25℃ 18℃
szeptember 10. Nikolett, Hunor, Miklós
Zöldség-Gyümölcs

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

MTI

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3×3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani – tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3×3 program, amely üzenete „Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!”, egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Almahéj: mossuk, hámozzuk vagy együk meg bátran?

2025. szeptember 9. 16:10

Az alma héja értékes tápanyagokat tartalmaz, de a növényvédőszer-maradványok miatt sokan tartanak tőle. Megnéztük, mit mondanak a kutatások.

Új gasztrosztár: miért rajong mindenki az egérdinnyéért?

2025. szeptember 9. 11:10

Az egérdinnye nemcsak egészséges, hanem egyre népszerűbb különlegesség a kertben és a piacokon is.

Hogyan szüreteljük a birset, hogy sokáig eltartható legyen?

2025. szeptember 7. 16:10

A birsalma szedése eltér más gyümölcsökétől: kemény húsát és utóérő képességét figyelembe véve kell megválasztani a betakarítás idejét.

A szilva eltűnik a piacról? Ennyire kevés várható

2025. augusztus 20. 08:10

Idén a megszokottnál jóval kevesebb szilva várható: a hozam a szokásos 60 ezer tonna helyett csak 40-50 ezer tonna lehet.

Óriásberuházás valósulhat meg Mosonmagyaróvár térségében

2019. május 20. 08:17

Ha a beruházás a tervek szerint elkészül, s jelentősen megnő a paprika-, paradicsom- és az uborkatermelés, az nemcsak a magyar piacot látja el egész évben, de magas hozzáadott értékű áruként jóval jövedelmezőbb, mint a gabonanövények értékesítése.

Már tavasszal zöldhagymát szeretnék szedni! Mit tegyek ezért ősszel?

2023. november 12. 04:39

Hogyan szaporítsam ősszel a vöröshagymát, ha már kora tavasszal zöldhagymát szeretnék szedni?

Hajtatott paradicsom rossz termékenyülésének okai és megszüntetése I. - Okok

2020. január 14. 04:38

A változó technikai színvonal, az egyre bővülő fajtaválaszték, a növekvő konkurenciából adódó kisebb haszon sokkal pontosabb, fajtatípusra, nem egy esetben fajtára megválasztott technológia alkalmazását feltételezi a paradicsomtermesztőktől.

Drasztikusan zuhant az ukrán zöldség- és gyümölcsexport

2020. augusztus 16. 04:38

A COVID időszak alatt Ukrajna zöldség- és gyümölcskiviteléből származó bevétele 58,5 millió dollárra esett vissza.