Zöldség-Gyümölcs

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

MTI

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3×3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani – tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3×3 program, amely üzenete „Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!”, egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kilónként 72 forint a sárgarépa termelői ára Hollandiában

2025. február 28. 11:10

A domináns termelői árszint 17-18 eurócent körül van, és ez a szint az elmúlt hetekben meglehetősen stabil maradt.

Már Szarvason is elérhető a MATE „Gyümölcsfák metszése” képzése

2025. február 19. 14:40

A szintén meghirdetett Gyümölcsfák oltása egynapos képzésen megismerhetik az eredményes oltás eszközeit és azok helyes használatát.

Szigorítják az idénymunkát – ki talál így majd embert?

2025. február 17. 16:10

2025. július 1-jétől egy munkavállaló naptári évenként legfeljebb 120 napot dolgozhat ilyen keretek között.

Mik azok a fototoxikus növények?

2025. február 5. 09:40

A fototoxikus növények olyan kémiai vegyületeket tartalmaznak, amelyek a bőrrel érintkezve és UV-sugárzásnak kitéve bőrirritációt okoznak.

Pak choi: így termesztjük a kiskertben

2023. április 26. 05:36

A pak choi ránézésre kicsit hasonlít a mángoldra, de furcsa formájú salátának vagy káposztának is lehet nézni, ha valaki nem látott még hozzá hasonlót.

Tovább nőtt az állati takarmány külkereskedelme

2021. július 6. 04:37

A külkereskedelmi termékforgalom forintban mért árszínvonala áprilisban a kivitelben 5,0%-kal, a behozatalban 7,7%-kal emelkedett az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

Hajtatott paprika tavaszi ültetése

2020. március 5. 04:36

Kétségtelen, a jövő útja a vízkultúrás hajtatás, de az úgynevezett előnövények után (pl. hónapos retek, karalábé, fejes saláta, kínai kel stb.), helye lesz a kései ültetésű paprikáknak.

Drámaian csökkentek a zöldségfélék hozamai - Ennyibe kerül a burgonya, a káposzta, a sárgarépa és a hagyma

2018. november 29. 10:44

A zöldség- és gyümölcstermelők európai egyesülete (PROFEL) szerint az elmúlt 40 évben nem tapasztaltak hasonló válságot a gazdák, az aszály miatt ugyanis a zöldségfélék hozamai drámaian csökkentek.