Terményárak

22 országba jut el a magyar paprika

Agrofórum Online

Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új Maggi konyhai termékeknek köszönhetően.

109 tonna hazai termelőtől vásárolt édesnemes fűszerpaprika-őrleményt használt fel a Nestlé európai hálózata a Maggi konyhai termékek elkészítéséhez 2015-ben. Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új termékeknek köszönhetően. Évente több mint 1700 hazai vállalkozás szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a vállalatnak.

Magyarországon 2010 és 2014 között évente átlagosan 3058 tonna pirospaprikát állítottak elő a termelők [1]. Ennek közel 4 százalékát 141 termék előállítására használta fel világszerte a Nestlé európai hálózata. 2015-ben több mint 660 tonna termékbe került magyar édesnemes fűszerpaprika-őrlemény, amelyet Norvégiától Dél-Afrikáig 22 országba exportáltak, és közel 60 millió tányér ételt főztek Magyarországon.

A Nestlé konyhai termékeket gyártó üzletága, a Maggi a leves- és ízesítő kockák között több mint a hazai piac felét tudhatja magáénak, a paprikás kockáknál pedig még erőteljesebb piacvezető szerepet tölt be. 2015-ben a Maggi 268 tonna, azaz összesen közel 27 millió húsleveskockát adott el. 2016 áprilisában legújabb, Csípős Tyúkhúsleveskockáját vezette be hazánkban, ezzel is növelve a magyar édes és erős pirospaprika felvásárlást.

A Nestlé évről-évre nagy hangsúlyt fektet termékei fejlesztésére a kiegyensúlyozott, egészséges életmód jegyében. A Maggi fix alapok sótartalmát (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) az elmúlt 2 évben átlagosan több mint 30 százalékkal, míg a főzős levesek sótartalmát átlagosan 5 százalékkal csökkentette, mintegy 38 receptúrát megreformálva, így a magyar fogyasztói szokásokhoz igazodva. A termékek a szárított alapanyagoknak köszönhetően pedig tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek.

A csípős kocka bevezetését megelőző piackutatási adatokból kiderült, hogy a magyar háztartások 83%-ára jellemző, hogy a húslevest csípős ízesítéssel készíti vagy fogyasztja. Ráadásul a vizsgált célcsoport 91%-a izgalmasnak tartja, hogy egy kis csípősséget adtak a kockához.

A Nestlé Cégcsoport az elmúlt években folyamatosan bővítette beszállítói körét, így mára már több mint 1700 magyar vállalkozással áll kapcsolatban. Az élelmiszeripari vállalat hazai és globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Olcsóbb lett a búza a fekete-tengeri betakarítás előrehaladtával

2025. augusztus 24. 11:10

Enyhe ármozgásokat, ám egyértelmű drágulást hozott az elmúlt hét a terménypiacokon Amerikában és Európában is.

Látványosan megugrott a szójabab ára

2025. augusztus 18. 11:10

Továbbra sem javult érdemben a terménypiaci hangulat sem Amerikában sem Európában, néhány áremelkedést azért lehetett látni a múlt héten.

A várható hozamemelkedés miatt esett a szójabab ára

2025. augusztus 9. 11:10

Alapvetően nem javult a terménypiaci hangulat sem Amerikában sem Európában, igaz valamivel kisebbek a heti mínuszok, mint előző héten.

Alaposan bezuhantak a terményárak az elmúlt héten

2025. augusztus 2. 11:10

Európában a malmi búza ára 0,5 százalékkal, a kukorica 2,8 százalékkal, a repce 0,1 százalékkal, a takarmánybúza 1,6 százalékkal került kevesebbe, mint egy hete.

Hogyan tartósítsuk el: ha túl sok paradicsom és paprika terem

2021. szeptember 5. 08:00

Előfordul még a kezdő kertészekkel is, hogy hirtelen sok termény keletkezik és pont a paprika és a paradicsom az, amit nehezebb hosszútávon betárolni. Ilyenkor jönnek a tartósítási megoldások!

A nanobuborékok javítják a gyökerek állapotát és jobb minőségű paprikát eredményeznek

2022. április 17. 09:54

A Moleaer nanobuborékos technológiája oxigén nanobuborékokkal telíti az öntözővizet, ezáltal javítva a gyökérzet egészségi állapotát.

A jordániai paprika népszerűsége növekszik, megszakadt az európai ellátás

2024. február 2. 10:10

A hollandiai paprika-, uborka- és paradicsomimport robbanásszerűen nőtt 2023 első félévében, különösen az európai ellátási zavarok hatására.

Jelentősen esett a spanyol paradicsom ára 2018-ban

2019. március 5. 14:02

Spanyolország elégedett lehet fő európai piacaira irányuló exportjával. A Németországba irányuló szállítmányok értéke 3 százalékkal, a Franciaországba és az Egyesült Királyságba szállított árué pedig 5, illetve 3 százalékkal nőtt.