlőfajták: érdemes-e kertbe ültetni őket?

2025. szeptember 5. 16:10

A régi magyar szőlőfajták nemcsak hagyományt őriznek, hanem ellenállóságuk miatt a házikertekben is megállják a helyüket.

A szekszárdi borvidéken is korábban szüretelnek

2018. augusztus 8. 11:46

A mostani melegben a szőlő fejlődése lassulni fog, de mennyiségben és minőségben egyaránt jó évjáratra számíthatnak a szekszárdi termelők.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.

Ez lenne a siker titka? A hagyomány és az innováció találkozása a román mezőgazdaságban

2019. október 1. 11:10

Sok hasonlóságot fedezhetünk fel a román és volt szocialista országok mezőgazdaságában, hiszen ugyanazokkal problémákkal küzdenek: kiöregedő gazdatársadalom, előnytelen birtokszerkezet, a multinacionális vállalatok térhódítási kísérletei és a fogyasztói passzívitás a hazai, illetve a helyben termelt termékek irányába. A problémákra adott válaszok azonban sokszor eltérnek a keleti blokk megoldásaitól, és az uniós források ésszerű felhasználásával Romániának jó esélye van arra, hogy a közeli jövőben a térség meghatározó mezőgazdasági szereplőjévé váljon.

A magyar fehérbor történetének rendkívüli sikere

2025. szeptember 11. 15:10

A 2021-es évjáratú SomlAI Cuvée a Concours Mondial de Bruxelles 2025 borvilágversenyen aranyérmes lett a fehérborok között.

Szőlő-Bor Képgaléria