22℃ 15℃
június 9. Félix, Előd, Annamária, Annabella
Terményárak

22 országba jut el a magyar paprika

Agrofórum Online

Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új Maggi konyhai termékeknek köszönhetően.

109 tonna hazai termelőtől vásárolt édesnemes fűszerpaprika-őrleményt használt fel a Nestlé európai hálózata a Maggi konyhai termékek elkészítéséhez 2015-ben. Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új termékeknek köszönhetően. Évente több mint 1700 hazai vállalkozás szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a vállalatnak.

Magyarországon 2010 és 2014 között évente átlagosan 3058 tonna pirospaprikát állítottak elő a termelők [1]. Ennek közel 4 százalékát 141 termék előállítására használta fel világszerte a Nestlé európai hálózata. 2015-ben több mint 660 tonna termékbe került magyar édesnemes fűszerpaprika-őrlemény, amelyet Norvégiától Dél-Afrikáig 22 országba exportáltak, és közel 60 millió tányér ételt főztek Magyarországon.

A Nestlé konyhai termékeket gyártó üzletága, a Maggi a leves- és ízesítő kockák között több mint a hazai piac felét tudhatja magáénak, a paprikás kockáknál pedig még erőteljesebb piacvezető szerepet tölt be. 2015-ben a Maggi 268 tonna, azaz összesen közel 27 millió húsleveskockát adott el. 2016 áprilisában legújabb, Csípős Tyúkhúsleveskockáját vezette be hazánkban, ezzel is növelve a magyar édes és erős pirospaprika felvásárlást.

A Nestlé évről-évre nagy hangsúlyt fektet termékei fejlesztésére a kiegyensúlyozott, egészséges életmód jegyében. A Maggi fix alapok sótartalmát (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) az elmúlt 2 évben átlagosan több mint 30 százalékkal, míg a főzős levesek sótartalmát átlagosan 5 százalékkal csökkentette, mintegy 38 receptúrát megreformálva, így a magyar fogyasztói szokásokhoz igazodva. A termékek a szárított alapanyagoknak köszönhetően pedig tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek.

A csípős kocka bevezetését megelőző piackutatási adatokból kiderült, hogy a magyar háztartások 83%-ára jellemző, hogy a húslevest csípős ízesítéssel készíti vagy fogyasztja. Ráadásul a vizsgált célcsoport 91%-a izgalmasnak tartja, hogy egy kis csípősséget adtak a kockához.

A Nestlé Cégcsoport az elmúlt években folyamatosan bővítette beszállítói körét, így mára már több mint 1700 magyar vállalkozással áll kapcsolatban. Az élelmiszeripari vállalat hazai és globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A búza ára emelkedett, miután Oroszország visszavágott Ukrajnának

2025. június 7. 11:10

A kukorica kivételével emelkedtek az árak a terménypiacokon ezen a héten. Chicagóban a búza 3,9 százalékkal, a szójabab 1,5 százalékkal, a repce pedig 0,1 százalékkal lett drágább, a kukorica kurzusa 0,3 százalékkal csökkent.

A szójabab rántotta magával a mélybe a többi terményt is

2025. május 31. 11:10

Európában a malmi búza 2,2 százalékkal, a kukorica 5,5 százalékkal, a repce 3,3 százalékkal, a takarmánybúza 0,7 százalékkal került kevesebbe.

Trump vámfenyegetése visszafogta a kukorica drágulását

2025. május 24. 11:10

Európában a malmi búza 2,5 százalékkal, a kukorica 4,8 százalékkal, a repce 1,1 százalékkal, takarmánybúza 2,4 százalékkal került többe.

Az esőzések fogták vissza a búza drágulását

2025. május 17. 11:10

Európában a malmi búza 3,5 százalékkal, a kukorica 2,3 százalékkal, a repce 1,6 százalékkal került többe ezen a héten.

Géntechnológia: hamarosan csípős paradicsomot is fogyaszthatunk!

2019. január 20. 04:31

Az íz különleges lesz, mert a tömegesen termesztett paradicsomot és a tápanyagokban gazdag chili paprikát egyszerre érezzük majd ki belőle. A cél nem új gasztrodivat teremtése, hanem az egészségesebb táplálkozás elterjedését segítenék.

A talaj nélküli termesztésből származó paprikának valóban gyengébb a beltartalma? Most kiderült!

2024. június 10. 09:10

A fogyasztók nem találtak különbséget a két termesztőközegen termett paprikabogyók között, rácáfolva a közkeletű vélekedésre.

Több lehet a hajtatott paradicsom és az uborka idén

2019. június 1. 10:33

A mennyiségi növekedés hatására a termelői árak és a fogyasztói árak is apadnak, jelentős árcsökkenésre azonban a "lecsószezonig" még várni kell, az június végén, július elején várható.

Egynyári és kétnyári növények: miben térnek el?

2022. június 5. 05:36

Az egynyári és a kétnyári növények fogalma nem mindenkinek egyértelmű, ezért pár gyakorlati magyarázat is érkezik hozzá ebben az írásomban, közérthetőbb formában.