Zöldség-Gyümölcs

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

MTI

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3×3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani – tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3×3 program, amely üzenete „Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!”, egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Háztáji zöldség és gyümölcs eladása – meddig adómentes?

2025. július 24. 08:10

A háztáji kertben megtermelt zöldségek és gyümölcsök értékesítése bizonyos bevételi határig adómentes lehet.

Dinnye, csak hazai? Most tényleg ellenőrzik!

2025. július 2. 13:10

Nem csak az íz számít: az NKFH országos ellenőrzéssorozata garantálja, hogy a dinnye valóban hazai és szabályosan címkézett legyen.

Savanyításra tökéletes: káposztafajták Horvátországból

2025. június 9. 15:10

Kiváló íz, jó tárolhatóság és savanyíthatóság: ezek a káposztahibridek ideálisak a késő őszi termesztéshez.

Brokkolihiány a klímaváltozás miatt

2025. május 28. 14:10

Az enyhe tél és a spanyol árvizek miatt idén kevesebb brokkoli és karfiol kerülhet a brit boltokba – figyelmeztetnek a termelők.

Új stratégiákat követel a megváltozott piac

2022. március 25. 08:42

Az új piaci viszonyok közt a kertészeti termelőknek a tudatos költségelemzés és az intenzív gyakorlatok felé kell elmozdulni.

Miért lassú a palánta eredése?

2019. április 9. 09:20

Utóbbi években, a zöldségtermesztésben jelentősen visszaszorult a helyrevetés, egyre több olyan növényt is palántáznak, amelyet korábban magvetéssel szaporítottak.

Hajtatott fejes saláta tápanyagellátása

2022. február 12. 09:36

A fejes saláta termesztéstechnológiája sokat javult, ami köszönhető a betegségeknek ellenálló fajtákon kívül, a korszerűbb termesztő berendezéseknek is, amelyekben jobb lehetőség nyílik a pontos klímaszabályozásra.

Mivel bűvölte el az embereket a zeller?

2024. május 11. 12:10

Érdemes a hazánkban a mai napig kedvelt zöldségnövény, a zeller érdekes fordulatokban gazdag történetével jobban megismerkedni.