32℃ 17℃
június 3. Klotild, Cecília, Károly
Zöldség-Gyümölcs

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

MTI

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3×3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani – tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3×3 program, amely üzenete „Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!”, egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Brokkolihiány a klímaváltozás miatt

2025. május 28. 14:10

Az enyhe tél és a spanyol árvizek miatt idén kevesebb brokkoli és karfiol kerülhet a brit boltokba – figyelmeztetnek a termelők.

Torma: a húsvéti asztal elengedhetetlen kísérője

2025. április 20. 16:10

Magyarország a tormatermesztés egyik európai nagyhatalma. Évente mintegy 10-11 ezer tonna tormát takarítanak be közel 1250 hektárról​.

DélKerTÉSZ: klímavédelem technológiai fejlesztésekkel

2025. április 4. 11:10

A klímaváltozás hatása már közvetlenül érezhető a magyar zöldségtermesztésben, derül ki a DélKerTÉSZ 2024-es beszámolójából.

Március 25. – Magyar gyümölcs tájfajták napja

2025. március 21. 12:00

Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepe alkalmából a hazai őshonos gyümölcsfajták megőrzésének fontosságárára hívják fel a figyelmet.

Természetes bevonatok segíthetnek az élelmiszer-pazarlás csökkentésében

2021. május 16. 04:38

A termékvédelem egyik módszere olyan bevonatok alkalmazása, amelyek hosszabb távon megakadályozzák a vízveszteséget, és lassítják a betakarítást követő bomlási folyamatokat, így meghosszabbítják a termékek eltarthatóságát.

Hogyan aszaljunk, ha túl sok a termény?

2023. szeptember 15. 10:40

Nézzük meg, mely zöldségek aszalhatók, és hogyan érdemes nekiállni!

DélKerTÉSZ logisztikai központ átadó és partnertalálkozó

2023. május 14. 05:38

Átadásra került a DélKerTÉSZ új logosztikai központja, melynek keretében ünnepélyes szalagátvágással és tárlatvezetéssel mutatták be az új épületet a nagyközönségnek.

Mikor fejtrágyázzuk zöldségnövényeinket?

2019. június 9. 05:38

Szakcikkünk a trágyázás időzítésének és a tápanyagok megosztásának fontosságát ismerteti a szabadföldi zöldségtermesztésben.