Szőlő-Bor

A soltvadkerti Frittmann borászat nyerte az Év Pincészete díjat

Agrofórum Online

A Frittmann családi borászat nyerte a 2015-ös Év Pincészete díjat, amelyet kedden adtak át a társaság telephelyén, Soltvadkerten.

A Frittmann családi borászat nyerte a 2015-ös Év Pincészete díjat, amelyet kedden adtak át a társaság telephelyén, Soltvadkerten.

A Frittmann testvérek borászata bizonyította, hogy az Alföldön is lehet kiváló minőségű bort előállítani – mondta Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke a díjátadó ünnepségen. Hangsúlyozta, hogy a borászat komoly hatással van nemcsak a Soltvadkert környéki, hanem a teljes Kunsági Borvidékre.

A Frittmann Borászat Magyarország legnagyobb borvidékén, a Kunsági Borvidéken, 50 hektáron készíti számtalan hazai és nemzetközi borversenyen arany- és nagyaranyéremmel elismert világszínvonalú borait, habzó borait és különleges, ezerjóból készült pezsgőjét.

Frittmann János az első alföldi borász, akit elismertek a legrangosabb hazai borász-elismeréssel: 2007-ben volt az Év Bortermelője. Az Év Bortermelője elismerést többnyire családi borászatok és kiemelkedő borász személyiségek kapják, míg az Év Pincészete díjjal a magyar borászatban irány-és mértékadó, nagyobb birtokról szüretelő pincészetek munkáját ismerik el.

Frittmann János a Kunsági Borvidék elnöke, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának alelnöke, a Magyar Bor Akadémia alelnöke.

Az Év Borászata díjat 2002-ben alapította a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége. Frittmann István, a gazdasági társaság társ-ügyvezetője hangsúlyozta: a szőlőtermesztésnél és a borkészítésnél is a legújabb, már bizonyított technológiákat alkalmazzák. Elmondta, hogy a díjnyertes bortípusok előállítása nagyrészt saját technológián alapul.

Az 1996-ban alapított Frittmann Testvérek Kft. 2013-ban 420 millió forint nettó árbevételt ért el, amely 2014-ben 494 millió forintra nőtt. A gazdasági társaság üzemi eredménye is nőtt az elmúlt évben: a 2013-ban elért 98 millió forintról 107 millió forintra.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ismét indul a Mathiász pályázat – alkosson Ön is!

2025. november 4. 10:10

A Mathiász Nemzetközi Lovagrend ismét pályázatot hirdet: tíz borászati témában várják az alkotásokat a jövő szőlő- és borkultúrájáról.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: két új borvidéken is kimutatták

2025. október 7. 10:50

Újabb két borvidéket ért el a szőlő aranyszínű sárgaság: a hatóság fokozott felderítést és szigorú védekezést rendelt el.

Fenntartható szőlővédelem: ragadozó madarak bevetésen

2025. szeptember 27. 14:10

Madárháló helyett ragadozó madarak védik a prémium szőlőt Sussexben – a brit borászat úttörő megoldása fenntarthatósági mintát ad.

Fenntarthatóság a pohárban: miért tér vissza a piquette?

2025. szeptember 10. 16:10

A piquette könnyű, alacsony alkoholtartalmú ital, amely a bortermelés melléktermékéből készül. Fenntartható és egyre népszerűbb.

Már közel száz borászat adatai találhatók meg a borászati portálon

2020. január 21. 14:16

A cél az, hogy a borteraszoktól kezdve a kispincéken át a nagy borászatokig minden borász adata felkerüljön a honlapra.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.

Az év bortermelője életműdíjjal tüntették ki Garamvári Vencelt

2019. május 31. 04:47

Garamvári Vencel fél évszázada végzett munkája ma már a magyar bor- és pezsgőtörténelem része, ő pedig önzetlenül állítja tudását a fiatal borászgenerációk szolgálatába.

Palackba zárt marketing: amikor a bor külseje dönt helyettünk

2025. október 19. 14:10

Forma, szín, címke, kupak: a borospalack minden részlete üzen a vásárlónak. De vajon mennyire hagyjuk magunkat befolyásolni?