Szőlő-Bor

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

Agrofórum Online

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.

Ismét sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar palackos borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A kormányzati törekvésekkel összhangban, a vállalat 2014-ben indította el a magyar borászatokat, pincészeteket támogató Lidl Wine Expo Hungary programját, amelynek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a hazai borok népszerűsége itthon és külföldön egyaránt.

Az áruházlánc tevékenységének töretlen sikerét jól jelzi, hogy 2019-ben ismét rekordot döntött és 23,7 millió palack magyar bort értékesített itthon és külföldön összesen. Mindebből a vállalat a külpiacokra 5,1 milliárd forintot értékben szállított, amely a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát jelenti, vagyis a Lidl Magyarország tudhatja magáénak továbbra is a legnagyobb hazai borexportőr címet. A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.

A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl Magyarország polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb. Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.

 „Büszkék vagyunk egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatunkra és kiemelten fontosnak tartjuk magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk bővítését. Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan bővülő bor szortimentünkben olyan kiváló, neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat kínálhatunk, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Juhász Testvérek Pincészete Celeste Egri Bikavér Prémium. Mindezen innovációk is hozzájárulnak ahhoz, hogy lehetőséget kínáljunk a borászatok számára nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenéshez is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra”.

– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ismét indul a Mathiász pályázat – alkosson Ön is!

2025. november 4. 10:10

A Mathiász Nemzetközi Lovagrend ismét pályázatot hirdet: tíz borászati témában várják az alkotásokat a jövő szőlő- és borkultúrájáról.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: két új borvidéken is kimutatták

2025. október 7. 10:50

Újabb két borvidéket ért el a szőlő aranyszínű sárgaság: a hatóság fokozott felderítést és szigorú védekezést rendelt el.

Fenntartható szőlővédelem: ragadozó madarak bevetésen

2025. szeptember 27. 14:10

Madárháló helyett ragadozó madarak védik a prémium szőlőt Sussexben – a brit borászat úttörő megoldása fenntarthatósági mintát ad.

Fenntarthatóság a pohárban: miért tér vissza a piquette?

2025. szeptember 10. 16:10

A piquette könnyű, alacsony alkoholtartalmú ital, amely a bortermelés melléktermékéből készül. Fenntartható és egyre népszerűbb.

Elkezdődött a szüret a Villányi borvidéken

2020. augusztus 14. 12:26

Az Irsai Olivér szedésével megkezdődött a szüret Villány környékén is.

Idén 4,2 millió mázsa szőlőt szüreteltek a gazdák

2019. november 20. 11:36

A borászok nagyon jó minőségű borokra számítanak, hiszen a visszajelzések alapján szépen érett, egészséges gyümölcsöket szüreteltek, és bizakodásra ad okot az is, hogy az idei év Tokajban is jó volt az aszúsodás szempontjából.

Jól szerepelt a tavalyi évjárat a XIX. Országos Syngenta Borversenyen

2020. március 6. 08:02

A szőlészetileg nehéz év ellenére sokan neveztek és kifejezetten jó eredményeket értek el a 2019-es borokkal.

Hogyan készítsünk karácsonyi forralt bort?

2024. december 23. 08:10

A német „Glühwein” majdnem ugyanolyan, mint a svédek gyümölcsös forralt bora, vagy akár a spanyolok vörösbora, a sangria.